..: Pád mostu ve Studénce má osmou oběť :..

Krakov - Tragická srážka vlaku EC 108 Comenius se spadlou mostní konstrukci ve Studénce si bohužel vyžádala i osmou oběť. Stala se jí jedenadvacetiletá žena z Polska, která svým zraněním podlehla minulý pátek v krakovské nemocnici. Informoval o tom polský konzulát. Jedenadvacetiletá studentka krakovské univerzity měla pohřeb dnes odpoledne.

Samotná nehoda se stala 8.8.2008 v 10:34 min. Vlak EC 108 Comenius, vedený lokomotivou 151.018, narazil v rychlosti 90 km/h do spadlé mostní konstrukce. Na místě nehody zasahovaly desítky záchranářů, zranění byli převáženi do nemocnic v Ostravě či Olomouci. Odklízení trosek trvalo několik dalších dní, a do plného provozu se tak tento traťový úsek vrátil až 18.8.2008.

Vyšetřovatelé předpokládají, že viníky jsou pracovníci stavební firmy Bögl a Krýsl, která most opravovala. Pravděpodobnou příčinou jeho pádu je pak nedostatečná podpěrná konstrukce rozestavěného mostu. Mnoho nejasností doprovázelo i dohady, z jakého důvodu nebyla na místě opravy vyhlášena výluka. Tu totiž při určitém typu prací vyžadovalo i stavební povolení. Zástupci drah tvrdí, že na vině byla špatná komunikace vedení stavební firmy s se správcem dopravní cesty a dopravcem, a také neochota platit zvýšené náklady za výluku.

Zdroj: Idnes.cz, Železniční magazín 8/08, ŽelPage


Samir Lepara | 30.9.2008 (19:48)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
30.09.2008 (20:57)  
Byl jsem u firmy, která se o tuhle zakázku taky ucházela, ale byla "drahá". Jedná se o firmu, která dělala "mosty" na pražském hlavním nádraží (křižovatka Bulhar / Seifertova ulice), takže na to taky přišla řeč. Mosty se přes Seifertovu ulici taky nasouvaly, takže podobná technologie.
Podle názoru "konkurence" mohl být problém v nešťastně spočítaných pevnostních výpočtech. Například konstrukce, se kterou se "hýbe" váží 400 tun a má osm podpěr. Takže na jednu podpěru vychází váha 50 tun. Jenže když se "s tím" hýbe, tak se může dojít k odlehčení některé podpěry, protože ta konstrukce pruží a to co se odhlečí na jedné nebo dvou podpěrách se zase přenese na zbylé podpěry. A když jsou ty zbylé podpěry spočítány bez rezervy nebo s minimální rezervou (koeficient bezpečnosti), tak to holt musí skončit malérem.
Podobně může dojít k maléru tak, že dělníkovi spadne šroub nebo matice vyrobená z předepsaného materiálu, on ho pochopitelně hledat nepůjde, resp. často by ho ani nenašel, tak prostě nafasuje součástku stejných rozměrů, ale z jiného materiálu a ten pak rupne ... A pak hledejte viníka ...
registrovaný uživatel Hanys  mail  
30.09.2008 (20:22)  
Je to smutný,moc smutný.Existuje vůbec nějaká jistota,že se to řádně vyšetří?Dá se na to v tomhle státě spolehnout?Nebo to odprdne jen nějaká malá ryba a stavební kolos pojede dál.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko