..: Srážka vlaků na Vysočině - aktualizováno :..

814 Zdirec nad Doubravou, foto: Ondra MalekŽdírec nad Doubravou - Dnes ve 12:55 došlo na trati 238 u železniční stanice Ždírec nad Doubravou k čelní srážce osobního vlaku s posunujícím dílem. Podle posledních zpráv bylo ošetřeno 12 - dvě těžká zranění s podezřením na vnitřní krvácení a dvě středně těžká; 10 z nich bylo odvezeno do nemocnice a podle záchranné služby zasahoval i vrtulník. Policie a Drážní inspekce jsou již na místě a zahajují šetření, trať je uzavřena a náhradní autobusová doprava je zavedena na osobní i dálkové spoje v úseku Hlinsko - Ždírec nad Doubravou.

Podle mluvčího Českých drah Petra Šťáhlavského je v tuto chvíli nejpravděpodobnější příčinou havárie špatná manipulace s posunujícím dílem, který nedopatřením vjel do cesty osobnímu vlaku, přijíždějícímu od Pardubic. Jednalo se o vlak 5307, tvořený jednotkou Regionova 814/914.030. Podle očitých svědků i zástupců Českých drah je poškození železničních vozidel poměrně malé, vlak ČD ani ČD Cargo, vedený lokomotivou 742.334, nevykolejil! Přesto došlo k úniku ropných látek, které hasiči zneškodnili s pomocí sorbentu. Komplikace způsobil fakt, že kvůli nehodě zůstal uzavřený železniční přejezd na silnici 1. třídy č. 37 ze Ždírce do Trhové Kamenice a v okolí se tvořily rozsáhlé kolony aut.

Podle prvních závěrů DI dosáhla škoda na osobním vlaku ČD 1 miliónu, na nákladním vlaku ČDC 10 tisíc Kč. Posunující díl vyjel za vjezdové návěstidlo, v současné chvíli se šetří, zda oprávněně, ale vzhledem k postavené vlakové cestě pro osobní vlak je to velmi nepravděpodobné. Příčinou nehody je tedy zřejmě lidský faktor, jak potvrdil Zdeněk Neusar z DI. Doprava na postižené trati se měla podle odhadů obnovit kolem 19. hodiny, zatím není jasné, zda se tak opravdu stalo.

Případ i nadále sledujeme.

Zdroj: Drážní inspekce, iDnes.cz


NIcKON Poslat mail autorovi | 10.11.2008 (14:49)
Related newsopen/close

More on Nehody a mimořádnosti

More from ČR Vysočina


  1 2 3 4 5 6 ... 8      Zpráv na stránku:   
Registered user Fauny  mail  
12.11.2008 (10:20)  
Dobře, když teda berete rozkazy na hubu, tak potom ale nemůžete divit, když se to na fíru háže. On je pak v podstatě bez důkazu a je to tvrzení proti tvrzení a výpravčí v tomto případě jako nadřízený může říct, že nic takového neudělal a DI se jistě postaví na jeho stranu. Je to sviňárna, ale je to tak.
Registered user mmm 
12.11.2008 (10:07)  
Fauny: Tak pokud myslíte, že 99%, tak se pletete. Já vím, protože jsem se jich hodně na toto ptal - už dva dny to diskutuju s kolegy. A všichni by zatím jeli na ústní rozkaz a navíc je tam vedoucí posunu, který má tu samou zodpovědnost a vidíte, že ani on nechtěl rozkaz písemně. Prostě pokud dal výpravčí výslovné svolení k jízdě za vjezdové návěstidlo, tak je to na něm.
Registered user Fauny  mail  
12.11.2008 (9:58)  
Tak pokud jste fíra, tak dobře víte, jak můžete a jak nemůžete posunovat. Přece každý fíra si bude nějak krýt záda a nepojede za vjezdové n., když mu to výpravčí řekne jen na hubu. Myslím, že 99% fírů si pro tyto případy obstará nějaký rozkaz, ať už přímo od výpravčího nebo mu ho výpravčí nadiktuje jako rozkaz vlaku. Pravda je, že předpisů je tolik, že není v lidských silách si vše pamatovat, to by každý musel mít hlavu jak za sto korun meloun. Ale v tomto případě si myslím, že pokud zaměstanci provádějící posun jeli na vlastní riziko až tam kam jeli a to ještě v době pravidelného příjezdu vlaku, je to jejich hloupost. Ani fíra není vždy svatý :-) Otázky s předpisů mi dávat nemusíte, mám pouze zkoušku na vlakovou četu, ale předpisy nechci delší dobu vidět :-)
Registered user mmm 
12.11.2008 (9:39)  
A když jsme u toho písemného rozkazu, tak schválně kdo z vás má D2 najděte mi článek, kde je to napsané? A jestli jste takoví frajeři, tak vám potom položím pár otázek z předpisů a uvidíme jací jste borci.
Registered user mmm 
12.11.2008 (9:36)  
Jsem fíra a je mi blujno, že se vůbec uvažuje o zavinění téhle nehody strojvedoucím!!!Přeci dohady o tom, jestli měl dostat písemný rozkaz nebo stačil ten ústní jsou úplně nesmyslné.Snad nechcete tvrdit, že kdyby to dostal písemně, tak by se to nestalo??? :))) Prostě za tuhle nehodu může výpravčí.Vy co jste dělali na dráze, přece víte jak jsou předpisy složité, překombinované a jak je v praxi nemožné, aby je vůbec někdo znal natož dodržoval.Kolik stovek stran různých vyjímek.Neznají to ani ti vyšetřovatelé ani nikdo, protože není v lidských silách takové kvantum informací stále udržet.Kdybych těm chytrým novinářům dal všechny předpisy, které má fíra ve znalosti a dal mu na to týden, tak by v nich ani nenašel všechny články, které se k tomuhle případu vztahují.Kdyby mělo být všechno podle předpisů, tak se nic nehne, protože by ani jeden fíra nemohl jet, protože aby mohl jet, tak by ty předpisy musel znát, a ty žádný fíra nezná, přestože se je několik let učí, co chvíli má školení...Ale nic se s tím nedělá, ono to jezdí, tak to nikdo neřeší a supr je, že se všechno dá hodit na zaměstnance. Skvělé!!!
Registered user Fauny  mail  
12.11.2008 (9:22)  
Prostě a jednoduše ten posuvný díl neměl za vjezdovým návěstidlem rozhodně co dělat. Pochybuju, že měl rozkaz o PMD. Takže zde bych jednoznačně viděl chybu na straně obsluhy posunu. A nezáleží, zda měl Os návěstidlo na stůj nebo na volno protože jestli ho výpravčí pustil ze sousední stanice, stal se mezistaniční oddíl obsazeným a nemohl ani jeden z výpravčích souhlasit s PMD o který se podle polohy Hv posuvného dílu jednalo.
Registered user tenzor 
12.11.2008 (1:11)  
kevin: A proč? Jinak v okamžiku nárazu měl 15 km/h, na 30 metrech to vychází na odrychlení 0.29 m/s, což bude brždění tak na 25 procent, řekl bych. Mohl brzdit tak, aby zastavil těsně před návěstidlem, jak byl zvyklý, pokud to bylo v oblouku a ještě předtím jel přes přejezd, kde se mohl dívat jestli zase nějaký inteligent v kamiónu nejede, tak tu lokomotivu mohl spatřit na poslední chvíli, při pokusu o zvýšení brzdného účinku mohlo dojít k prokluzu apod.
Zkrátka tyhlety nepodložené spekulace typu "to by musel to návěstidlo projet" mi připadají trochu mimo.
Registered user kevin 
11.11.2008 (23:06)  
Jestli nějakých 30m před vjezdovkou narazil 20km/h,tak by nejspíš to návěstidlo projel.A volnoznak mohl být jen v případě,že s tou banglí řízli výměnu.
Registered user tenzor 
11.11.2008 (21:45)  
Qaws: Osobák měl být schopen zastavit před návěstidlem... ale ne 50 metrů před ním, když tam byla lokomotiva která tam něměla co dělat.
Correspondent or Member of ŽelPage Jakuza  mail  
11.11.2008 (21:43)  
Qaws:.... 10m před vjezdovým návěstidlem. Ne tři vozy
  1 2 3 4 5 6 ... 8      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko