..: Pražská doprava zblízka: Den Eska 2008 :..

Ilustrační obrázekPraha - Všichni příznivci příměstské dopravy v okolí hlavního města opět po roce dostávají možnost seznámit se s pražskou železnicí i jinak, než jen z pohledu běžných cestujících. Koordinátor Pražské integrované dopravy, ROPID, ve spolupráci s Českými drahami a Správou železniční dopravní cesty v úterý 16. září pořádají Den Eska, který naváže na tradici každoročních Dnů železnice. Akce je pořádána v rámci Evropského týdne mobility a má za cíl přiblížit veřejnosti aktuální děni i plány pro budoucí rozvoj železniční dopravy v metropoli. Hlavní atrakcí pak budou vyhlídkové jízdy třídílnou Regionovou po tratích Nového spojení.

Program Dne Eska bude soustředěn na Masarykovo nádraží, kde budou mít návštěvnící možnost zhlédnout výstavu na téma železnice v Pražské integrované dopravě. „Představíme zde nejen současnou tvář železnice v Praze a okolí, ale hlavně seznámíme veřejnost s plány a záměry do budoucna, ať už se jedná o připravované posílení dopravy od letošního prosince nebo dlouhodobý výhled fungování železnice po dokončení přestavby pražského železničního uzlu,“ říká železniční specialista ROPIDu Václav Haas. Koordinátor PID zde navíc otevře informační stánek, kde všem zájemcům nabídne řadu informačních a propagačních materiálů, zatímco České dráhy připravily sérii brožur o systému Esko - spojení pro město, včetně užitečných informací a jízdních řádů jednotlivých linek. Zaměstnanci ROPIDu zde zase budou odpovídat na dotazy veřejnosti a pokusí se zájemcům přiblížit fungování PID.

Snad nejzajímavější částí programu budou vyhlídkové jízdy po pražských tratích, které v průběhu asi 60-minutového okruhu navštíví kromě rekonstruovaného hlavního nádraží i stanice v Libni a Vysočanech. Jednotka řady 814.2 bude vyjíždět z Masarykova nádraží v 10:04, 11:24, 14:04, 15:34 a 17:04 a proveze návštěvníky oběma novými tunely pod Vítkovem, jež tvoří páteř nedávno otevřeného Nového spojení.

zdroj: České dráhy


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 15.9.2008 (11:39)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Pozvánky

Další z regionu ČR Praha


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel SzKT  mail  
17.09.2008 (9:09)  
Byl jsem se na akci podívat a musím se připojit ke kritice. Co se týče výstavky, tak nemohu soudit, neb jsem ji jen prolétl- na můj vkus až příliš čistě propagační bez výrazné informační hodnoty, vše navíc ve stísněném prostoru plném lidí. Zato jízda byla zážitek: "převlečený šukafon" plný jak tramvaj v Oděse (nechápu, co měli ti šotouši z toho, že koukali do stropu), cestou pomalu nabral menší zpoždění (jakési technické problémy ve Vysočanech) a co hlavně- nějak mi uniklo, k čemu ta jízda vlastně byla! Oběma vítkovskými tunely se už dnes dá projet podstatně pohodlnějšími vozidly v běžném provozu, povídání veškeré žádné, takže se skutečně jednalo jen o pojíždění běžných tratí pražského uzlu ve vozidle, které bych v rámci PIDu velmi nerad viděl (zlatá 854!!). I když na druhou stranu je třeba ocenit, že to nebyla žádná potěmkinova vesnice, ale věrné představení tristního stavu české železnice :-).
Naštěstí to bylo zadarmo, ale má-li příměstská doprava v Praze vypadat takhle, tak potěš Pánbůh! Skutečně nechápu, proč nebylo možné nasadit "ešus" jako před pár lety na okružní spojení z hlavního přes Malešice zpátky.
registrovaný uživatel -aa- 
17.09.2008 (7:31)  
A ještě kritika pana Zikmunda za volbu dne. Možná by si měl nejdřív zjistit, proč tomu tak je a co je Evropský týden mobility. Zkrátka v rámci této celoevropské akce se každý den v týdnu koná něco na podporu veřejné dopravy a mobility. Každý den k jinému tématu. A protože sobotu má zarezervovánu vždy DP Praha se svým dnem otevřených dveří a v neděli je velká trachtace na nábřeží, nezbývá železnici, cyklistům, dopravní výchově atd. než obsadit dny pracovní, neboť jak známo, týden mezi 16. - 22. září (každoroční termín ETM) má pouze dva volné dny.
registrovaný uživatel -aa- 
17.09.2008 (7:28)  
Tak z organizátorského tábora: Kritika je trošku oprávněná, s odstupem času se zdá, že zájem jsme trošku podcenili. Jenže taky jsme se chtěli vyhnout kritice, že v předchozích letech jezdily vlaky při Evropském týdnu mobility stěží poloprázdné. Tedy objednala se souprava plus mínus někde uprostřed. Ešus se zdál nevýhodný z důvodu zabedněných oken (nakonec to bylo jedno, protože počasí zajistilo, že ven otevřeným oknem byl ochoten koukat jen šílenec).
Bohužel operativní posílení není v podstatě možné, protože moderní vozidla prostě nejsou. I tahle Regionova znamenala, že místo ní jezdila na pravidelných vlacích 810 s 010, což jistě pravidelné cestující těch vlaků potěšilo....
Rozsah výstavy cca odpovídá ochotě města do jednotlivých dní ETM investovat. Doporučuji dnes a v následujících dnech navštívit ostatní akce konané k ETM a pak porovnávat náplň výstavy.
A ještě vysvětlení, proč se nic nepovídalo. Bylo to především proto, že kompetentní SŽDC se příprav tentokrát v podstatě neúčastnila. Osloveni byli několikrát, ale efekt téměř žádný. Druhá záležitost je technická. Pokud někdo zná Regionovu, pak si asi může udělat představu, jak by takový komentář vypadal. Možnosti hlásit jsou tam dvě. Jedna z nástupního prostoru, kde by do toho přednášejícímu za zády hučelo mnoho jiných lidí + vlak jako takový = kvalita poslechu by nebyla valná. Druhá možnost je ze stanoviště, kde je ale mikrofon umístěn tak výborně, že do něj v podstatě může hovořit jen strojvedoucí. A přítomnost další osoby v jeho bezprostřední blízkosti by znamenala ohrožení bezpečnosti. Zkrátka je třeba se smířit s tím, že naše vozidla nejsou uzpůsobena pro přednášení ve vlacích, pouze pro automatická hlášení a krátké nouzové zprávy.
16.09.2008 (23:46)  
Poborskii: Díky, zaujala mne ta trasa Stodůlky, Zličín, Jinonice. Denně 1-5 cestujících. No ani se tomu moc nedivím, když je zastávka samotná a nejbližší autobus je v případě Stodůlek přes půl kilometru a tramvaj kilometr. To není moc "integrovaný systém".

Do Jinonic jsem před lety náhodou nakoukl, při hře Matrix. Opravdu to v podvečer nevypadalo vábně. Jízdní řád nikde a nějací "domorodci" na dotaz - kdy to jede - se podivili, že odsud přeci nikdo vlakem nejezdí. A hezky pěšky na metro půl kilometru. S tímhle by ROPID měl opravdu něco dělat, protože takovéhle zastávky jsou nanic.
16.09.2008 (23:04)  
Z mapky vystavené na Masaryčce jsem si opsal denní obrat (= nástup plus výstup) cestujících PID v dubnu 2008 v některých stanicích, tak se můžete taky podívat:

Říčany 3902
Kolovraty 1397
Uhříněves 1081
Horní Měcholupy 708
Hostivař 1271
Strašnice zastávka 1507
Vršovice 3300
Hlavní n. 17925

Krč 110
Braník 593
Modřany zastávka 455
Komořany 80
Zbraslav 188

Masarykovo 34579
Libeň 3937
Kyje 457
Dolní Počernice 895
Běchovice 721
Klánovice 3113
Úvaly 3968

Vysočany 3711
Horní Počernice 1327
Zeleneč 975

Satalice 153
Kbely 129
Čakovice 433

Černošice 3629
Radotín 4734
Velká Chuchle 125
Smíchov 9979

Hlubočepy 38
Holyně 38
Řeporyje 82
Zbuzany 116

Žvahov 4
Jinonice 5
Cibulka 5
Stodůlky 1
Zličín 169

Bubny 349
Dejvice 1661
Veleslavín 275
Ruzyně 294

Holešovice 1528
Holešovice zast. 999
Bubeneč 1821
Sedlec 937
Roztoky 2602

A v mapce nechyběly ani:
NN Žižkov 0
Malešice 0
16.09.2008 (23:01)  
Pavel Večeřa: na té mapce byli ale jen cestující z vlaků PID.

Jinak na té akci se organizátoři příliš nevytáhli, krom navýšení nedostatečné kapacity mohli především použít vlakový rozhlas k nějakému komentáři, aspoň něco málo co se týká popisu trasy jízdy nebo stavu nového spojení. Prostě aspoň něco mohli kváknout, třeba přivítat cestující.
16.09.2008 (19:20)  
Pavel Večeřa: Je to docela možné. Na Masnu jezdí spousta lidí z Kolínska (ať po jedné či po druhé trati) a z oblasti Kralup nad Vltavou a Ústí.
Hlavní nádraží má "jen" Benešov a Beroun.
16.09.2008 (18:45)  
Tak sice jsem jel na stojáka, ale akce dobrá. Jen nějak podcenili počet zájemců, mohli poslat něco většího nebo spojené regionohy. Dosti mě překvapila mapa Prahy a na ní vyznačené obraty cestujících, nečekal jsem, že Masna jich má více než hlavák.
registrovaný uživatel karel.f  mail  
16.09.2008 (18:43)  
Já byl na první jízdě . Zájemců mnoho ale nudná jízda se spoustou zastavování. Horší jak nějaký posun. No cosi je hotové ale ty rychlosti před a po to je síla 30 - 50.
16.09.2008 (17:54)  
"Olízl" jsem Masaryčku kolem poledne, akce moc dojmu na mne akce neudělala - takové chudé, nejzajímavější byly obrázky přibližující představu budoucího železničního muzea. Počasí taky nic moc - odporná, ba přímo hnusná ZIMA.
Chyběla tam polní kuchyně vařící v kotli horký čaj ... pak velké fotografie grázlů, kteří chtějí zlikvidovat Masaryčku a několik beden se shnilým ovocem (a zeleninou) použitelnou k házení na fotografie grázlů ...
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko