Ždírec nad Doubravou - Dnes ve 12:55 došlo na trati 238 u železniční stanice Ždírec nad Doubravou k čelní srážce osobního vlaku s posunujícím dílem. Podle posledních zpráv bylo ošetřeno 12 - dvě těžká zranění s podezřením na vnitřní krvácení a dvě středně těžká; 10 z nich bylo odvezeno do nemocnice a podle záchranné služby zasahoval i vrtulník. Policie a Drážní inspekce jsou již na místě a zahajují šetření, trať je uzavřena a náhradní autobusová doprava je zavedena na osobní i dálkové spoje v úseku Hlinsko - Ždírec nad Doubravou.
Podle mluvčího Českých drah Petra Šťáhlavského je v tuto chvíli nejpravděpodobnější příčinou havárie špatná manipulace s posunujícím dílem, který nedopatřením vjel do cesty osobnímu vlaku, přijíždějícímu od Pardubic. Jednalo se o vlak 5307, tvořený jednotkou Regionova 814/914.030. Podle očitých svědků i zástupců Českých drah je poškození železničních vozidel poměrně malé, vlak ČD ani ČD Cargo, vedený lokomotivou 742.334, nevykolejil! Přesto došlo k úniku ropných látek, které hasiči zneškodnili s pomocí sorbentu. Komplikace způsobil fakt, že kvůli nehodě zůstal uzavřený železniční přejezd na silnici 1. třídy č. 37 ze Ždírce do Trhové Kamenice a v okolí se tvořily rozsáhlé kolony aut.
Podle prvních závěrů DI dosáhla škoda na osobním vlaku ČD 1 miliónu, na nákladním vlaku ČDC 10 tisíc Kč. Posunující díl vyjel za vjezdové návěstidlo, v současné chvíli se šetří, zda oprávněně, ale vzhledem k postavené vlakové cestě pro osobní vlak je to velmi nepravděpodobné. Příčinou nehody je tedy zřejmě lidský faktor, jak potvrdil Zdeněk Neusar z DI. Doprava na postižené trati se měla podle odhadů obnovit kolem 19. hodiny, zatím není jasné, zda se tak opravdu stalo.
Případ i nadále sledujeme.
Zdroj: Drážní inspekce, iDnes.cz
No já snad nevěřím vlastním očím. Tak si dojděte za cvičným ať Vás sundá a hurá na přezkoušky. Pokud fakt na dobrý slovo byste jeli za vjezdové návěstidlo, tak teda nevím. Já být fírou tak jedině k označníku, maximálně nejdále k vjezdu dál ani krok.
A co se týče vedoucího posunu, ten Vám přece musí sdělit co, jak kam a proč, jinak se přece nesmíte hnout z místa.
Doporučuji znova prostudovat D 2 čl. 621, 623, 633, 637 !!!! první věta a poslední věta (tam máte jasně napsáno, že za provedení posunu do úrovně označníku odpovídá STROJVEDOUCÍ).
Dále zopakovat 655,656 a ustanovení o PMD.
Kdyby fíra napřed četl rozkaz a pak jej podepsal a zpozdil svůj vlak, event. další, a kvůli tomu by musel jít na kobereček, s tím, že mu budou kráceny VO je naprostý nesmysl !!!
Vždy nám tvrdili, že se veškeré hovory nahrávají, abychom dodržovaly hovorovou kázeň a nežvatlali pi... Tak by to mělo být někde v paměti něčeho, co mu ten výpravčí nadiktuje, a fírův souhlas, že rozuměl... LachTTan
A to, ze by nekomu sebrali premie za to, ze delal vse dle predpisu, zvlast u CD kde jsou (az moc) silne odbory a FS si nenecha nic libit, to asi opravdu nemyslite vazne.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.