Praha - České dráhy v nejbližších dnech vypraví speciální vlak s nadstandardními službami, určený pouze pro cestující směřující na koncert Eltona Johna. Vlak bude sestaven ze dvou vozů první třídy řady Ampz, dvou restauračních vozů WRmz, lůžkového vozu WLABmz a vozu druhé třídy řady Bee či Bmz určeného pro služební účely. Vlak ponese komerční název Elton John Train a je součástí nového projektu vlaků pro movitou klientelu typu Bohemian Train. Souprava pojme maximálně 90 cestujících. Cena nejlevnější jízdenky se pohybuje okolo 20 000 Kč a zahrnuje přepravu, catering ve vlakové restauraci TaiTTinger a drinky v Bugy's baru.
Svézt se tímto luxusním vlakem ovšem nemůže každý, kdo by měl dostatek peněz na zaplacení jízdenky. České dráhy rozeslaly přesný počet pozvánek VIP klientům. Vlakem podle neoficiálních informací pojedou také zástupci generálního ředitelství drah. Tiskový mluvčí ČD Ondřej Kubala tvrdí, že půjde o cestu veskrze služební. „Mezi cestujícími je výhradně byznys klientela. Čtyři naši manažeři vlakem pojedou, ale bude to pracovní cesta. Jsou tam jako organizační tým,“ prohlásil Kubala. „ČR je jednou ze zemí, kde je nárůst bohatých a velmi bohatých lidí v přepočtu na počet obyvatel na nejvyšších místech v rámci Evropy. Postupně jim chceme dokázat, že cestování vlakem je kvalitní a perspektivní způsob dopravy, kterého se není třeba bát,“ píše se v odůvodnění pilotní akce
„Celé netradiční putování bude zahájeno slavnostním přípitkem speciálním drinkem Elton John. Cesta do Berlína bude plná gurmánských zážitků připravených kulinářským mistrem Dušanem Jakubcem a jeho týmem. Pročtením přiloženého menu si můžete naladit chuťové pohárky již nyní. Vybrané pokrmy skvěle doplní ušlechtilé exkluzivní šampaňské Taittinger,“ lákají dráhy cestující ve speciální VIP brožurce.
Takové plány se ale nelíbí odborářům. „Působí jako červený hadr na býka v době, kdy dráhy nejsou schopny zabezpečit odpovídající úroveň vlaků pro obyčejné cestující,“ řekl mluvčí federace strojvůdců Libor Poláček. Připomněl, že dráhy například dosud nevypsaly výběrové řízení na 100 starších vozů ze zahraničí, ačkoliv o tom mluví již několik měsíců. A při současné krizi ve flotile osobních vozů pro vlaky vyšší kvality se nabízí otázka, kde tyto moderní vozy vezmou? Oba jídelní vozy budou staženy ze zálohy. Pokud ale žádná záloha nebude, budou staženy s mezinárodního expresu 100/101 do Lublaně, což případně jistě ocení cestující tohoto mezinárodního vlaku vyšší kvality. Dva vozy Ampz143 budou staženy z vybraných vlaků směřujících na severní Moravu. Cestující se tak s nimi pravděpodobně nesetkají na vlacích IC 516 a IC 517 Leoš Janáček, IC 582 a IC 583 Jan Perner. V nejkrajnějším případě se takovýto vůz neobjeví ani na vlacích Ex 140 a Ex 141 Beskyd, EC 142 a EC 143 Odra či EC 278 a EC 279 Jaroslav Hašek.
Dráhy ve svém prohlášení navíc důrazně upozorňují, že tento vlak provozují výhradně na své podnikatelské riziko a vlak tak není placen z veřejných zdrojů. „Projekt Bohemian Train je založen na komerční bázi, cestující hradí náklady spojené s touto cestou a jeho cílem je vytvořit dlouhodobě ziskový produkt pro ekonomicky silnou cílovou skupinu,“ tvrdí Petr Šťáhlavský z tiskového oddělení ČD. Vozy řad Ampz, Bmz, WRmz a WLABmz byly pořízeny z prostředků dopravce a úvěru u společnosti EUROFIMA.
Vlak vyjede zítra 11. prosince z Prahy hlavního nádraží mezi 10-11. hodinou v čele s lokomotivou 371.201 v celočerveném ex-DB laku. Cestující budou odbavování od 9:30. Každý z nich se pak může účastnit coffe breaku s ochutnávkou luxusního druhu šampaňského. Příjezd do Berlína je plánován na 16:00. Tento čas je ovšem pouze orientační a může být pozitivně i negativně ovlivněn aktuální dopravní situací. Na cestu zpět se vlak z Berlína vydá přibližně ve 23:30.
Zdroj: Tisková zpráva ČD, ŽelPage, Novinky.cz, Aktuálně.cz
Proboha, slyšíte co říkáte? My jsme zákazníci, my za ty služby platíme! A ještě donedávna byly ty EC dokonce bez dotací, tj. jezdily opravdu jen za to naše jízdné.
Tohle poslouchat za cenu In-Goldu... slibuju, už nikdy v životě takovou blbost jako koupit In-Gold neudělám.
Jde o neschopnost ČD zajistit odpovídající vozy na své pravidelné spoje a pořádání megalomanských akcí.
Jde o to, že ČD neumí nakupovat (Pendolino), prodávat (Railreklam) ani zadávat rekonstrukce (ŽOS Trnava), protože v rozhodování hrají roli jiné faktory než tržní (klientilismus apod.).
Jde o nesmyslnou argumentaci zástupců ČD: ukážeme, že jsme pro bohaté a běžný cestující nás nezajímá.
Jde o to, že nebýt několika zvídavých novinářů by tato informace vůbec nedostaly na světlo světa.
Ale z toho si ni nedělejte. Já marně čekám na pozvánku na akci, která se konala v úterý 9.12. a ten, kdo dal pokyn k zaslání pozvánky byl z mé nepřítomnosti dost rozladěn.
Vít Špinka : to je sice hezké, ale není to garance.
Tím spíše, že ve vlaku může být jednička se zásuvkou, ale vy máte jízdenku do dvojky nebo přesně naopak. Takže stejně máte smůlu, ale vagon se zásuvkami je zařazen. Stejné je to v Potěmkinech. Tam také propaganda mluví o zásuvkách, ale zapomíná se na to, že jsou jen v jedničce.
Vzhledem k tomu, že 230 V je zpravidla k dispozici na WC, tak ve vlakové výbavě NBK je taky 18 metrů dlouhý tenký kabel, kterým si "vezmu" napětí 230 V ze zásuvky na WC ... Pravda, poněkud netradiční řešení ... ale "nouze naučila Dalibora housti".
M (11.12.) : nejde o švýcarské náklady a české tržby; penzionovaný pán od SBB by "udělal" nebo by měl za úkol udělat přepravní předpisy "přátelskými k cestujícím", především je učinit srozumitelnými ...
(12.12.) lachtani do Vídně ? Přece lasičky ...
Pokud parafrázuji Šťáhlavského slova: "nemáme dostatek kvalitních vagónů, to nám však nebrání každoročně navyšovat počty vlaků v (dnes již de facto fiktivní) kategorii IC/EC."
To je jednoznačné klamání spotřebitele, které škodí především pověsti samotných ČD.
Která firma by získala vaši důvěru? Ta, která by tvrdila, že nabízí luxusní autokary (a na autobusáku by na vás čekala 20 let stará karosa), nebo ta, která by měla tři kategorie jízdného (pro staré karosy, modernější busy bez klimatizace a konečně autobusy moderní a klimatizované) a na autobusáku byste našli víceméně takový bus, který očekáváte?
http://domaci.ihned.cz/c1-31615980-drahy-zdrazuji-kvalita-vlaku-je-ale-stale-nejista-loterie
Eurocity: Jde o tři položky, které musí vůz splňovat. Za prvé maximálně 6 míst k sezení v oddíle ve 2. třídě, druhá je prodyšný potah sedáků a třetí položkou je vlakový rozhlas," říká mluvčí Českých drah Petr Štáhlavský.
Další požadavky na pohodlí jsou podle Štáhlavského pouze rozšiřující a nejsou proto povinné, což je například klimatizace.
A tady by nekdo v EC chtel klimu, vakuWC nebo dokonce internet. Pritom "definice" rika, ze je to o rozhlasu:-))
Jinak clanek doporucuji celkove - rozhodne to neni jen takove kydani hnoje, HODNE se tam mluvi o tom, co zde byla v komentarich (ruzny kvalita vlaku teze kategorie atd.)
Jinak kdyz "chvalis" Polsko, tak je ale treba rict, ze jinde stejne Polsko kritizuji, protoze rusi trate (osobaky) a nechava jen hlavni tahy. Kdyz ta krivka bude plossi a jakoby konkavni, tak tim znicis ty kratke trate (teda ne ze by mi tohle trhalo zily). Jankuv navrh (priplatky) tu krivku nezpostuje ani "nekonkavuje", ale celou ji posouva nahoru
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.