..: ROPID integruje mimopražskou část linky S6 do Nučic :..

ČD 810.288, Rudná u Prahy – Nučice, 28. 3. 2007, foto: Vítek Voráček Praha/Nučice — Organizátor pražské integrované dopravy, společnost ROPID, oznámil zahrnutí úseku Praha–Řeporyje – Nučice linky S6 pražského Eska do systému PID s účinností od 1. ledna 2011. Dosud byl integrován pouze vnitropražský úsek Praha–Smíchov – Praha–Řeporyje. Tuto změnu představil ROPID již v září 2010. Většina osobních vlaků na trati je vedena právě z Prahy do Nučic, což je nejvytíženější úsek této tratě. Některé spoje jsou – zejména v pracovní dny – vedeny až do Berouna. Na tratích 122 Hostivice – Rudná u Prahy a 173 Praha–Smíchov – Beroun proto byly (nebo budou) ve stanicích Zbuzany, Rudná u Prahy, Nučice a Hostivice–Litovice instalovány označovače jízdenek PID. Jednotlivé i časové jízdenky si cestující v těchto stanicích musí označit před nástupem do vlaku. Tzv. „plná integrace“ umožňuje cestujícím využít téměř celou nabídku jízdenek PID — základní jízdenky za 26 korun, celodenní (24hodinovou), tří a pětidenní jízdenky, jízdenky P+R, stejně jako předplatní kupon PID. I přes název „plná integrace“ však nejsou uznávány zlevněné jednorázové jízdenky za 18 korun a SMS jízdenky DP Praha. Dopravce České dráhy navíc nadále nebude jednorázové a krátkodobé jízdenky objednatele prodávat ve prospěch svého vnitrostátního tarifu.

Zdroj: ROPID


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 27.12.2010 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Tarify

Další z regionu ČR Praha ČR Středočeský


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel TTtrain  mail  
28.12.2010 (11:21)  
For SYN: no pokud by ČD centrum na wilsoňáku prodávalo vstupenky do ND, pak bych tomu dotazu rozumněl. To ale neprodává, na rozdíl od toho brněnského a vstupenek na veletrh...
registrovaný uživatel SYN 
28.12.2010 (11:12)  
TTtrain: tak nějak mi to připadá jako by se někdo ptal na ČD Praha hl. nádr. jestli vstupenka do národního platí i jako jízdenka na metro... jako ne že by to nemohli zjistit kdyby se hodně snažili ale příjde mi že to asi opravdu není jejich věc?

Jo a nevíte někdo podle čeho vznikly ty názvy pásem P,O,B? Jako třeba jestli to má nějakej význam že by se mi to podle toho možná líp pamatovalo, takhle je v tom desnej guláš, proč nemohli normálně logicky použít čísla, případně (pokud by to za každou cenu chtěli odlišit od mimopražských čísel 1,2,3... tak mohli třeba použít pro Prahu A,B,C nebo tak něco?
28.12.2010 (9:25)  
Část problému pramení z toho, že PID má mimo Prahu dost krátké prsty, protože Středočeský kraj si zavedl a prosazuje svůj integrovaný systém SID. Ten sice hezky označil autobusové linky, ovšem přestupní jednotlivé jízdenky nezavedl a především se zatím totálně vys*al na integraci železnice, tj. pro cestující bez čipové karty to má vesměs nevýhody. Také ty kroky k lepšímu jsou takové rozpačité, například jsem si při denním dojíždění z Řevnic po několik týdnů vůbec nevšiml, že některé návazné autobusy SID nově odjíždějí od nádraží, protože zastávka je schovaná za rohem a na nádraží nikde ani pokus o nějakou informaci. A to, že v Praze a okolí jezdí souběžně po stejných úsecích autobusové linky, integrované každá do jiného IDS bez uznání dokladů toho druhého, je skutečná rarita...
registrovaný uživatel TTtrain  mail  
28.12.2010 (9:14)  
Jj, přiznávám, že s Brnem mám občas trochu osobní problém a takové zkušenosti tomu nepřidají. Nákup jízdenek na MHD formou SMS to je správná cesta.
28.12.2010 (9:11)  
TTtrain...jako člověk žijící v Praze, se zkušenostmi s MHD v Praze i v Brně se musím přiklonit na stranu Stáni Kulatého..

Zkusil jste si někdy na NÁHODNĚ zvolené zastávce MHD v Praze koupit jízdenku v automatu? Ani na poměrně frekventovaných zastávkách tramvají např. na linkách 1, 20, 26 i v centru města automaty instalovány nejsou, o autobusových zastávkách ani nemluvě. DPP se evidentně spoléhá na SMS jízdenky a občas na trafiky, kde jsou ještě ochotni jízdenky prodávat.

Občas jsem potřeboval cestovat v Brně i z poměrně odlehlých zastávek. Možná jsem měl štěstí, ale vždycky jsem na nich našel automat a funkční...

Použití situace, kterou jste popsal je fakt unfair a není to stav běžných dnů v Brně (stejně jako by nebyl v Praze..)
28.12.2010 (8:53)  
TTtrain: Josef Petrák to přesně vystihl. To co píšete je prostě přesně daná "vyštípnutá" situace. Už vidím jak v Praze na hlaváku při matějské pouti, či jiných akcích, stojí zástupy prodejců jízdenek... Tohle ale nemíním řešit, očividně nemáte Brno rád. Já jsem z Veselí nad Moravou a IDS-JMK musím jen chválit, protože do Brna nejezdím a i tak na mě tarif i systém IDS-JMK myslí.
28.12.2010 (8:41)  
TTtrain) Tak to je dost lokální problém s DPMB kombinovaný s odporem k místním. ;) Ne, že bych měl Brno v lásce, ale zrovna s jízdenkama jsem nikdy v Šalingradu problém neměl. No a IMO ten podchod trochu dramatizujete...

Psal to tady Vítek Voráček a podivují se i další – jak je možné mít plně integrovanou trať a nemít možnost si sehnat integrované jízdenky. V tomhle ohledu to Jihomoravané mají prostě o dost důsledněji zařízené.
registrovaný uživatel TTtrain  mail  
28.12.2010 (8:34)  
For Staňa Kulatý: Klasická situace: koná se veletrh, od pražského vlaku vystoupí mraky lidí. První požadavek - úschovna zavazadel, fronta jako prase, obsluhuje mrtvola poháněná větrem. Další cíl - infocentrum ČD, nákup vstupenky na veletrh, fronta viz. úschovna. Dotaz: Platí vstupenka i jako jízdenka na socku? Odpověď: Nevím, to není moje věc, to si musíte (na tohle slovíčko jsem jako platící zákazník vyloženě alergickej) zjistit sám. Potud věc ČD. Na scénu vstupuje DPMB. První automat - mimo provoz. Sestup do podchodu - zážitek pro fakt silné nátury, smrad z čínských tzv, jídel, bleší trh, humus. Výstup zpět na vzduch, další automat - opět mimo provoz. Plechová budka s babiznou, jak z ruského filmu: "Prosím dvě jízdenky na výstaviště a zpět". 60,- Kč ! "Nestačila by náhodou nějaká levnější?" Milej pane jiný nemám, jestli se vám to nelíbí, musíte (už zas!) si ji koupit v automatu! Jasná zpráva, to dává smysl! Není času nazbyt, nástup do socky s rizikem, že to nějak dopadne. Za dvě sekundy po zavření dveří - revize jízdenek!(to je ale náhodička) Vzpomenu si na svoje študácký roky a na další stanici z tramvaje nenápadně mizím. Tímto považuji pokus o cestování MHD v Brně za skončený. Jednou pro vždy.
28.12.2010 (8:22)  
Cha, označovač v Litovicích :). Tam jsem snad ještě nikdy neviděl nikoho nastupovat ani vystupovat - při dvou párech vlaků denně (což jsem možná ještě přehnal), které projedou přejezd kus od obce a jedou, jedou, jedou, až zastaví kdesi daleko, kam už se nikomu nechce... Chápu, že je to nutná podmínka "skoroplné" integrace, která se může hodit pro přejezd z Nučic do Dejvic... Mnohem smysluplnější by mi ale přišla plná integrace tratě do Berouna, kam by se opět dala doprava při vhodné organizaci posílit. Tedy dokud nebudou na trati 122 zřízeny zastávky u zástavby. Jinak bych také uvítal, aby ve vlacích platily krátkodobé jízdenky, aby se daly běžně koupit na nádraží a označit při vstupu na nástupiště jako v metru (ve vlaku není až tak potřeba, ale daleko před nástupištěm není vhodné při přestupech s kombinací časové a jednotlivé jízdenky - jízdě vlakem přes město) a aby celý systém byl přívětivější k platícím cestujícím (odstranění těsných nepřípojů, které s novými vlaky opět přibyly).
28.12.2010 (7:59)  
TTtrain: Můžu vědět proč? V Brně koupíte jízdenku v automatu, na stáncích s novinami, u "autobusáka" regionálních linek(nikoliv městských), v pokladně ČD. Ve zbytku JM kraje koupíte v každé obsazené stanici a taktéž u autobusáka. Nejlepší volba si myslím. Ono totiž nejde zdaleka jen o Brno..
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko