..: S novým luxusním produktem Bohemian Train na Eltona Johna :..

jídelní vůzPraha - České dráhy v nejbližších dnech vypraví speciální vlak s nadstandardními službami, určený pouze pro cestující směřující na koncert Eltona Johna. Vlak bude sestaven ze dvou vozů první třídy řady Ampz, dvou restauračních vozů WRmz, lůžkového vozu WLABmz a vozu druhé třídy řady Bee či Bmz určeného pro služební účely. Vlak ponese komerční název Elton John Train a je součástí nového projektu vlaků pro movitou klientelu typu Bohemian Train. Souprava pojme maximálně 90 cestujících. Cena nejlevnější jízdenky se pohybuje okolo 20 000 Kč a zahrnuje přepravu, catering ve vlakové restauraci TaiTTinger a drinky v Bugy's baru.

Svézt se tímto luxusním vlakem ovšem nemůže každý, kdo by měl dostatek peněz na zaplacení jízdenky. České dráhy rozeslaly přesný počet pozvánek VIP klientům. Vlakem podle neoficiálních informací pojedou také zástupci generálního ředitelství drah. Tiskový mluvčí ČD Ondřej Kubala tvrdí, že půjde o cestu veskrze služební. „Mezi cestujícími je výhradně byznys klientela. Čtyři naši manažeři vlakem pojedou, ale bude to pracovní cesta. Jsou tam jako organizační tým,“ prohlásil Kubala. „ČR je jednou ze zemí, kde je nárůst bohatých a velmi bohatých lidí v přepočtu na počet obyvatel na nejvyšších místech v rámci Evropy. Postupně jim chceme dokázat, že cestování vlakem je kvalitní a perspektivní způsob dopravy, kterého se není třeba bát,“ píše se v odůvodnění pilotní akce

Celé netradiční putování bude zahájeno slavnostním přípitkem speciálním drinkem Elton John. Cesta do Berlína bude plná gurmánských zážitků připravených kulinářským mistrem Dušanem Jakubcem a jeho týmem. Pročtením přiloženého menu si můžete naladit chuťové pohárky již nyní. Vybrané pokrmy skvěle doplní ušlechtilé exkluzivní šampaňské Taittinger,“ lákají dráhy cestující ve speciální VIP brožurce.

Takové plány se ale nelíbí odborářům. „Působí jako červený hadr na býka v době, kdy dráhy nejsou schopny zabezpečit odpovídající úroveň vlaků pro obyčejné cestující,“ řekl mluvčí federace strojvůdců Libor Poláček. Připomněl, že dráhy například dosud nevypsaly výběrové řízení na 100 starších vozů ze zahraničí, ačkoliv o tom mluví již několik měsíců. A při současné krizi ve flotile osobních vozů pro vlaky vyšší kvality se nabízí otázka, kde tyto moderní vozy vezmou? Oba jídelní vozy budou staženy ze zálohy. Pokud ale žádná záloha nebude, budou staženy s mezinárodního expresu 100/101 do Lublaně, což případně jistě ocení cestující tohoto mezinárodního vlaku vyšší kvality. Dva vozy Ampz143 budou staženy z vybraných vlaků směřujících na severní Moravu. Cestující se tak s nimi pravděpodobně nesetkají na vlacích IC 516 a IC 517 Leoš Janáček, IC 582 a IC 583 Jan Perner. V nejkrajnějším případě se takovýto vůz neobjeví ani na vlacích Ex 140 a Ex 141 Beskyd, EC 142 a EC 143 Odra či EC 278 a EC 279 Jaroslav Hašek.

Dráhy ve svém prohlášení navíc důrazně upozorňují, že tento vlak provozují výhradně na své podnikatelské riziko a vlak tak není placen z veřejných zdrojů. „Projekt Bohemian Train je založen na komerční bázi, cestující hradí náklady spojené s touto cestou a jeho cílem je vytvořit dlouhodobě ziskový produkt pro ekonomicky silnou cílovou skupinu,“ tvrdí Petr Šťáhlavský z tiskového oddělení ČD. Vozy řad Ampz, Bmz, WRmz a WLABmz byly pořízeny z prostředků dopravce a úvěru u společnosti EUROFIMA.

Vlak vyjede zítra 11. prosince z Prahy hlavního nádraží mezi 10-11. hodinou v čele s lokomotivou 371.201 v celočerveném ex-DB laku. Cestující budou odbavování od 9:30. Každý z nich se pak může účastnit coffe breaku s ochutnávkou luxusního druhu šampaňského. Příjezd do Berlína je plánován na 16:00. Tento čas je ovšem pouze orientační a může být pozitivně i negativně ovlivněn aktuální dopravní situací. Na cestu zpět se vlak z Berlína vydá přibližně ve 23:30.

Zdroj: Tisková zpráva ČD, ŽelPage, Novinky.cz, Aktuálně.cz


Samir Lepara | 10.12.2008 (19:10)
Related newsopen/close

More on Služby

More from Německo Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 20      Zpráv na stránku:   
18.12.2008 (16:34)  
Miroslav Zikmund: to je přesně to, o čem mluvím. Na 230V není nárok, takže...

Proboha, slyšíte co říkáte? My jsme zákazníci, my za ty služby platíme! A ještě donedávna byly ty EC dokonce bez dotací, tj. jezdily opravdu jen za to naše jízdné.

Tohle poslouchat za cenu In-Goldu... slibuju, už nikdy v životě takovou blbost jako koupit In-Gold neudělám.
15.12.2008 (10:53)  
Zajímavá je také diskuse pod článkem. Celkem se drží v rozumných mezích a je vidět co si běžná populace, vědící o vlaku jen to že jezdí po kolejích, myslí o cestování vlakem. Klíčové pojmy nelze přehlédnou "staré zelené vozy", špína, závady (netěsnící okna atp), smrdící hajzly, kolísavá teplná pohoda, přesnost vlaků, cena zcela neodpovídající úrovni služby.
Registered user Bpee  mail  
15.12.2008 (10:48)  
Diskuze se plní nepocutnými příspěvky o závisti, ale o tom to přece není!
Jde o neschopnost ČD zajistit odpovídající vozy na své pravidelné spoje a pořádání megalomanských akcí.
Jde o to, že ČD neumí nakupovat (Pendolino), prodávat (Railreklam) ani zadávat rekonstrukce (ŽOS Trnava), protože v rozhodování hrají roli jiné faktory než tržní (klientilismus apod.).
Jde o nesmyslnou argumentaci zástupců ČD: ukážeme, že jsme pro bohaté a běžný cestující nás nezajímá.
Jde o to, že nebýt několika zvídavých novinářů by tato informace vůbec nedostaly na světlo světa.
Registered user M 
14.12.2008 (19:46)  
MZ - lachtan nebo lasicka... Ja teda myslel, ze to lasicka je, ale pak tady nekde nekdo psal lachtan (psal ale o Znojmo-Wien)... Bud jsou to uplne jine vlaky nebo uplne jina zvirata. Ja se poradne nevyznam ani v jednom:-))
14.12.2008 (18:56)  
xyz : smůla, přehlédl jste to kouzelné slovíčko "zpravidla", možná je důvodem skutečnost, že nejste tím "generální ředitelem firmy abc", ale třebas firmy "acb", kterého nemají ČD v lásce, protože má na ŽelPage prostořeký jazyk.

Ale z toho si ni nedělejte. Já marně čekám na pozvánku na akci, která se konala v úterý 9.12. a ten, kdo dal pokyn k zaslání pozvánky byl z mé nepřítomnosti dost rozladěn.

Vít Špinka : to je sice hezké, ale není to garance.
Tím spíše, že ve vlaku může být jednička se zásuvkou, ale vy máte jízdenku do dvojky nebo přesně naopak. Takže stejně máte smůlu, ale vagon se zásuvkami je zařazen. Stejné je to v Potěmkinech. Tam také propaganda mluví o zásuvkách, ale zapomíná se na to, že jsou jen v jedničce.
Vzhledem k tomu, že 230 V je zpravidla k dispozici na WC, tak ve vlakové výbavě NBK je taky 18 metrů dlouhý tenký kabel, kterým si "vezmu" napětí 230 V ze zásuvky na WC ... Pravda, poněkud netradiční řešení ... ale "nouze naučila Dalibora housti".

M (11.12.) : nejde o švýcarské náklady a české tržby; penzionovaný pán od SBB by "udělal" nebo by měl za úkol udělat přepravní předpisy "přátelskými k cestujícím", především je učinit srozumitelnými ...

(12.12.) lachtani do Vídně ? Přece lasičky ...
14.12.2008 (14:32)  
Díky za odkaz za velmi dobře napsaný článek. Je na něm krásně vidět, jak ČD uzpůsobují (možná by bylo výstižnější napsat "znásilňují") výklad mezinárodního standardu svým aktuálním potřebám.

Pokud parafrázuji Šťáhlavského slova: "nemáme dostatek kvalitních vagónů, to nám však nebrání každoročně navyšovat počty vlaků v (dnes již de facto fiktivní) kategorii IC/EC."

To je jednoznačné klamání spotřebitele, které škodí především pověsti samotných ČD.

Která firma by získala vaši důvěru? Ta, která by tvrdila, že nabízí luxusní autokary (a na autobusáku by na vás čekala 20 let stará karosa), nebo ta, která by měla tři kategorie jízdného (pro staré karosy, modernější busy bez klimatizace a konečně autobusy moderní a klimatizované) a na autobusáku byste našli víceméně takový bus, který očekáváte?
Registered user M 
14.12.2008 (12:00)  
Tak tady mate definici vlaku vyssi kvality:-))

http://domaci.ihned.cz/c1-31615980-drahy-zdrazuji-kvalita-vlaku-je-ale-stale-nejista-loterie

Eurocity: Jde o tři položky, které musí vůz splňovat. Za prvé maximálně 6 míst k sezení v oddíle ve 2. třídě, druhá je prodyšný potah sedáků a třetí položkou je vlakový rozhlas," říká mluvčí Českých drah Petr Štáhlavský.

Další požadavky na pohodlí jsou podle Štáhlavského pouze rozšiřující a nejsou proto povinné, což je například klimatizace.

A tady by nekdo v EC chtel klimu, vakuWC nebo dokonce internet. Pritom "definice" rika, ze je to o rozhlasu:-))

Jinak clanek doporucuji celkove - rozhodne to neni jen takove kydani hnoje, HODNE se tam mluvi o tom, co zde byla v komentarich (ruzny kvalita vlaku teze kategorie atd.)
13.12.2008 (21:05)  
Tak, a pořád mi nikdo neodpověděl na otázku zda a dneska se to dá říct naprosto přesně, které vozy ze kterých vlaků se museli stáhnout z běžného provozu na "Bohemian train".
13.12.2008 (9:36)  
M: Jenže ty folie z BREXů jsou sundaný :-) nevim, jestli ze všech, ale viděl jsem je odrbané (jsou tam vidět zbytky)
Registered user M 
13.12.2008 (0:53)  
tenzor - ono je to i u nas. Cena listku je totiz neco jako deset plus km krat 1,20. OK, mozna by "smernice" te krivky mohla byt nizsi. Je to asi dane i tim, ze u nas ty "mezikontinentalni" vlakove trasy ala Polsko nemuzeme nabidnout.
Jinak kdyz "chvalis" Polsko, tak je ale treba rict, ze jinde stejne Polsko kritizuji, protoze rusi trate (osobaky) a nechava jen hlavni tahy. Kdyz ta krivka bude plossi a jakoby konkavni, tak tim znicis ty kratke trate (teda ne ze by mi tohle trhalo zily). Jankuv navrh (priplatky) tu krivku nezpostuje ani "nekonkavuje", ale celou ji posouva nahoru
  1 2 3 4 5 ... 20      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko