..: Srážka vlaků na Vysočině - aktualizováno :..

814 Zdirec nad Doubravou, foto: Ondra MalekŽdírec nad Doubravou - Dnes ve 12:55 došlo na trati 238 u železniční stanice Ždírec nad Doubravou k čelní srážce osobního vlaku s posunujícím dílem. Podle posledních zpráv bylo ošetřeno 12 - dvě těžká zranění s podezřením na vnitřní krvácení a dvě středně těžká; 10 z nich bylo odvezeno do nemocnice a podle záchranné služby zasahoval i vrtulník. Policie a Drážní inspekce jsou již na místě a zahajují šetření, trať je uzavřena a náhradní autobusová doprava je zavedena na osobní i dálkové spoje v úseku Hlinsko - Ždírec nad Doubravou.

Podle mluvčího Českých drah Petra Šťáhlavského je v tuto chvíli nejpravděpodobnější příčinou havárie špatná manipulace s posunujícím dílem, který nedopatřením vjel do cesty osobnímu vlaku, přijíždějícímu od Pardubic. Jednalo se o vlak 5307, tvořený jednotkou Regionova 814/914.030. Podle očitých svědků i zástupců Českých drah je poškození železničních vozidel poměrně malé, vlak ČD ani ČD Cargo, vedený lokomotivou 742.334, nevykolejil! Přesto došlo k úniku ropných látek, které hasiči zneškodnili s pomocí sorbentu. Komplikace způsobil fakt, že kvůli nehodě zůstal uzavřený železniční přejezd na silnici 1. třídy č. 37 ze Ždírce do Trhové Kamenice a v okolí se tvořily rozsáhlé kolony aut.

Podle prvních závěrů DI dosáhla škoda na osobním vlaku ČD 1 miliónu, na nákladním vlaku ČDC 10 tisíc Kč. Posunující díl vyjel za vjezdové návěstidlo, v současné chvíli se šetří, zda oprávněně, ale vzhledem k postavené vlakové cestě pro osobní vlak je to velmi nepravděpodobné. Příčinou nehody je tedy zřejmě lidský faktor, jak potvrdil Zdeněk Neusar z DI. Doprava na postižené trati se měla podle odhadů obnovit kolem 19. hodiny, zatím není jasné, zda se tak opravdu stalo.

Případ i nadále sledujeme.

Zdroj: Drážní inspekce, iDnes.cz


NIcKON Poslat mail autorovi | 10.11.2008 (14:49)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Vysočina


  1 2 3 4 5 6 ... 8      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Fauny  mail  
12.11.2008 (10:20)  
Dobře, když teda berete rozkazy na hubu, tak potom ale nemůžete divit, když se to na fíru háže. On je pak v podstatě bez důkazu a je to tvrzení proti tvrzení a výpravčí v tomto případě jako nadřízený může říct, že nic takového neudělal a DI se jistě postaví na jeho stranu. Je to sviňárna, ale je to tak.
registrovaný uživatel mmm 
12.11.2008 (10:07)  
Fauny: Tak pokud myslíte, že 99%, tak se pletete. Já vím, protože jsem se jich hodně na toto ptal - už dva dny to diskutuju s kolegy. A všichni by zatím jeli na ústní rozkaz a navíc je tam vedoucí posunu, který má tu samou zodpovědnost a vidíte, že ani on nechtěl rozkaz písemně. Prostě pokud dal výpravčí výslovné svolení k jízdě za vjezdové návěstidlo, tak je to na něm.
registrovaný uživatel Fauny  mail  
12.11.2008 (9:58)  
Tak pokud jste fíra, tak dobře víte, jak můžete a jak nemůžete posunovat. Přece každý fíra si bude nějak krýt záda a nepojede za vjezdové n., když mu to výpravčí řekne jen na hubu. Myslím, že 99% fírů si pro tyto případy obstará nějaký rozkaz, ať už přímo od výpravčího nebo mu ho výpravčí nadiktuje jako rozkaz vlaku. Pravda je, že předpisů je tolik, že není v lidských silách si vše pamatovat, to by každý musel mít hlavu jak za sto korun meloun. Ale v tomto případě si myslím, že pokud zaměstanci provádějící posun jeli na vlastní riziko až tam kam jeli a to ještě v době pravidelného příjezdu vlaku, je to jejich hloupost. Ani fíra není vždy svatý :-) Otázky s předpisů mi dávat nemusíte, mám pouze zkoušku na vlakovou četu, ale předpisy nechci delší dobu vidět :-)
registrovaný uživatel mmm 
12.11.2008 (9:39)  
A když jsme u toho písemného rozkazu, tak schválně kdo z vás má D2 najděte mi článek, kde je to napsané? A jestli jste takoví frajeři, tak vám potom položím pár otázek z předpisů a uvidíme jací jste borci.
registrovaný uživatel mmm 
12.11.2008 (9:36)  
Jsem fíra a je mi blujno, že se vůbec uvažuje o zavinění téhle nehody strojvedoucím!!!Přeci dohady o tom, jestli měl dostat písemný rozkaz nebo stačil ten ústní jsou úplně nesmyslné.Snad nechcete tvrdit, že kdyby to dostal písemně, tak by se to nestalo??? :))) Prostě za tuhle nehodu může výpravčí.Vy co jste dělali na dráze, přece víte jak jsou předpisy složité, překombinované a jak je v praxi nemožné, aby je vůbec někdo znal natož dodržoval.Kolik stovek stran různých vyjímek.Neznají to ani ti vyšetřovatelé ani nikdo, protože není v lidských silách takové kvantum informací stále udržet.Kdybych těm chytrým novinářům dal všechny předpisy, které má fíra ve znalosti a dal mu na to týden, tak by v nich ani nenašel všechny články, které se k tomuhle případu vztahují.Kdyby mělo být všechno podle předpisů, tak se nic nehne, protože by ani jeden fíra nemohl jet, protože aby mohl jet, tak by ty předpisy musel znát, a ty žádný fíra nezná, přestože se je několik let učí, co chvíli má školení...Ale nic se s tím nedělá, ono to jezdí, tak to nikdo neřeší a supr je, že se všechno dá hodit na zaměstnance. Skvělé!!!
registrovaný uživatel Fauny  mail  
12.11.2008 (9:22)  
Prostě a jednoduše ten posuvný díl neměl za vjezdovým návěstidlem rozhodně co dělat. Pochybuju, že měl rozkaz o PMD. Takže zde bych jednoznačně viděl chybu na straně obsluhy posunu. A nezáleží, zda měl Os návěstidlo na stůj nebo na volno protože jestli ho výpravčí pustil ze sousední stanice, stal se mezistaniční oddíl obsazeným a nemohl ani jeden z výpravčích souhlasit s PMD o který se podle polohy Hv posuvného dílu jednalo.
registrovaný uživatel tenzor 
12.11.2008 (1:11)  
kevin: A proč? Jinak v okamžiku nárazu měl 15 km/h, na 30 metrech to vychází na odrychlení 0.29 m/s, což bude brždění tak na 25 procent, řekl bych. Mohl brzdit tak, aby zastavil těsně před návěstidlem, jak byl zvyklý, pokud to bylo v oblouku a ještě předtím jel přes přejezd, kde se mohl dívat jestli zase nějaký inteligent v kamiónu nejede, tak tu lokomotivu mohl spatřit na poslední chvíli, při pokusu o zvýšení brzdného účinku mohlo dojít k prokluzu apod.
Zkrátka tyhlety nepodložené spekulace typu "to by musel to návěstidlo projet" mi připadají trochu mimo.
registrovaný uživatel kevin 
11.11.2008 (23:06)  
Jestli nějakých 30m před vjezdovkou narazil 20km/h,tak by nejspíš to návěstidlo projel.A volnoznak mohl být jen v případě,že s tou banglí řízli výměnu.
registrovaný uživatel tenzor 
11.11.2008 (21:45)  
Qaws: Osobák měl být schopen zastavit před návěstidlem... ale ne 50 metrů před ním, když tam byla lokomotiva která tam něměla co dělat.
dopisovatel nebo člen ŽP Jakuza  mail  
11.11.2008 (21:43)  
Qaws:.... 10m před vjezdovým návěstidlem. Ne tři vozy
  1 2 3 4 5 6 ... 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko