..: Srážka vlaků na Vysočině - aktualizováno :..

814 Zdirec nad Doubravou, foto: Ondra MalekŽdírec nad Doubravou - Dnes ve 12:55 došlo na trati 238 u železniční stanice Ždírec nad Doubravou k čelní srážce osobního vlaku s posunujícím dílem. Podle posledních zpráv bylo ošetřeno 12 - dvě těžká zranění s podezřením na vnitřní krvácení a dvě středně těžká; 10 z nich bylo odvezeno do nemocnice a podle záchranné služby zasahoval i vrtulník. Policie a Drážní inspekce jsou již na místě a zahajují šetření, trať je uzavřena a náhradní autobusová doprava je zavedena na osobní i dálkové spoje v úseku Hlinsko - Ždírec nad Doubravou.

Podle mluvčího Českých drah Petra Šťáhlavského je v tuto chvíli nejpravděpodobnější příčinou havárie špatná manipulace s posunujícím dílem, který nedopatřením vjel do cesty osobnímu vlaku, přijíždějícímu od Pardubic. Jednalo se o vlak 5307, tvořený jednotkou Regionova 814/914.030. Podle očitých svědků i zástupců Českých drah je poškození železničních vozidel poměrně malé, vlak ČD ani ČD Cargo, vedený lokomotivou 742.334, nevykolejil! Přesto došlo k úniku ropných látek, které hasiči zneškodnili s pomocí sorbentu. Komplikace způsobil fakt, že kvůli nehodě zůstal uzavřený železniční přejezd na silnici 1. třídy č. 37 ze Ždírce do Trhové Kamenice a v okolí se tvořily rozsáhlé kolony aut.

Podle prvních závěrů DI dosáhla škoda na osobním vlaku ČD 1 miliónu, na nákladním vlaku ČDC 10 tisíc Kč. Posunující díl vyjel za vjezdové návěstidlo, v současné chvíli se šetří, zda oprávněně, ale vzhledem k postavené vlakové cestě pro osobní vlak je to velmi nepravděpodobné. Příčinou nehody je tedy zřejmě lidský faktor, jak potvrdil Zdeněk Neusar z DI. Doprava na postižené trati se měla podle odhadů obnovit kolem 19. hodiny, zatím není jasné, zda se tak opravdu stalo.

Případ i nadále sledujeme.

Zdroj: Drážní inspekce, iDnes.cz


NIcKON Poslat mail autorovi | 10.11.2008 (14:49)
Related newsopen/close

More on Nehody a mimořádnosti

More from ČR Vysočina


  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   
17.11.2008 (21:35)  
Dovolím si připomenout příspěvek p.Jiřího Průši z 12,11, 18:00. To je totiž jádro pudla-pokud si nejsem jako strojvedoucí jist a nemohu si to zodpovědně zjistit,tak MUSÍM jednat podle toho,co je bezpečnější. A z předpisů,včetně jejich změn je nutné si zapamatovat hlavně ta zpřísňující ustanovení. I když v případě střetnutí ve Ždírci je to asi jasné-strojvedoucí,který neví jak posunovat za obvod stanice a přitom slouží na manipulačním vlaku je asi takový případ,jako porod osmerčat přirozenou cestou,tedy co se týče četnosti. DI k tomu jistě řekne své,i když lhůtu na to má dost dlouhou.
16.11.2008 (22:34)  
to mmm: Omlouvám se, že jsem nepostřehl, že Vám vadí, že jakési množství strojvedoucích nezná předpisy. Ale pokud se nepletu tak Vy jste strojvedoucí ... a pište prosím na nějaké slušnější úrovni, já na Vás také nejsem "drzý".
Registered user mmm 
16.11.2008 (11:44)  
kobylka: evidentně nečtete, co jsem psal a melete z cesty. A vždyť to tady píšu, že mě to nenechává chladným, že to nikdo nezná a ani nemůže. Už nevím jak jinak to napsat, asi si sedíte na vedení, chtěl bych vidět vaši schopnost naučit se ty předpisy, při takové natvrdlosti.
15.11.2008 (22:59)  
to mmm: Ja furt doufam ze Váš příští příspěvek bude ve stylu: "Tak hoši, dělal jsem si srandu"..... Přece znalost předpisů (ne doslovná, ale praktická) a jejich aplikace je důležitá "náplň práce" strojvedoucího. To jako, že se může stát, že fíra prostě nebude vědět jak řešit nějakou situaci, Vás nechává chladným? Mně ne. Jestli fakt víte, že předpisy neumíte a sedáte za mašinu tak neděláte dobře!!! Už nevím jak to napsat jasněji.
15.11.2008 (17:23)  
To mmm:
Vy jste to furt nepochopil, nikdo nechce po fírech ani nikom jiném aby uměl všechny předpisy nazpaměť. Ale každý z nich musí znát alespoň základní mantinely. Při posunu je jeden z těch mantinelů označník a vjezdové návěstidlo.

A o místu zastavení jako jedné z nejdůležitějších návěstí si myslím svoje. To snad ani nemůžete myslet vážně.
Registered user mmm 
15.11.2008 (9:49)  
kobylka: Tak to je škoda,že si Vás nemůžu prozkoušet,protože takových naivních machrů jsem už taky pár potkal, co tvrdili, že to umí a stačilo pár otázek z D1. Prostě cca 1000 stran předpisů nikdo nemůže znát a jestli ano,tak pouze pár jedinců, ale strojvedoucích je několik tisíc. Je třeba stát trošku nohama nazemi a né lítat v oblacích iluzí,protože jde o život(y)!!!
14.11.2008 (12:55)  
to mmm: Vždyť já právě říkám, že chci věřit tomu, že fírové jsou profíci. A profesionální strojvedoucí není ten co nezná předpisy!! a vůbec tím nemyslím znalost slovo od slova. Na dráze už nepracuju a když jsem pracoval tak jsem předpisy měl namakaný. Považuju to za základní předpoklad pro kvalitní výkon. Zvlášť když máte odpovědnost za zdraví ostatních!! A pokud se Vám zdají složité nebo máte problém s jejich aplikací do praktického provozu tak si za to nesedejte!!!
Registered user mmm 
14.11.2008 (7:00)  
Bovlk: nevím jestli je legrace, těhle několik zraněných cestujících, kvůli složitým a nebezpečným předpisům??? Ale když myslíte. Třeba to bude ještě větší legrace, až tam budou nějací mrtví!!!
Registered user mmm 
14.11.2008 (6:57)  
Pane Zikmund, proč tady píšete o posunu za označník, když se jedná o PMD? Ale děkuji, že jste potvrdil, to co se tady celou dobu snažím říci: předpisy jsou tak složité, až jsou NEBEZPEČNÉ!!!
Registered user tenzor 
13.11.2008 (20:50)  
mmm: ok.. ještě nezapomeňte jít na K-report a říct fírům kteří tam diskutují, že jsou pitomci, když nejedou za vjezdové bez písemného rozkazu a že si to s nima ti zlí výpravčí určitě vyřídí :)
  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko