..: S novým luxusním produktem Bohemian Train na Eltona Johna :..

jídelní vůzPraha - České dráhy v nejbližších dnech vypraví speciální vlak s nadstandardními službami, určený pouze pro cestující směřující na koncert Eltona Johna. Vlak bude sestaven ze dvou vozů první třídy řady Ampz, dvou restauračních vozů WRmz, lůžkového vozu WLABmz a vozu druhé třídy řady Bee či Bmz určeného pro služební účely. Vlak ponese komerční název Elton John Train a je součástí nového projektu vlaků pro movitou klientelu typu Bohemian Train. Souprava pojme maximálně 90 cestujících. Cena nejlevnější jízdenky se pohybuje okolo 20 000 Kč a zahrnuje přepravu, catering ve vlakové restauraci TaiTTinger a drinky v Bugy's baru.

Svézt se tímto luxusním vlakem ovšem nemůže každý, kdo by měl dostatek peněz na zaplacení jízdenky. České dráhy rozeslaly přesný počet pozvánek VIP klientům. Vlakem podle neoficiálních informací pojedou také zástupci generálního ředitelství drah. Tiskový mluvčí ČD Ondřej Kubala tvrdí, že půjde o cestu veskrze služební. „Mezi cestujícími je výhradně byznys klientela. Čtyři naši manažeři vlakem pojedou, ale bude to pracovní cesta. Jsou tam jako organizační tým,“ prohlásil Kubala. „ČR je jednou ze zemí, kde je nárůst bohatých a velmi bohatých lidí v přepočtu na počet obyvatel na nejvyšších místech v rámci Evropy. Postupně jim chceme dokázat, že cestování vlakem je kvalitní a perspektivní způsob dopravy, kterého se není třeba bát,“ píše se v odůvodnění pilotní akce

Celé netradiční putování bude zahájeno slavnostním přípitkem speciálním drinkem Elton John. Cesta do Berlína bude plná gurmánských zážitků připravených kulinářským mistrem Dušanem Jakubcem a jeho týmem. Pročtením přiloženého menu si můžete naladit chuťové pohárky již nyní. Vybrané pokrmy skvěle doplní ušlechtilé exkluzivní šampaňské Taittinger,“ lákají dráhy cestující ve speciální VIP brožurce.

Takové plány se ale nelíbí odborářům. „Působí jako červený hadr na býka v době, kdy dráhy nejsou schopny zabezpečit odpovídající úroveň vlaků pro obyčejné cestující,“ řekl mluvčí federace strojvůdců Libor Poláček. Připomněl, že dráhy například dosud nevypsaly výběrové řízení na 100 starších vozů ze zahraničí, ačkoliv o tom mluví již několik měsíců. A při současné krizi ve flotile osobních vozů pro vlaky vyšší kvality se nabízí otázka, kde tyto moderní vozy vezmou? Oba jídelní vozy budou staženy ze zálohy. Pokud ale žádná záloha nebude, budou staženy s mezinárodního expresu 100/101 do Lublaně, což případně jistě ocení cestující tohoto mezinárodního vlaku vyšší kvality. Dva vozy Ampz143 budou staženy z vybraných vlaků směřujících na severní Moravu. Cestující se tak s nimi pravděpodobně nesetkají na vlacích IC 516 a IC 517 Leoš Janáček, IC 582 a IC 583 Jan Perner. V nejkrajnějším případě se takovýto vůz neobjeví ani na vlacích Ex 140 a Ex 141 Beskyd, EC 142 a EC 143 Odra či EC 278 a EC 279 Jaroslav Hašek.

Dráhy ve svém prohlášení navíc důrazně upozorňují, že tento vlak provozují výhradně na své podnikatelské riziko a vlak tak není placen z veřejných zdrojů. „Projekt Bohemian Train je založen na komerční bázi, cestující hradí náklady spojené s touto cestou a jeho cílem je vytvořit dlouhodobě ziskový produkt pro ekonomicky silnou cílovou skupinu,“ tvrdí Petr Šťáhlavský z tiskového oddělení ČD. Vozy řad Ampz, Bmz, WRmz a WLABmz byly pořízeny z prostředků dopravce a úvěru u společnosti EUROFIMA.

Vlak vyjede zítra 11. prosince z Prahy hlavního nádraží mezi 10-11. hodinou v čele s lokomotivou 371.201 v celočerveném ex-DB laku. Cestující budou odbavování od 9:30. Každý z nich se pak může účastnit coffe breaku s ochutnávkou luxusního druhu šampaňského. Příjezd do Berlína je plánován na 16:00. Tento čas je ovšem pouze orientační a může být pozitivně i negativně ovlivněn aktuální dopravní situací. Na cestu zpět se vlak z Berlína vydá přibližně ve 23:30.

Zdroj: Tisková zpráva ČD, ŽelPage, Novinky.cz, Aktuálně.cz


Samir Lepara | 10.12.2008 (19:10)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu Německo Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 20      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
11.12.2008 (16:19)  
S predmetem zpravy ale nesouvisi ani kategorie EC vlaku. Opet pouze ty "rozhodujes" o tom, ze potud (tak aby ses tam vesel) uhnout z hlavniho tematu je spravne, ale uhnout vic (vic nez jsi uhnul ty) uz neni pripustne.
Problem, argumenty i reseni jsi navrhl jasne, to beze sporu. Akorat ty mantinely, ve kterych se muzes pohybovat sis taky navrhl sam a kdokoliv, kdo je rozsiri uz nema pravo hovorit...

Co se tyce tech kategorii nizsich nez "osobni vlak", tak stanovena neni ani kategorie vyssi. Resp. nejak ano, ale nikoliv zavazne. Podobne vachrlate je definovan treba i rychlik. Presto nekde rychlik stavi ob stanici a nekde ob 10...

Ty tve navrhy
1) nebude to totez, proto je shodne jizdne zvlastni (ale nevadi, Bee stoji taky stejne jako B)
2) jiste - pokud to doplati stat a stat to doplatit chce a stat na to ma. Tezko tipovat, ze by se snizenim ceny nekde objevila skupina lidi, ktera dokud nikam nejezdila, pripadne jezdila jinak a najednou by diky tomu snizeni presedlala na vlak. Nicmene nazor proti nazoru:-)
3) oooooh - to je ale prece presne to, co jsem napsal ja - je to vytvoreni treti varianty vlaku. Cili diky za podporu memu navrhu:-) Ja jen chci podotknout, ze v jinych diskusich jsou navrhy na to, aby jizdne bylo co nejjednodussi a tridy typy vlaku (v kazde pak dve tridy) jsou presnym opakem. Tvuj napad zada vytvoreni "pomaleho" jizdneho a "rychleho" jizdneho. V obou pripadech In a Out. (No a tech chcu videt, jak nekdo hleda cenik - pritom na SA.cz je to vsechno na tri kliknuti)
4) Praha-Brno (pripadne jina spojeni podobneho typu) je drazsi nez autobus uz ted, nove by byla drazsi o dalsich 80 korun. Nevimnevim, jak by se to projevilo na trzbach...
registrovaný uživatel Mates 
11.12.2008 (16:17)  
2M: tak do rozpoctu si muzes dale pripocist naklady na hostesky, ochranku, polepy vagonu, nak se to prodrazuje co
http://video.novinky.cz/sekce/video/doporucujeme?videoId=4121
registrovaný uživatel Aleš Franc  mail  
11.12.2008 (16:16)  
Kdyz ale CD poslou do KB pozvanku - mame tady 90 mist po 20, jdete do toho, tak to OK neni?


Tak to OK je. Vyjádření , že plně soukromá KB , která nemá s rozpočtem státu noc společného si zaplatila pro své manažery výlet do Berlína na koncert je v pohodě. To beru. Ale kam oni tu pozvánku poslali ? Já upřímně pochybuji o tom , že nějaká firma v dnešní době by zaplatila svým vedoucím zaměstnancům takovou akci.
Velké množství firem je ochotno dnes platit svým zaměstnancům akorát odstupné při výpovědi.
registrovaný uživatel PES38 
11.12.2008 (16:10)  
M: Místo slovíčka vůbec, tam mělo být "až tak", pardon. Za 20k na osobu to bude ztrátový, při 90-ti lidech je to 1,8mil. a to ten vlak bude stát víc.

Jen náklady na DC po ČR jsem spočítal na zhruba 8000,- + elektřina, v SRN tu bude asi ještě dražší.(celkem za DC a elektřinu odhaduji 150-200tis. a to jsem možná ještě hodně nízko) Teďko se musí zaplatit všichni zúčastnění zaměstnanci, vozidla,, to jídlo taky zdaleka nebude zadarmo, možná rozdají ještě nějaké propagační předměty...no, chtěl bych to vyúčtování vidět...
11.12.2008 (16:02)  
Aha, vyčetl jsi více, než jsem napsal. Diskutujeme tu o luxusním vlaku, říkám mj. (1) je škoda, že tu není síť luxusních vlaků, k níž by tenhle vlak sloužil jako promotion, (2) problém tkví v tom, že kvůli státní dotaci ČD de facto přestaly provozovat vlaky IC/EC na své podnikatelské riziko a zároveň ještě poklesla jejich snaha dodržovat standard EC/IC, přestože tu značku používají (chtělo by se říct spíš zneužívají). (3) Při zrušení státní dotace a dodržování IC/EC standardu by rezervní vozy z této kategorie ČD mohly používat na ad-hoc promotion vlaky, jako je tento diskutovaný, aniž by vyvolaly nevoli.

Tedy jasně vymezený problém, jasně vymezené argumenty a navržené řešení.
Různá úroveň vlaků, které ČD provozují bez nálepky "vlak vyšší kvality" samozřejmě není košer (zvlášť za současného stavu, kdy jízda motoráčkem Boleslav--Mělník stojí totéž co jízda zahraničním EC Kolín--Pardubice), ale neměl jsem ambice ji řešit, neboť přímo s předmětem zprávy nesouvisí.

Když už jsi ale nějaké řešení navrhl (tedy 3 kategorie: EC/IC, "normal", "mizérie"), taky něčím přispěju. Předně: není to totéž, neboť nižší kategorie než "osobní vlak" není nijak standardizována a ČD žádnou takovou mezinárodní nálepku nepoužívají. Jakkoli by to bylo spravedlivější, asi by to představovalo zmrtvýchvstání třetí vozové třídy, což by jen dále poškodilo pověst ČD. Takže spíš než slevou by se to (za současného stavu vozového parku) mohlo řešit následovně:

1) zařazení starých vozů A a AB do druhé třídy (beztak jí odpovídají, sice tam je méně sedadel než v B, zase by tam ale bylo plněji

2) globální snížení jízdného o cca. 20 %

3) nové a zrekonstruované vozy a jednotky (do cca. 15 let stáří), které ovšem nesplňují standard IC/EC by byly označeny kategorií REx (Regionální Expres), jízdné na nich by bylo dražší (zhruba na úrovni dnešního jízdného) a jejich řazení by v jízdním řádu bylo garantované (v opačném případě by se vracelo jízdné)

4) vozy splňující standardy kategorie IC/EC + současné jednotky SC by tvořily staronové kategorie IC/EC (příplatek cca. 3 €)

Jakmile by ČD vyměnily starý šrot (810, B...) za slušné vozy a jednotky a vyrovnaly by se tak standardu kategorie REx, mohly by být obě dvě nižší kategorie opět sloučeny.

P. S.: Nerad bych tady tu diskusi ohledně nižších kategorií vlaků rozpitvával, přeci jenom to přímo nesouvisí s předmětem zprávy.
registrovaný uživatel M 
11.12.2008 (15:56)  
Takze kdyz si manazeri KB objednaji takovej vlak a kazdyho to vyjde na 20, tak je to v poradku. Kdyz ale CD poslou do KB pozvanku - mame tady 90 mist po 20, jdete do toho, tak to OK neni?
Aaaaaha. Ale jo, cernota v tom urcite bude. Hlasit by se to melo v kazdym pripade:-) Asi pujdu nahlasit, ze mne Brenna poslala ten katalog (obzvlast, kdyz jsem jim uz davno napsal, ze ten hotel never more a zas tam je...) - spravne by bylo, kdyby udelala reklamu v TV a ja se potom na jejim zaklade rozhodl, ze si pro ten katalog zajdu:-)
registrovaný uživatel Aleš Franc  mail  
11.12.2008 (15:50)  
A ty si myslíš, že když si někdo objedná u nějakého dopravce autobus, tak on to bude někde veřejně prezentovat

Tady si nějaká předem domluvená skupina nic neobjednala. Pořadatel a organizátor je jasný. Pokud si skupina manažerů takové KB objedná takovýto vlak , nic proti tomu. Pokud akce je organizována ČD jako neveřejná , pak to budí celkem logicky pochybnosti.
registrovaný uživatel M 
11.12.2008 (15:44)  
Jestli myslis, ze za 20K to muze byt ztratovy, tak uz chapu Vlcka, kterej ma strach, ze by s 80 nevyzil...

Co se tyce te pripe korupce - takze kdyz za 20K zaplatim listek za jeden vlak do Berlina, tak je to strasne spatne - kdyz nekomu v tichosti dam zdarma in-gold, tak to nevadi? Z toho druhyho chybi ten hmatatelnej duvod zavisti, ze?:-)
Jestli tohle ma byt nastroj, jakym nekoho uplatit nebo si vsimnout, tak uznavam, ze to cele vymyslel nejakej dement. Ja bych ho poslal v business do Ameriky na NHL a nemusel se s tim crcat:-))

Jinak zacatek jednoho odstavce je taknak presnej opak zacatku druheho, mel by sis vybrat:-)
registrovaný uživatel PES38 
11.12.2008 (15:37)  
Tady nejde až tak o to, jestli je někdo "vybrán", nebo si zaplatí. Jde o to, že státní firma z našich peněz financuje něco, co se jí podle nejen mého názoru vůbec nevyplatí (prodělá) a ještě by to chtěla před veřejností nejradši ututlat! Dobře, že se jim to nepodařilo.

PS: Zajímalo by mě,podle čeho kdo ty lidi vybíral a kdo z nich skutečně těch 20k zaplatil. Ale to se nedovíme, protože jeli kamarádi kamarádů a těch 20k může být kamufláž pro novináře.
11.12.2008 (15:29)  
Michal Janko -Tiskovou zprávu ČD vydaly až poté, co vlak objevili novináři, zdá se mi, že s ní původně vůbec nechtěli jít na trh (proto možná vypadá tak, jak vypadá).
A ty si myslíš, že když si někdo objedná u nějakého dopravce autobus, tak on to bude někde veřejně prezentovat? Proč by to dělal?
Ještě k jízdenkám, nevím proč si pořád někdo myslí, že ty jízdenky měli být veřejný? Tady přece nejde o veřejnou jízdu, ale o soukromou jízdy těch lidí kteří byli vybráni a zaplatili si to. Tak o co pořád jde?
Až budete vy, kteří to kritizujete, zaměstnáni na takovém místě, aby jste byli vybráni, tak pojedete, no a pokud takové zaměstnání nemáte, tak máte smůlu.
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 20      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko