..: Srážka vlaků na Vysočině - aktualizováno :..

814 Zdirec nad Doubravou, foto: Ondra MalekŽdírec nad Doubravou - Dnes ve 12:55 došlo na trati 238 u železniční stanice Ždírec nad Doubravou k čelní srážce osobního vlaku s posunujícím dílem. Podle posledních zpráv bylo ošetřeno 12 - dvě těžká zranění s podezřením na vnitřní krvácení a dvě středně těžká; 10 z nich bylo odvezeno do nemocnice a podle záchranné služby zasahoval i vrtulník. Policie a Drážní inspekce jsou již na místě a zahajují šetření, trať je uzavřena a náhradní autobusová doprava je zavedena na osobní i dálkové spoje v úseku Hlinsko - Ždírec nad Doubravou.

Podle mluvčího Českých drah Petra Šťáhlavského je v tuto chvíli nejpravděpodobnější příčinou havárie špatná manipulace s posunujícím dílem, který nedopatřením vjel do cesty osobnímu vlaku, přijíždějícímu od Pardubic. Jednalo se o vlak 5307, tvořený jednotkou Regionova 814/914.030. Podle očitých svědků i zástupců Českých drah je poškození železničních vozidel poměrně malé, vlak ČD ani ČD Cargo, vedený lokomotivou 742.334, nevykolejil! Přesto došlo k úniku ropných látek, které hasiči zneškodnili s pomocí sorbentu. Komplikace způsobil fakt, že kvůli nehodě zůstal uzavřený železniční přejezd na silnici 1. třídy č. 37 ze Ždírce do Trhové Kamenice a v okolí se tvořily rozsáhlé kolony aut.

Podle prvních závěrů DI dosáhla škoda na osobním vlaku ČD 1 miliónu, na nákladním vlaku ČDC 10 tisíc Kč. Posunující díl vyjel za vjezdové návěstidlo, v současné chvíli se šetří, zda oprávněně, ale vzhledem k postavené vlakové cestě pro osobní vlak je to velmi nepravděpodobné. Příčinou nehody je tedy zřejmě lidský faktor, jak potvrdil Zdeněk Neusar z DI. Doprava na postižené trati se měla podle odhadů obnovit kolem 19. hodiny, zatím není jasné, zda se tak opravdu stalo.

Případ i nadále sledujeme.

Zdroj: Drážní inspekce, iDnes.cz


NIcKON Poslat mail autorovi | 10.11.2008 (14:49)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Vysočina


  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   
12.11.2008 (17:46)  
To mmm:
No já snad nevěřím vlastním očím. Tak si dojděte za cvičným ať Vás sundá a hurá na přezkoušky. Pokud fakt na dobrý slovo byste jeli za vjezdové návěstidlo, tak teda nevím. Já být fírou tak jedině k označníku, maximálně nejdále k vjezdu dál ani krok.

A co se týče vedoucího posunu, ten Vám přece musí sdělit co, jak kam a proč, jinak se přece nesmíte hnout z místa.
Doporučuji znova prostudovat D 2 čl. 621, 623, 633, 637 !!!! první věta a poslední věta (tam máte jasně napsáno, že za provedení posunu do úrovně označníku odpovídá STROJVEDOUCÍ).
Dále zopakovat 655,656 a ustanovení o PMD.
12.11.2008 (17:22)  
pro mmm: Opravdu existují strojvedoucí, kteří neznají všechny patřičné předpisy a jezdí? To je silné prohlášení a pokud je pravdivé tak je to NAPROSTO špatně. Já tomu prostě nevěřím, protože chci věřit, že takto odpovědné zaměstnání vykonávají profíci a ne diletanti. Lze stáhnout na ostatní provozní profese, a to nejen na dráze.
registrovaný uživatel Bohuš 
12.11.2008 (17:00)  
Pro mmm.
Kdyby fíra napřed četl rozkaz a pak jej podepsal a zpozdil svůj vlak, event. další, a kvůli tomu by musel jít na kobereček, s tím, že mu budou kráceny VO je naprostý nesmysl !!!
registrovaný uživatel vlacek 
12.11.2008 (16:38)  
mmm. 12.11 10:36:
Vždy nám tvrdili, že se veškeré hovory nahrávají, abychom dodržovaly hovorovou kázeň a nežvatlali pi... Tak by to mělo být někde v paměti něčeho, co mu ten výpravčí nadiktuje, a fírův souhlas, že rozuměl... LachTTan
registrovaný uživatel mmm 
12.11.2008 (16:27)  
Tenzor: Tak to teda myslím úplně vážně a vy jste se asi trošku splet. Já Vám říkám jak to je a bylo a vy si to přeberte jak chcete. Já znám spousty odejitých fírů kvůli tomu, že chtěli dělat věci jak maj. Ti ostatní zůstali a možná i proto je tolik nehod ;)
12.11.2008 (14:32)  
Tak mě napadá, a předem se omlouvám za trochu off topic, jak je možné, že nádražáci sami přiznávají, že neznají všechny předpisy NUTNÉ pro výkon svého povolání, ale po zákaznících se chce, aby znali všechna ujednání TR10 a SPPO. Není to trošku divný?
registrovaný uživatel Sýkoráček  mail  
12.11.2008 (14:06)  
rk_kn.: O tom, že v tomto případě došlo k pochybení, se nemusíme dohadovat, to je jasný fakt. S tím posunem za označník jsem to myslel obecně... Samozřejmě jinak máte pravdu. Teď jde jen o to vyšetřit kdo v tomto případě pochybil...
registrovaný uživatel tenzor 
12.11.2008 (13:09)  
mmm: Zajimave je, ze vetsina firu na K-reportu tvrdi, ze v takovych pripadech bez pisemneho rozkazu nejedou a nemaji z toho zadne problemy (to by me docela zajimalo, jak by vypravci firovi mohl zneprijemnovat zivot takovym zpusobem az by odesel od drahy, navic proc by to delal kvuli takove prkotine).
A to, ze by nekomu sebrali premie za to, ze delal vse dle predpisu, zvlast u CD kde jsou (az moc) silne odbory a FS si nenecha nic libit, to asi opravdu nemyslite vazne.
registrovaný uživatel Fauny  mail  
12.11.2008 (10:46)  
Nemusíte mi vykládat, jaký je u dráhy bordel :-) Mě stčilo, když jsem viděl protekci, která nemá obdoby. Jen proto, že kolegině má manžela na vysokém postu nemusí mít stejné podmínky jako já. Děkuji nechci a naschledanou. Práce fírů nijak nezlehčuju naopak ji obdivuju a považuju určitě za jednu z nejnáročnějších u ČD.
registrovaný uživatel mmm 
12.11.2008 (10:36)  
Vy jste tak krásně naivní :) Když řeknu výpravčímu, že mi má doručit písemný rozkaz, který se mi snažil nadiktovat vysílačkou, tak mi nakonec tak znepříjemní život, že odejdu od dráhy - takových kolegů už bylo, co se snažili dělat různé revoluce a už tu nejsou. Něco podobného je přebírání dlouhých rozkazů - správně si jej máte nejdříve přečíst a pak podepsaný dát výpravčímu a jet. Ale když to uděláte, tak zpozdíte nejen svůj vlak, ale i jiné a okamžitě poletíte na kobereček a budete vysvětlovat proč, vezmou vám prémie a nic. Ale když pojedete a něco uděláte, tak to hodí na Vás, protože jste to měl v rozkaze. Zase to nikdo neřeší, dokud se nic nestane. A pak se to hodí na fíru a jedeme dál.
  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko