..: O tender na dieselelektrické jednotky pre ZSSK nie je záujem :..

Bratislava - Rozbehnutá séria výberových konaní slovenského národného dopravcu, pomocou ktorej plánuje realizovať najrozsiahlejšiu obnovu vozidlového parku od svojho vzniku, začína narážať na prvé prekážky. Do tendra na dodávku 12 medziregionálnych dieselektrických jednotiek, ktorý Železničná spoločnosť Slovensko vypísala v septembri tohto roka, sa neprihlásil žiaden záujemca, vďaka čomu bola súťaž zrušená. ZSSK pritom plánovala za tieto jednotky zaplatiť 1,2 až 1,6 mld. Sk.

Nové jednopodlažné dieselelektrické jednotky mali byť tvorené dvoma motorovými vozňami a jedným alebo dvoma vloženými dielmi. Premávať mali na medziregionálnych vlakoch v okolí Nových Zámkov a Humenného, s plánovanou dobou dodania do siedmych rokoch. ZSSK ich nákup plánovala financovať z vlastných zdrojov, štrukturálnych fondov EÚ a štátneho rozpočtu (v ktorom však na rok 2009 financie na tento účel vyčlenené neboli). Momentálne nie je jasné, či a za akých podmienok ZSSK tender zopakuje.

Zdroj: sme.sk


qwix | 9.12.2008 (14:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Slovensko (celé)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
09.12.2008 (18:49)  
Tohle má k mání "pan Stadler" a jel jsem s tím v Itálii na "soukromé" trati Venezia - Adria.
Pak jsou tu francouzské jednotky, u těch tedy neznám druh přenosu, ale řekl bych, že jde o elektrický přenos a je v nich cestovní komfort, před nímž "vlajková loď" ČD bledne závistí.
registrovaný uživatel petrumr  mail  
09.12.2008 (18:38)  
Nevím,ale zadat tendr na "dieselektrickou jednotku" je napsat předem výrobce.Regionova je dieslová s mechanickým přenosem výkonu.!,tak tá to být nemůže.
09.12.2008 (18:26)  
Neviem ci by Pars Sumperk uspel s regionovou pretoze mali to byt podvozkove a hlavne nove vozidla(ziadne reko). Cena nebola az taka nerealna pre MV+VV+MV ale tych 7 rokov je fakt dlha doba na 12 kuskov. Nieco na tom len bude, neverim tomu, ze ani jedna firma nemala zaujem. Este by bolo zaujimave vediet kolko firiem si prevzalo podmienky sutaze a ci v tom nieje(ako obvykle) loby nasich nehorazne drahych a kvalitnych ZOS.
registrovaný uživatel mattto 
09.12.2008 (18:23)  
neviete niekdo na kolko vysla jedna 840tka v case ked sa kupovali,podla mna je to najlepsie,najmodernejsie co sa da na slovenskych kolajach stretnut.podla mna by sa ich malo kupit aspon este zo 40.
09.12.2008 (17:28)  
DJ - co pořád máš proti regionovám ? No dobře, nejsou to ty nejlepší vozidla na světě, ale jezdim s nima rád. Oproti šukofonu je to poklad, už jen co se týče záchodu, sedadel a oken. A taky tady nemusíš nadávat.
registrovaný uživatel waszyn 
09.12.2008 (17:16)  
pro M: pro nas se to vyrobi za 5-10 let v Plzni. Bude to sice 2xdrazsi nez desiro, ale bude to "ceske" know-how tak stat to musi koupit a je jedno kolik to bude stat. Francie si prece taky kupuje francouzske jednotky a nemecko nemecke:))
registrovaný uživatel M 
09.12.2008 (16:10)  
No, zhruba tak...
Jenze tohle myslim potrebujeme i my, ze? Byla by to pro nas potupa vypsat to spolu s nima? (a naopak)
09.12.2008 (15:34)  
že by jim ČD prodaly pár regionov? :D
registrovaný uživatel blue_seal  mail  
09.12.2008 (14:56)  
Tak ono to vychází 100-133 mil. za 3-4 vozovou jednotku, takže se na tom asi nedá moc obohatit. To víte, že by se o to jinak poprali. Ale ta doba dodání 7 let ... to je fakt něco
registrovaný uživatel M 
09.12.2008 (14:50)  
Jeste zajimavejsi, ze nema zajem ani zadny cesky... Asi bude jednodussi za rok rict "state dej nam nejake penize, jinak nemame na vyplaty a musime propoustet"
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko