..: S novým luxusním produktem Bohemian Train na Eltona Johna :..

jídelní vůzPraha - České dráhy v nejbližších dnech vypraví speciální vlak s nadstandardními službami, určený pouze pro cestující směřující na koncert Eltona Johna. Vlak bude sestaven ze dvou vozů první třídy řady Ampz, dvou restauračních vozů WRmz, lůžkového vozu WLABmz a vozu druhé třídy řady Bee či Bmz určeného pro služební účely. Vlak ponese komerční název Elton John Train a je součástí nového projektu vlaků pro movitou klientelu typu Bohemian Train. Souprava pojme maximálně 90 cestujících. Cena nejlevnější jízdenky se pohybuje okolo 20 000 Kč a zahrnuje přepravu, catering ve vlakové restauraci TaiTTinger a drinky v Bugy's baru.

Svézt se tímto luxusním vlakem ovšem nemůže každý, kdo by měl dostatek peněz na zaplacení jízdenky. České dráhy rozeslaly přesný počet pozvánek VIP klientům. Vlakem podle neoficiálních informací pojedou také zástupci generálního ředitelství drah. Tiskový mluvčí ČD Ondřej Kubala tvrdí, že půjde o cestu veskrze služební. „Mezi cestujícími je výhradně byznys klientela. Čtyři naši manažeři vlakem pojedou, ale bude to pracovní cesta. Jsou tam jako organizační tým,“ prohlásil Kubala. „ČR je jednou ze zemí, kde je nárůst bohatých a velmi bohatých lidí v přepočtu na počet obyvatel na nejvyšších místech v rámci Evropy. Postupně jim chceme dokázat, že cestování vlakem je kvalitní a perspektivní způsob dopravy, kterého se není třeba bát,“ píše se v odůvodnění pilotní akce

Celé netradiční putování bude zahájeno slavnostním přípitkem speciálním drinkem Elton John. Cesta do Berlína bude plná gurmánských zážitků připravených kulinářským mistrem Dušanem Jakubcem a jeho týmem. Pročtením přiloženého menu si můžete naladit chuťové pohárky již nyní. Vybrané pokrmy skvěle doplní ušlechtilé exkluzivní šampaňské Taittinger,“ lákají dráhy cestující ve speciální VIP brožurce.

Takové plány se ale nelíbí odborářům. „Působí jako červený hadr na býka v době, kdy dráhy nejsou schopny zabezpečit odpovídající úroveň vlaků pro obyčejné cestující,“ řekl mluvčí federace strojvůdců Libor Poláček. Připomněl, že dráhy například dosud nevypsaly výběrové řízení na 100 starších vozů ze zahraničí, ačkoliv o tom mluví již několik měsíců. A při současné krizi ve flotile osobních vozů pro vlaky vyšší kvality se nabízí otázka, kde tyto moderní vozy vezmou? Oba jídelní vozy budou staženy ze zálohy. Pokud ale žádná záloha nebude, budou staženy s mezinárodního expresu 100/101 do Lublaně, což případně jistě ocení cestující tohoto mezinárodního vlaku vyšší kvality. Dva vozy Ampz143 budou staženy z vybraných vlaků směřujících na severní Moravu. Cestující se tak s nimi pravděpodobně nesetkají na vlacích IC 516 a IC 517 Leoš Janáček, IC 582 a IC 583 Jan Perner. V nejkrajnějším případě se takovýto vůz neobjeví ani na vlacích Ex 140 a Ex 141 Beskyd, EC 142 a EC 143 Odra či EC 278 a EC 279 Jaroslav Hašek.

Dráhy ve svém prohlášení navíc důrazně upozorňují, že tento vlak provozují výhradně na své podnikatelské riziko a vlak tak není placen z veřejných zdrojů. „Projekt Bohemian Train je založen na komerční bázi, cestující hradí náklady spojené s touto cestou a jeho cílem je vytvořit dlouhodobě ziskový produkt pro ekonomicky silnou cílovou skupinu,“ tvrdí Petr Šťáhlavský z tiskového oddělení ČD. Vozy řad Ampz, Bmz, WRmz a WLABmz byly pořízeny z prostředků dopravce a úvěru u společnosti EUROFIMA.

Vlak vyjede zítra 11. prosince z Prahy hlavního nádraží mezi 10-11. hodinou v čele s lokomotivou 371.201 v celočerveném ex-DB laku. Cestující budou odbavování od 9:30. Každý z nich se pak může účastnit coffe breaku s ochutnávkou luxusního druhu šampaňského. Příjezd do Berlína je plánován na 16:00. Tento čas je ovšem pouze orientační a může být pozitivně i negativně ovlivněn aktuální dopravní situací. Na cestu zpět se vlak z Berlína vydá přibližně ve 23:30.

Zdroj: Tisková zpráva ČD, ŽelPage, Novinky.cz, Aktuálně.cz


Samir Lepara | 10.12.2008 (19:10)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu Německo Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 20      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel tenzor 
13.12.2008 (0:22)  
S tim novym "spravedlivym" tarifem by to melo byt jedno, protoze je pocitany od kilometru, ne?
I kdyz ted chteji zvysovat cenu jizdenek o 2 Kc bez ohledu na vzdalenost, takze bude uz zase asi nespravedlivy ;)

Rekl bych ze logiku ma nastavit jizdne tak, aby bylo na delsi vzdalenosti v prepoctu na km vyhodnejsi, dela to tak vetsina zeleznicnich prepravcu (extrem - Polsko: do 10 km zaplatite v prepoctu na 1 km 10x vic nez kdyz jedete 1000 km)
registrovaný uživatel M 
12.12.2008 (18:56)  
5x50 je vic nez 1x250, to ano. Ale 5x50 (1x250) podle staryho znaceni je min, nez 5x50 (1x250) podle novyho.

Vozy z BE - nekde budou, mozna budou jezdit pres Vysocinu (aby nemusely sundavat ty folie:-))
12.12.2008 (18:12)  
Víte Špinko, o zas takové "pokusy" nejde. Ještě před zrušením IC/EC příplatků v ČR de facto existovaly tři kategie vlaků odstupňované cenou, pouze dělící linie byly jinde.

V realitě dneška není možné, aby měli cestující ve všech relacích na výběr z uvažovaných tří kategorií. Jde však o to, aby zaplatili cenu přiměřenou kvalitě, když už ten výběr nemají.

Tři třídy v rámci jednoho vlaku nejsou až tak špatný nápad, ale znamenalo by to znovuzavedení 3. třídy (už vidím ty novinové titulky!), anebo naopak vytvoření "0. třídy" -- ČD ovšem dnes nemají vlaky, které by takové "0. třídě" odpovídaly (na to narážel i můj první příspěvek).

M: Ex-cestující z Vindobony nebudou hodinu čekat, předem si cestu Ex naplánují. Je to totéž, jako se dnes rozmýšlejí lidé, kteří chtějí jet z Brna do Prahy ve tři, zdali dají 324 Kč za pendolino, nebo zda počkají na Ex. Párkrát jsem tímhle pendolinem jel, takže můžu potvrdit, že v Brně do něj i přes tu cenu nemálo lidí nastupuje -- o dostatek klientely v nově definovaé třídě EC se asi bojím o trochu méně než ty.

K udržení tržeb v R: Jakmile vystoupí ten člověk z Pardubic, nastoupí jiný člověk, co jede do Blanska, a Blanku třeba přistoupí dojíždějící do Brna. Přičemž 5 × jízdné za 50 km je více peněz než 1 × jízdné za 250 km.

Blansko--Choceň nebyl nejšťastnější příklad, na mnoha relacích si však vlaky a autobusy přímo konkurují (z mé zkušenosti třeba Trutnov--Náchod, Trutnov--Hradec Králové). A zde může o 20 % nižší cena hrát při rozhodování mnoha lidí roli, řekl bych.

Naši debatu trochu komplikuje ten nový grafikon, protože není zřejmé, co je referenčním bodem. Ty vagóny z brněnských expresů se ale určitě někde objeví (třeba by nám mohl někdo prozradit, kde ;-)).
12.12.2008 (17:20)  
Michal Janko + M: obávám se, že na většine tratí nejezdí dost vlaků na takové tarifní pokusy, takže lidé budou vybírat spíše podle toho kdy to jede, než co.
I když - co tohle dělení trochu zavést i v rámci jednoho vlaku (i railjet má 3 třídy).
registrovaný uživatel M 
12.12.2008 (16:54)  
Mezinarodni cestujici v EC byly a budou, ti jinou volbu v podstate nemaji, pokud nehccou prestupovat (Slovaky nepocitam), takze to jsou ti "prezivsi".

Jak pises o te preplnene Vindobone (jiste, chapu, opet jen priklad), tak co se stane s temi cestujicimi, co tam ted jsou naplneni, kam uniknou? Do REx? To ale znamena hodinu cekat na dalsi vlak. Do R? Sorry, ale ti do R nepujdou. Proc? Nejde ani tak o kvalitu. Jde o to, ze nevyjet v Brne EC, ale R je totez, jako pockat v Brne na REx.
Co se tyce cestovani v Pardubice-Svitavy, tak tam nyni REx nestavi a stavet nebude. Pouze R. Takze tam by stavajici cestujici zaplatili mene a aby se trzby udrzely, tak by muselo dojit k tomu pretazeni z busu. Jenze Pardubice-Svitavy nestoji 240-320, ale "24-32". Kvuli osmi korunam se ten pocit lidi nemusi zmenit. Timto nerikam, ze to bude tak nebo tak. Jenom to, ze to grantovani ceny a kvality (nic proti nemu) by mohlo byt jen na ukor ztrat financnich...
Jinak zkousel jsem hledat Blansko-Chocen (ted i "pak" pouze spojeni diky R) a autobusem to v podstate nejde. Pouze vlakem. Takze vsichni kdo jezdi Blansko-Chocen jezdi vlakem, nikdo busem. Pokud tam snizit jizdne, tak se "graficky" jedna strana obdelniku zkrati, druha ale neprodlouzi - tzn. prijmy klesnou. Pardubice-Svitavy takrka totez

Co se tyce brnenskych expresu, tak ty vagony snad ale do Brna od pondeli uz jezdit nebudou. Nebo to budou ty IC?

PS: Ja osobne bych za 320 Praha-Brno nejel. POvazoval bych to za stejne neprimerenou cenu, za jakou nekteri mistni maji ten Elton vlak. Jel bych totiz busem za cenu polovicni. Nejak bych tu absentujici pritomnost zasuvky a jidelnaku ozelel...
12.12.2008 (16:45)  
Správná připomínka. Abych to upřesnil:
1. kategorie (Z-jízdné + 3 €): vozy standardu EC (nynější SC a kvalitnější EC a IC)
2. kategorie (Z-jízdné): moderní vozy, ovšem bez klimatizace, uzavřeného WC, jídelního vozu... (Beer, 954, CityElefant apod.)
3. kategorie (Z-jízdné - 20 %): ostatní vozy (810, B apod.)

Z tohoto rozdělení vyplývá, že standard 1. kategorie dnes nesplňuje žádný z "pomalých" vlaků ČD. Pomalost spoje bych do ceny nepromítal (není to zvykem ani jinde, je to ovlivněno profilem tratí a pak také každý dopravce se snaží přilákat cestující na delší vzdálenosti, ti jsou proto zvýhodňováni).
Jako REx by byly označovány i pomalé spoje řazené z moderních vozů (možná je to matoucí název a bylo by třeba vymyslet něco výstižnějšího; nebo nasazovat lepší vagóny pouze do vlaků spěšných a rychlejších).

K tomu příkladu Praha--Kolín: Jedinou racionální volbou je jet rychlíkem (ostatně osobáky Praha--Kolín nejsou navrženy pro cestující jedoucí z konečné na konečnou, podobně jako osobáky v jiných relacích, kde jezdí i vlaky rychlejší).
12.12.2008 (16:27)  
Jasně, rozumím.
Vindobona by už určitě nejezdila tak plná, nicméně ten úbytek by nemusel být tak značný. Leckoho by mohla garantovaná kvalita EC/IC přilákat a pak tu máme mezinárodní cestující, pro něž je zejména určena. Jestliže si našla své zákazníky i před lety, kdy 60korunový příplatek také představoval slušné procento z ceny jídzného, není důvod domnívat se, že by si nenašla zákazníky ani dnes, kdy je kupní síla obyvatelstva vyšší.

K předpokládanému nárůstu cestujících v nejnižší kategorii: Celou trasu Brno--Praha v rychlíku jezdí málokdo dnes, bude tomu i nadále. Ovšem na kratší vzdálenosti (kde konkurenci tvoří autobusy s horším poměrem cena/kvalita než SA), například v relaci Pardubice--Svitavy nebo Blansko--Choceň, by rychlíky s nižší cenou než dnes mohly získat novou klientelu právě z autobusů.
Mimochodem, současné brněnské expresy v podání vozů B by podle navržené kategorizace přešly do nejnižší (= nejlevnější) kategorie, takže by mohly autobusům konečně cenově konkurovat i v této relaci.

Ovšem, je to návrh, za kterým nestojí dlouhodobá analýza podepřená konkrétními čísly, jenom mým odhadem. Analýza by třeba ukázala, že cenový rozptyl by měl být nižší než 180--240--320 Kč (např. 200--240--280 Kč). Hlavn í je podstata té koncepce, a to vydělení tří kvalitativních kategorií na základě faktického stavu kvality vozů a jednotek, které nyní ČD provozují, garantování minimálních standardů v těchto kategoriích a projekce této garance do ceny.
registrovaný uživatel M 
12.12.2008 (16:06)  
A jeste tohle - ty jsi vytvoril kategorie EC, REx a R. Moje otazka zni - kde by bylo jizdne za Os (proste vlak, kterej jede pomaleji, nez ty vlaky jine)? Bylo by to vyhradne podle vybaveni, nikoliv podle rychlosti? Tj. pokud by to byl kvalitni vuz, tak by i v Os mohl byt EC priplatek (teda tohle neni mysleno ironicky...).

Jde mi o tohle - jako vyhodu cislo dve totiz uvadis, ze sporivi cestujici usetri nejakou tu korunu, kdyz misto REx pojedou v R. V relaci Praha-Brno je rozdil mezi REx a R rozdil ve vybaveni vlaku, ale take v dobe jizdy (2,5 v Bee nebo 3,5 v B). Ten sporivi tedy akceptuje nizsi cenu za horsi vlak (ale soucasne i delsi dobu). A proto se ptam na tu kategorii "Os". Rekneme, ze Praha-Kolin na osobacich nejezdi jednotky, ale Becka (nekde jinde tam becka urcite jezdi). Cestujici, ktery pojede osobakem jede Beckem, ten ktery pojede R, jede taky Beckem. Oba plati stejne, ale jedou jinou dobu. Nebylo by fer "odmenit" toho, co jede pomaleji nizsim jizdnym. Jakozto odmenu za sporivost?
registrovaný uživatel M 
12.12.2008 (15:49)  
Janko - ja proti souctum a soucinum nic nemam. Ja zpochybnuji to cislo 1000 na radku "1000 × 320 = 320 tisíc korun". Poprelo by totiz funkci poptavky jako veliciny negativne zavisle na cene. Ano, soucasne tim zpochybuji i radek o dva vyse, protoze podle tohoto principu by tam mel pocet cestujicich vzrust.

Celkovy vysledek by byl potom dany tim, jestli jeden radek vice klesl nebo druhy vice klesl. Konkretne v relaci Brno-Praha se domnivam, ze kategorii R nikdo nejezdi (proc jet 3,5 hodiny, kdyz mohu 2,5) a z tohoto duvodu povazuji za odvazne tvrdit, ze ta kategorie R nekoho oslovi (protoze bude pomalejsi, spinavejsi a stejne draha jako bus). Pokud by nekoho oslovila po zmene, tak by to byli pouze ti, co uz vlakem jezdili a vyuzili by snizeni jizdneho (presunuli by se z REx do R). Chapu, ze Brno-Praha je ilustativni priklad, nicmene plati to i obecne. Na jedne strane budes mit vypadek prijmu (zdrazeni nebudou akceptovat vsichni), na druhe strane prijmy navysene (snizena cena pretahne lidi od konkurence). Muj osobni nazor je, ze navyseny prijem v nejnizsi tride by situaci nezvratil (a uz vubec by se vlak nezbavil toho, ze je to prostredek pro socky). Nicmene je to spekulace, ty mas asi pocit, ze Brno-Praha by lide za cenu 320 jezdili i nadale, ja nikoliv. V kazdem pripade nelze tu zmenu ceny zanedbat a nezmenit i mnozstvi lidi v tom kterem chlivecku. Jak moc nebo jak malo, to je sporne
12.12.2008 (15:04)  
Michal janko: Ono také tuším za dva roky přichází úplná liberalizace dálkové mezinárodní dopravy v EU, takže jsem zvědav jak dalece budou ČD nadále konkurenceschopné se svým provedením EC/IC. Je otázka jam moc se bude chtít cizím dopravcům zajíždět na české území.

Nicméně dokud tady alespoň tato kategorie vlaků (EC/IC) nebude mít vysokou garantovanou kvalitu (včetně přesnosti) a stálý vozový park (aby bylo možné garantovat určité služby), tak nelze čekat, že se nějak zlepší vidění ČD v očích většiny národ. Jedinou takovou službou (určitá garantovaná kvalita) je zatím Pendolíno a ani to není garantováno na 100%, bohužel...
  1 2 3 4 5 ... 20      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko