Šumpersko – Jen den po slavnostním otevření koridorového úseku Zábřeh na Moravě – Červenka a oficiálního spuštění provozu rychlostí až 160 km/h se doprava opět zpomalila. Jen co stavební výluky skončily, ovlivnila provoz krádež napínacích lan traťového vedení v úseku Červenka – Moravičany. Škoda je vyčíslena na 160 tisíc korun a v daném úseku se nyní jezdí rychlostí maximálně 80 km/h. Tyto krádeže nejsou ojedinělé – 11. října došlo ke krádeži v úseku Studénka – Suchdol n. Odrou, dříve také úseku Drahotuše – Lipník nad Bečvou nebo u Nedakonic na Uherskohradišťsku. Ochromeno bylo několikrát i v pražské Nové spojení.
Mluvčí Správy železniční dopravní cesty Pavel Halla k tomu říká, že z trestné činnosti podezřívají organizovanou skupinu, která je dobře obeznámena s fungováním železnic. SŽDC jako jedno z řešení uvažuje využití jiných materiálů, než je měď a bronz.
Vichřice komplikovala provoz
Jižní vítr v nočních a ranních hodinách komplikoval provoz i na dalších místech Moravy a Slezska. V nárazech dosahoval rychlosti až 20 metrů za sekundu. Na trati 310 mezi Domašovem nad Bystřicí a Hrubou Vodou dokonce narazil motorový rychlík do spadlého kmenu, nehoda se naštěstí obešla bez zranění. Kvůli popadaným stromům se zastavily vlaky i mezi Opavou a Chuchelnou nebo Lipovými Lázněmi a Javorníkem ve Slezsku. Podobné problémy byly hlášeny i v sousedním Polsku - na hřebenech Jeseníků a Beskyd síla větru dosahovala i 126 km/h.
Zdroj: ŽelPage.
Slavnostní otevření bylo spíše pro média a členy managementu.
m/s x 3,6 = km/h !
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.