..: O tender na dieselelektrické jednotky pre ZSSK nie je záujem :..

Bratislava - Rozbehnutá séria výberových konaní slovenského národného dopravcu, pomocou ktorej plánuje realizovať najrozsiahlejšiu obnovu vozidlového parku od svojho vzniku, začína narážať na prvé prekážky. Do tendra na dodávku 12 medziregionálnych dieselektrických jednotiek, ktorý Železničná spoločnosť Slovensko vypísala v septembri tohto roka, sa neprihlásil žiaden záujemca, vďaka čomu bola súťaž zrušená. ZSSK pritom plánovala za tieto jednotky zaplatiť 1,2 až 1,6 mld. Sk.

Nové jednopodlažné dieselelektrické jednotky mali byť tvorené dvoma motorovými vozňami a jedným alebo dvoma vloženými dielmi. Premávať mali na medziregionálnych vlakoch v okolí Nových Zámkov a Humenného, s plánovanou dobou dodania do siedmych rokoch. ZSSK ich nákup plánovala financovať z vlastných zdrojov, štrukturálnych fondov EÚ a štátneho rozpočtu (v ktorom však na rok 2009 financie na tento účel vyčlenené neboli). Momentálne nie je jasné, či a za akých podmienok ZSSK tender zopakuje.

Zdroj: sme.sk


qwix | 9.12.2008 (14:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Slovensko (celé)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel JOHNZ 
11.12.2008 (18:34)  
DJTiesto: Ale to plati aj pre 471. Tam tiez hneva v podstate iba kompresor a susicka. Lenze to by sa museli CD rozhybat.
11.12.2008 (14:02)  
Hawkey:jenže tady bych předpokládal,že se prostě vymění podvozky a bude to šlapat jenže 471....ale to už je zase diskuze o spolehlivosti 471.
registrovaný uživatel JOHNZ 
11.12.2008 (13:57)  
DJTiesto: On si to vyrobca zas niekde napocita. O to sa bat nemusis. Pockaj az skonci zaruka. Pomalicky postupne, tak aby na SBB nemal kto picovat, sa nadhodnoti cena nejakych ND, nejakeho toho pozarucneho servisu a ono sa to, euro po eure, vrati. Mozno nie cele, ale velka cast urcite.

A inak tych 7 rokov je len ramcova doba. Napr pri 671 je tiez napisanych 7 rokov a Dr. Chupek sa vyjadril, ze uz v GVD 09/10 by mohli jazdit.
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
11.12.2008 (13:34)  
JOHNZ: no on je tam ještě jeden problém a otázka zda to má souvislost s podvozkem či nikoliv. Ten problém se jmenuje interakce trolejového vedení a sběrače.

DJTiësto:A kdo mylsíš, že hradí opravy závad 471, které jsou v záruce? Myslíš, že někdo jiný než výrobce?
11.12.2008 (13:21)  
JOHNZ:pokud jsou v garančce,jako že asi jsou tak tp nemusí dráhy po finanční str.zas tak zajímat.jde to na triko výrobce
registrovaný uživatel JOHNZ 
11.12.2008 (12:46)  
DjTiesto: Problem tej zavady na RABe514 je, ze je skoro neodstranitelna. Resp. odstranitelna je, ale odstranenie sa bude zrejme rovnat fungel novym a uplne inym podvozkom a celemu ich zaveseniu.

Chikatesuin: Zatial stale plati, ze Taurus (aj 1216) je na Slovensku neschvalitelny. A ja si myslim, ze tu cenu toho schvalenia (a obalok/kufrikov okolo toho lietajucich) by SIEMENS dráham príslušne spočítal.
registrovaný uživatel Werkie  mail  
10.12.2008 (20:30)  
Hawkey: k tem Bimz a Desirum, tak proč se prostě veřejně neřekne, že i když nápad to byl dobrej tak je tu nějakej problém? A místo toho se to postupně nechá vyšumnět a pak z toho vznikají takové různé hádky a nadávky na stranu ČD. Nebo proč jsi(jste) to neřekl na začátku než tu zase vzniknul tento flame jako pod většinou diskuzí na tyto témata?
registrovaný uživatel M 
10.12.2008 (18:19)  
Jen vecna k cislum - treba to chteli Slovaci zaplatit hned (coz teda asi ne - jen ze se to nemusi platit za 5 let...)
registrovaný uživatel Semík  mail  
10.12.2008 (15:46)  
Ono to asi bude tím, ž se to za ty peníze co Slováci nabízejí nedá vyrobit. Když si vezmu, že Desiro stojí 80Mega Kč, což je dnes asi 93,6Mega Sk. Když připočtu inflaci 3% ročně, tak za 5-7 let stojí to Desiro 112Mega Sk. Těch jednotek mělo být 12 a 3-4 vozových. 12 dvouvozových Desir je za 1,34mld Sk. No a jsem na ceně výběrového řízení, ale chybí mi polovina vozidel.
10.12.2008 (15:03)  
M - ČD dráhy se rozhodly pro stroj, který je cca. o nějakách 8 let novější než Taurus a věřím tomu, že bude úspěšný!!
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko