..: Symbol budoucnosti ÖBB: railjet byl představen :..

Ilustrační obrázek Vídeň – Ani deštivé podzimní počasí, které nad Vídní panovalo, nemohlo zkazit náladu zástupců Rakouských spolkových drah, koncernu Siemens a dalších lidí, kteří jsou zainteresování v nejvíce skloňovaném rakouském drážním projektu současnosti. Soupravy railjet představují nejnovější akvizici ÖBB, která má pozvednout úroveň cestování na dálkových trasách v Rakousku i v okolních zemích. První soupravy již absolvovaly stovky kilometrů testovacích jízd v Rakousku, Německu a Švýcarsku, a tak v pondělí nastal ten pravý čas, aby railjet oficiálně přijel na světlo mezi veřejnost. Přidejte se s námi k prohlídce této jedinečné soupravy, jako i míst, kde dostává vlak svou finální podobu!

Ilustrační obrázek Měli jsme možnost navštívit dílny ÖBB Technische Services poblíž vídeňské Grillgasse, kde v současné době probíhá finální montáž vozů souprav railjet. S laskavým svolením a doprovodem jsme tak nahlédli doslova "pod pokličku" procesu výroby. Do Vídně přijíždí skelety vozů zcela holé a až zde se finalizuje jak elektroinstalace, výbava, tak i vlastní interiér. Každý vůz je tedy jedno velké puzzle, vedle něhož stojí stoh krabic s díly. Atmosféru výroby výborně doplňují maličkosti jako koberce s logem "railjet".

Vlak byl navržen jako maximálně konvenční, aby uplatnil co nejvíc z ověřených technologií a standardních dílů, což se zase odráží pozitivně odráží na ceně v porovnání s hi-tech soupravami typu ICE či TGV. Důraz je kladem na komfort a tichou jízdu, ačkoli podle zaintersovaných jsou soupravy i tak mírně hlučnější než ICE - alespoň tak se jevily během testovacích jízd. Nejvíce kritiky ovšem sklízí nátěr, jenž vzešel z veřejné soutěže - kombinace vínové, červené a výrazného podílu černé dělá vlak až příliš tmavým a nevýrazným.

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Ilustrační obrázekFlotila vlaků railjet bude po dokončení současných dodávek čítat 67 souprav. Maximální rychlost soupravy přitom činí 230 km/h a počítá se s ní jak v konstrukci vlaků, tak i jejich hlavního působiště - rakouské Westbahn. Vozy railjetu nabídnou 408 sedadel ve třech vozových třídách. Nejvyšší "Premium class" se 16 sedadly se nachází přímo v řidícím voze řady Afmpz a nutno říci, že tato místa jsou opravdu komfortní. Ve stejném voze naleznene i malou kuchyňku pro přípravu nápojů a jídel pro cestující First a Premium class. Koncept služeb railjetu je jasný - obsluha až na místo. Možná i proto v soupravě naleznete jen bistrooddíl, a ne plnohodnotný jídelní vůz. Na špici soupravy se na jednom konci nachází zmíněný řidící vůz, na druhém lokomotiva Rh 1116 Taurus. S prosincovou změnou jízdního řádu vyjedou vlaky ÖBB-RJ na větev München - Wien - Budapest zatím v jednom páru; další soupravy budou zajišťovat spojení pouze rakouské a maďarské metropole.

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Vlastní prezentace se konala v pondělí 15.9. ve večerních hodinách přímo v dílnách ÖBB TS ve Vídni. Slova "Dámy a pánové, na první nástupiště přijíždí vlak railjet" uvítala první představenou soupravu s řídícím vozem pokřtěným "Spirit of Linz". Celý vlak si bylo možné důkladně prohlédnout, navíc proběhly demonstrace konkrétních prvků, jako je bezbariérový přístup, plánované služby cateringu nebo stanoviště strojvedoucího, které je identické s lokomotivami taurus. Největšímu zájmu se pochopitelně těšily právě oddíly Premium class. Na snímcích přinášíme několik pohledů na vlak i slavnostní podpis protokolů o soupravě RJ.

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Fotografie: Josef Petrák

Redakce děkuje tiskovému oddělení ÖBB Personenverkehr AG za možnost účastnit se této prezentace.


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 16.9.2008 (10:26)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla Reportáže

Weitere aus Rakousko


  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer sames1 
16.09.2008 (12:26)  
rohilkk: Jako to pouceni CD ma byt nakup desitek taurusu a novejch vagonu? Myslim ze uz davno by to udelaly pokud by na to meli.
Jinak ty zasuvky u nas jsou vazne zaklete krabicka zasuvky ve velkoobchode muze stat max 50Kc a nejakej drat namontovat to do varonu jakekoliv kategorie nevidim problem vrtacka a sroubovak. Elektriny je ve vlaku habadej a minule jsme jel nejakym Beckem jeste velkoprostorovej byl na osobaku z Ostrava Hl.-Prerov a mel zasuvku uprostred vagonu. Vypadalo to spis jak kuriozita. Me spis stve ze na rychlicich neni internet. To uz povazuji za standart (u IC EC samozdrejmost)
Registrierter Benutzer rohilkk  mail  
16.09.2008 (12:11)  
Ad.Jiri Vosecek V Rakousku jsou snad vsude zasuvky na 230V, nevim proc u nas z toho delaji nadstandard,
Jinak souprava je to pekna, jen se mi moc nelibi ty sedadla, neni nad klasicke BMZ od Rakusaku, ale oni tam maji snad vsechno pohodlne, tak snad ani ten railjet nezklame.
Mimochodem, nevim proc si nase drahy nevezmou priklad prave z Rakouska, podle me je skladba jejich vozoveho parku idealni vzhledem k velikosti jejich zeme. Taky vych se inspirovat v pripade Carga....ale to uz je u nas zdu.ane.
16.09.2008 (11:48)  
tomi - Už jsi jel v ETR500? Tam je to řešeno podobně. Při plné obsazenosti jsem si připadal jak v Bdtmee s lepšíma sedačkama. V 1. je to v poho.
Registrierter Benutzer mic 
16.09.2008 (11:41)  
Junkrs: Neměl a nemá. On přece nehodlá jezdit s mašinkou a vagónky jako za císaře pána:o) Zdá se, že Rakušáci jsou konzervativnější a vagónky jim nevadí:o) A nebo mají moc Taurů a nevědí co s nimi.
Registrierter Benutzer junkrs 
16.09.2008 (11:27)  
Neměl (nebo nemá) v plánu něco takového u nás provozovat i Vančura se Student agency?
Registrierter Benutzer tomi  mail  
16.09.2008 (11:21)  
Sú v tej súprave aj oddiely alebo ide len o "velkoprostor"?
Podľa toho obrázku z (asi) druhej triedy je pri tých sedadlách oproti sebe tuším ešte menej priestoru na nohy ako v šukafóne. A k tomu ten dlhý stolík - úžasný prístup k oknu... Nič pre mňa.
16.09.2008 (10:39)  
Má Economy Class elektrické zásuvky? Asi to lesklé pod stolečkem, že? V Rakousku to jde, u nás ne.
16.09.2008 (10:34)  
Když jsem cestoval o prázdninách rakouskem, tak jsem railjety viděl. Je to krásnej vláček
  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko