..: KTX-II: 300 km/h na jihokorejský způsob :..

KTX-II rollout, foto: webChangwon - 25. listopadu byl oficiálně představen první prototyp jihokorejské elektrické, 10vozové jednotky KTX-II, která je výsledkem více než desetiletého vývoje. Jde o evoluci dřívějšího prototypu HSR-350(X), přičemž projekt zaštítilo Ministerstvo znalostí a ekonomiky, stejně jako Ministerstvo vzdělání, vědy a technologie. Výzkum přišel na téměř 256 bilionů jihokorejských wonů, podílelo se na něm na sedm tisíc pracovníků z celkem 129 organizací. Největším z nich byl koncern Hyundai Rotem, který zároveň poskytnul vhodné zázemí. První jednotka v následujícím půlroce absolvuje sérii testů, po jejichž úspěšném absolvování bude nasazena na rychlodráhu Gyeongbu, spojující města Soul a Daegu, ale i na klasické tratě. Korejský železniční operátor Korail si v roce 2006 objednal celkem 19 souprav. Prvních šest by měl obdržet v červnu 2009, čtyři o rok později, zbylých devět do konce roku 2010. Počítá s nasazením na trasy Honam, Kyeongjeon a po dokončení také Jeolla.

Díky hliníkové, aerodynamicky tvarované karoserii a trakčních motorech o souhrnném výkonu 8,8 MW, může KTX-II dosáhnout rychlosti až 330 km/h. Trakční výzbroj a brzdové systémy byly vyvinuty v Jižní Korei. Na rozdíl od francouzských KTX, jezdících na rychlodráze Gyeongbu v pevné, 20vozové konfiguraci, má KTX-II poloviční počet vozů, avšak může být provozována v párech, což umožní větší pružnost v rámci řešení kapacity. Otočná sedadla v interiéru, oddíly pro rodiny, bezbariérové toalety a palubní Wi-Fi - to jsou jen některé z dalších deviz jednotky. Pro národní ekonomiku je přínosem i fakt, že poměr "domácího" podílu v Korei montovaných, leč francouzských KTX, versus de facto generické KTX-II, je 58 ku 87%.

kxt2_01, foto: katalog ktx2_04, foto: katalog ktx2_05, foto: katalog ktx2_06, foto: katalog ktx2_07, foto: katalog ktx2_08, foto: katalog

Zdroj: Railway Gazette


Martin Grill Poslat mail autorovi | 28.11.2008 (12:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Vozidla

Ďalšie z regiónu Svět


  1 2 3 4 5 ... 9      Zpráv na stránku:   
01.12.2008 (23:49)  
M - Pokud má pražská aglomerace být v následujích 20 letech a dál do budoucna v pohodě a né na hraně nebo pod ní - Tak je nutné 011 celou ztříkolenit, 231 rekonstruovat na úroveň koridoru, aby část rychlíků na východ mohla jezdit přes Lysou a na koridor sjíždět až v Kolíně, kde stejně většina dálových vlaků poprvé za Prahou zastavuje, z 070 udělat dvoukolejnou trat (5. koridor) do Liberce, 120 zdvoukolejnit minimálně do Kladna (ideálně do Rakovníka). A pokud jde o 221, 171 a 091 - tak těm ulehčit výstavbou sítě VRT, která by měla být v těchto úsecích paralelní!!
01.12.2008 (23:44)  
M - No v tom Berlíně je hodně 4 kolejných tratí a hlavně téměř každá trať, která opoustí Berlín je minimálně 2 kolejná a takových traí je tu plno...
registrovaný užívateľ M 
01.12.2008 (16:57)  
Jizdne 400 naridil nekdo z MD? Vazne?

Az bude ten kolaps na 010, tak mi napis. Muzes to vzit sakumprask s infromaci, ze ropa stoji 300 dolaru... Jak to maji v Berline nebo Londyne? Pouzivaji sestnactikolejky?

Jinak, aby jsme si rozumeli - ja "proti" VRT nejsem z duvodu, ze by zaby nemely kudy lozit pres koleje, to je snad jasny:-) Ja jsem pro - ale ne, aby to byla izolovana ceska zalezitost spojujici ceske "vesnice" a aby se to platilo z ceskych penez. Tohle je stavba evropskeho rozmeru, nikoliv ceskeho.
01.12.2008 (16:48)  
to junkrs: No tak na odpurce mame asi stejny nazor. Nicmene i oni maji sva prava. Jde o to najit rozumne kompromisni reseni.

Ad 010, no, pak zni otazka jak a kudy co stavet. Ono by se mohlo stat, ze se udela kratky usek "skoro VRT" s vyhledem na pozdejsi pripojeni a pak kvuli zmene vlandi agrnitury, odpurcum a lobbistum to povede jinudy a ten kus tam zustane jen jako memento. Proto souhlasim s M, ze napred musi by jednoznacne jasna koncepce VRT nejen u nas, ale v cele stredni Evrope a pak teprve muzeme resit odpurce, pripadne co postavime prvni a co az pozdeji.

Ad "Ti nahore". Jenze na ceny ma vetsi vliv vedeni CD nez ministerstvo. Neplette dohromady ruzne instituce, to je pocatek nedoruzumeni, zmatku a vubec toho, co v CR tak casto vidime.
registrovaný užívateľ junkrs 
01.12.2008 (15:53)  
Ano, 010 a 260 jistou alternativou k D1 jsou, ale do budoucna, jak jsem již zmiňoval, nastane kolaps právě na části tratě 010 (tj. 011). Další kolej se už asi nikam nevejde nebo s jedině nehoráznými náklady na rozšíření železničního tělesa a vlastně další přestavbou již nákladně vybudovaného.
A kdo teda může za to, že stojí Praha-Brno 400Kč? Výpravčí? Strojvedoucí? Dispečer? Traťmistr? Pokladní za kasou? Ne, ti nahoře. Jak se asi Viamont po příchodu jedné své osoby na vyšší posty stal jednou z nejvytíženejších firem??? :-)))
To Deadeye: ...Vychazi mi z toho tedy, ze volate po necem, co se aktualne deje.... Podporuji to. A k těm odpůrcům: Ano, četl jsem, jak jim to rozdělí krajinu, zničí přírodu a že ani nebudou moci zajít do vedlejší vesnice atd, atd. To radši nechávám bez komentářů.
01.12.2008 (13:34)  
to junkrs: No sak na tom uz se pracuje, aby prave za tech 10 let uz se mohlo neco hnout. Takze to neni tak, ze by s evubec nic nedelo, byt to neni tak, ze by to byla maximalni priorita.

Co se tyce provozovani vlaku 160 az 200km/h na tratich, kde jezdi jine vlaky 300km/h, tak to obvykle byva problem. Takovy vlak "zavazy". Je tedy otazka jaky prinos by to melo a jak by se system nastavil. A to je opet otazka planovani, pocitani, analyz. No a dokud nejsou, tak nema cenu neco hrr delat.

Vychazi mi z toho tedy, ze volate po necem, co se aktualne deje. Byt by se to mohlo dit treba o neco rychleji a intenzivneji. Jenze VRT na Vysocine ma i dost odpurcu.
registrovaný užívateľ M 
01.12.2008 (12:40)  
Zeleznicni alternativa pro D1 existuje. Jmenuje se trat 010+270+260. Vlaky jezdi Praha-Brno rychleji a spolehliveji nez autobusy. Ze stoji 400 korun one-way neni chyba politiku.
registrovaný užívateľ junkrs 
01.12.2008 (12:33)  
To Deadeye: Nepsal jsem, že VRT bude Praha - Jihlava a dost! Pochopitelně že VRT má smysl stavět minimálně až do Brna, ale to nevylučuje odbočku právě třeba u Jihlavy nebo H.B., aby i tato města měla rychlé spojení s velkými jako Praha a Brno. A tato obslužnost by měla být právě zajišťována vlaky o rychlosti právě 160-200km/h v části užívající právě VRT, a pak sjíždějící na místní tratě. Jasně, že třeba rychlovlak Praha - Budapešť nebude zajíždět do těchto "končin". Ten to vezme po VRT přímo 300km/h až do Brna.
Ano, přesná trasa přes Vysočinu se teprve určuje, ale už jsou známy úseky, kde se určitě bez novostaveb neobejdeme (viz dříve zmiňované "zácpy" na tratích 171,221,011)a to by právě měly být počátky staveb VRT u nás.
01.12.2008 (11:44)  
to junkrs: V rekaci na M jste na to kapnul a ja uz tu to rikal drive. Radeji nez VRT mela byt delana koridorizace daleko velkoryseji, stalo by to mene nez VRT a vysledek pro rychlost dopravy by byl skoro srovnatelny s VRT.

Kdyz uz se tu bavime o tech castecnych usecich, tak opet opakuji, ze napojit nedokonceny kus dalnice je snazsi a levnejsi nez u VRT. Navic dalnice sbira provoz i z vesnic, VRT nikoliv, tam musi byt dalkove proudy.

Proto maji castecne useky VRT smysl jen tam, kde se stejne uz ted musi delat nakladna vystvaba zcela nove trati a kde v budoucnu VRT jiste bude. Reknete mi jake mnozstvi zbozi a cestujicich jede Praha-Jihlava? VRT smer Brno ma smysl jen vcelku. A to jeste jen s vyhledem na brzke vyuziti i pro mezinarodni dopravu.

A kdyz tu mluvite o horizontu deseti let, tak prece musite vedet, ze uvodni studie na VRT uz zpracovana byla aprave ted se treba resi trasovani te VRt pres Vysocinu. Aby po roce 2016, kdy budou snad dostaveny koridory, se uz mohlo zacit praocvat na VRT. Berte v potaz to, ze mista kudy povede VRT musi byt blokovana v uzemnich planech a to je otazka cca tri az osmi let, nez se to do nich dostane. Az pote se muze zacit shanet penize a stavet.
registrovaný užívateľ junkrs 
01.12.2008 (11:27)  
To Deadeye: Ale ani VRT se přeci nemusí zprovoznit až v celku. Nešlo by ty úseky zprovozňovat třeba takto: Praha - Benešov (zatím pro směr na jih), Benešov - Jihlava/H.B.(už i na Brno), Jihlava/H.B. - Brno? Pochopitelně by se hned od začátku nejezdilo plnou rychlostí, ale třeba jen 200. A ke stavu vozového parku opět připomínám, že se nebavíme ani o příštím týdnu, ani o příštím roce, ale až o horizontu následujících 10ti let.
...K cemu nam budou VRT, kdyz se zbytek infrastruktury rozpadne?... K témuž účelu, jako jsou dálnice a rozpadající se okresky ničené přetíženými kamiony a obecně nadměrnou dopravou, na kterou nebyly stavěny:-) Pochopitelně, že se musí opravovat i toto, ale to jsem tu nikde nepopíral!!!
To M: To je mi jasný, že SA nebude jezdit mezi vesnicemi, ale proč asi jezdí Praha - Brno po dálnici a ne po okreskách? Asi hlavně proto, že je to rychlejší a nejkratší spojení, ne?! A jsme zase u té nabídky kvalitní dopravní cesty. Myslíte, že by dnes SA jezdily Praha - Brno, kdyby nebyla dálnice a mělo se to jet 4 hodiny místo 2 nebo na kolik by to vyšlo? Já osobně myslím, že ne. Ale protože tu nikdy nebyla (a zase jsme u toho) politická podpora pro ekologickou a rychlou dopravu, tak prostě D1 už dávno stojí (nebo se místy už zase drolí) a konkurenční železniční spojení není.
Nebo jak už tu někdo poznamenal, nechceme-li vyloženě samostatnou VRT, pak se ale měla koridorizace udělat daleko razantněji. Ne jako reko Praha-ČT-Brno na hlavním tahu s rychlostmi "až"160, ale hodně taky 70-100, ale cca 160-200 všude. Prostě aby jízdní doba Praha-Brno byla do dvou hodin a Praha-Ostrava do 2,5 hodiny. Pak bych i já, pánové, považoval stavbu další samostatné VRT za zbytečnost.
  1 2 3 4 5 ... 9      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko