..: Pro lístek na vlak do potravin? V Říčanech už ano :..

Ilustrační obrázekŘíčany - Trochu nenápadně se v pondělí začala psát další kapitola úsporných opatření na českých kolejích. České dráhy totiž na říčanském nádraží spustily zkušební prodej jízdních dokladů v prodejně řetězce Pont. To sice znamená zrušení klasických pokladen, cestující se ale místo toho v méně frekventovaných místech dočkají většího pohodlí. Alespoň podle vedení ČD, které o pokračování projektu rozhodne podle výsledků říčanského experimentu.

Pokud se novinka osvědčí, hodlají ČD rozšířit prodej lístků i do dalších provozoven Pont. Zatím jich je po celé ČR zhruba 20, především ale na velkých nádražích. Další proto budou přibývat. Velmi frekventované Říčany přitom nebyly vybrány náhodou ani omylem, protože i když jsou jednou z nejoblíbenějších destinací v pražské příměstské dopravě, jen málokdo si tu lístky kupuje. Drtivá většina cestujících jezdí na předplatní jízdenky PID a pro zbytek bude prodej jízdenek zachován v prodejně.

"V Ticket Pont Centru zajistíme u jednoho prodejního místa nabídku jízdenek Českých drah podobně, jako by si je cestující kupoval přímo u dopravce. Otevřeno bude 365 dnů v roce od pěti ráno do devíti večer," popsal nový režim generální ředitel JLV Bohumír Bárta. Řečeno vzletnými slovy z tiskové zprávy, "Pont zároveň nabídne rychlé nákupy cestou na vlak, při nedostatku času nebo večer po zavírací době většiny obchodů." Síť prodejen Pont vlastní společnost Jídelní a lůžkové vozy, v níž mají České dráhy čtyřicetiprocentní podíl.

Zdroj: Lidovky.cz/ČTK, tisková zpráva ČD. Ilustrační foto: Staněk


Honza Beránek / JTB | 23.9.2008 (8:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Stavby a projekty

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer pepe 
25.09.2008 (9:29)  
Takže si to shrneme:

Vedlejší náklady na provoz stanice - zůstávají stejné. (Pont určitě nebude uklízet vstupní halu a čekárnu.)
Náklady na logistiku - zůstávají stejné. (Pont určitě nesponzoruje změny v účetnictví, pokladnách atd. ze svého.)
Mzdové náklady - zůstávají stejné. (V přepočtu na počet hodin kdy je pokladna k dispozici.)

Pokud doteď byly náklady na pokladní např. 150 kKč měsíčně při provozu 24/7, a teď bude Pontu placena náhrada za mzdy 100 kKč při provozu 16 hodin denně, tak to podle mě není úspora! (Neznám místní poměry provozních hodin, ale myslím to jako příklad.)
24.09.2008 (22:17)  
MZ: "pokud prodává jízdenku průvodčí ve vlaku z POP, ze stanice komerčně obsazené, tak mu tam program prostě to spisné připočítá. Cestující musí zaplatit a pak může uplatnit reklamaci a požadovat návratek. ......"

Už mnohokrát jsem viděl prodat jízdenku z obsazené stanice (např. Praha Mas.n.) bez pisného, takže to o té automatice je nesmysl. Navíc mohu kupovat jízdenku z jiné (obsazené) stanice než je nástupní (neobsazená), protože pro část cesty už jízdenku mám, takže program nemá šanci poznat, kde jsem nastoupil. V některých takových případech (např. mám pražskou lítačku) se pisné neplatí.
24.09.2008 (21:32)  
Můj odhad je, že až v těch Říčanech 1.10. zruší pokladnu, tak to bude katastrofa. A ve vlaku se z těch problémů průvodčí akorát tak zblázní.
24.09.2008 (21:03)  
MZ: "pokud prodává jízdenku průvodčí ve vlaku z POP, ze stanice komerčně obsazené, tak mu tam program prostě to spisné připočítá. Cestující musí zaplatit a pak může uplatnit reklamaci a požadovat návratek. ......"

No a to je přesně to, co normálně uvažujícímu člověku přijde ujetý a nádražákovi normální. Návratek ve výši 30 Kč nebude 99% lidí reklamovat, protože jim to za ten čas a hádání se nestojí. Zato půlka z nich se na nějaké cestování s ČD příště vykašle, protože se odmítnou nechat odrbávat. A ČD mají sice vrabce (tři pětky) v kapse, ale holub (tržby o 1-2 řády vyšší) odletěl do teplých krajin. Což se tady snaží pár lidí (waszyn, M a další) trpělivě vysvětlovat a pár lidí tady a evidentně drtivá většina soudruhů na nábřeží to nemůže za žádnou cenu pochopit, protože holt jsme 40 let budovali socialismus a tak je přece blbost, abychom za 20let vybudovali fungující tržní hospodářství. A bohužel ani pan manažer z pojišťovací sféry to zatím nezměnil.
Registrierter Benutzer Web 
24.09.2008 (19:22)  
pepe: Tam logicky náklady na logistiku tak nějak přebírá Pont, který by je stejně měl (pokud tam už má ten obchod).

MZ: Takže nám tvrdíte, že se setkáváme na nádraží za okýnkem v podstatě se samejma "Docentkama", jo? :-)
24.09.2008 (18:10)  
MZ: nechápu, co je tak složitého na prodávání lístků ve vnitrostátní přepravě, že je to dokonce složitější než státnice na vysoké škole, nepřeháníte trošku víc než jenom trošku?
Teda pokud to není tak, že kluka co si dělá papíry na malou motorku zkoušejí, jestli ví, jak vysoko nad vozovkou mohou být umístěna brzdová světla na návěsu, počet lidí přepravovaných na přívěsu za traktorem a z podobných pro něj nepotřebných věcí, jako třeba Kemlerův kód...
24.09.2008 (17:18)  
waszyn : pokud prodává jízdenku průvodčí ve vlaku z POP, ze stanice komerčně obsazené, tak mu tam program prostě to spisné připočítá. Cestující musí zaplatit a pak může uplatnit reklamaci a požadovat návratek. Zpětně lze vždycky zjistit, zda byla stanice obsazená – okamžik, kdy se UNIPOK odhlásí (ze sítě) je zaznamenám takže v tomto okamžku je stanice neobsazená - nebo zda byl vydán nějaký pokyn k odbavení cestujících bez přirážky. Snadno lze porovnat čas výdeje jízdenky z POP a okamžik ukončení prodeje v UNIPOKu. Jinak by to musel ten průvodčí zaplatit ze svého.

Po skončení prodejní doby v PONTu budou Řícany komerčně neobsazeny a cestující budou odbaveni ve vlaku bez přirážky. Na tom není nic nenormálního.

(Ne)veselé ovšem je, že dnes se začala zajímat firma PONT o školení zaměstnanců – příprava k odborné zkoušce "osobní pokladník vnitrostátní přeprava", takže to co sdělovala v pondělí v ČT paní redaktorka o "proškolení zaměstnanců" bylo prázdné ble ble ....

Jenže po absolvování kurzu musí ještě zaměstnanci složit příslušnou zkoušku ... maturita, závěrečná učňovská zkouška nebo státnice jsou proti tomu zábavný pokec se členy zkušební komise, především co do délky.
Registrierter Benutzer JOHNZ 
24.09.2008 (17:17)  
Predavačky v tom Ponte majú rovnakú komerčnú skúšku ako pokladníčky.
Registrierter Benutzer pepe 
24.09.2008 (16:40)  
A odteďka už prachy na zázemí, elektriku, čekárnu atd. platit nebudou?
Registrierter Benutzer tyna 
24.09.2008 (16:36)  
No, a proč teď musí každý u pokladny,fírové, atd. absolvovat kupu školení, pokud to zvládne prodavačka v pontu, tak školení o komerci jsou zcela zbytečná a proč se do nich investuje? Proč složitý systém slev po vzoru Grossmana - nechci slevu zadarmo. Ale hlavně si myslím, že odlidnit nádraží, co se týče zaměstnanců je dost rizikové. Metro taky má své dozorce a navíc je pod kamerovým dozorem. Pokud zrušíme signalisty, výpravčí a pod. tam , kde se takzvaně navyplatí,... tak vše zůstane na jednom fírovi a na tom zda pořádně přečte rozkaz.A nedej bože, kdy i on dělá komerci. A pak je rád , že stíhá jet podle JŘ. Bylo by třeba asi snížit počet těch dobře živených v kancelářích, co vymýšlí spoustu nesmyslů a složitostí a nechat lidi v provozu, aby na ty koleje občas někdo koukl a nekradlo se vše, co není uvázané a přivařené.
A mimochodem...co čekárna, v létě to jde, ale v zimě? Někde zavřeli čekárny, že se nemohli domluvit, kdo je bude financovat, tady...taky nic, tak roč nezrušit nádraží vůec a nenechat jen zastávky a vše neřídit z jednoho centra jen vysílačkou a spolíhat na to, že technika to vše zvládne a pokud selže, děj se vůle Boží. Viz trať na Ostravu. Kdyby byl po trase někdo navíc, mohl ten fíra žít.
  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko