..: Brzo ráno hned dvě železniční neštěstí :..

Ilustrační obrázekLos Angeles, Moravičany - na těchto místech se momentálně vyšetřují železniční neštěstí. V Americe se srazil nákladní vlak s osobním vlakem a u Moravičan na trati z České Třebové do Olomouce se srazily dva nákladní vlaky - poštovní expres s lokomotivou nejspíše 362.165 najel zezadu do nákladního vlaku vedeného lokomotivou 163.014. Bohužel obě nehody si vyžádaly oběti. Nehodu na Šumpersku nepřežil strojvedoucí. Obětí druhé nehody je ještě víc. Podle dosavadních odhadů je mrtvých nejméně 15 a kolem 70 zraněných, z toho 10 v kritickém stavu. Z trosek vykolejeného vlaku nejsou ještě všichni cestující vyproštěni.

Aktuálně: Dle sdělení tiskového mluvčího ČD byl provoz na trati obnoven v 19:02. Vliv na provoz však bude po této záležitosti znatelný až do rána.

Na serveru idnes přibyly obrázky. Jinak na Moravě stále pokračují odklonové trasy, přes Brno, popřípadně až přes Břeclav platící hlavně pro mezistátní vlaky a vnitrostátní rychlíky. Ostatní spoje jsou v postiženém úseku náhrazeny autobusy.

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Zdroj: Rádio Impuls a Novinky.cz, foto: Ahtisaari


Honnzok Poslat mail autorovi | 13.9.2008 (22:58)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Nehody a mimořádnosti

Weitere aus ČR Olomoucký USA


  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   
14.09.2008 (15:26)  
Dle idnes byla srážkova rychlost 55 km hod a výpravčí v Mohelnici nedal (předvídány odjez nebo nabídku) do Moravičan ani jeden vlak.
14.09.2008 (14:30)  
lidi slyšeli jste v televizi prý byla nějaká porucha jedné brzdy na esu
14.09.2008 (14:27)  
hrozný ještě teď mám husí kůži
14.09.2008 (13:56)  
taz : zásadně ano; tím, že bylo vypnuté traťové ZZ nefungovalo odjezdové návěstidlo z Mohelnice jako závislá předvěst vjezdového návěstidla do Moravičan a naopak. Když je na vjezdu do Moravičan stůj tak na odjezdu z Mohelnice (pro tutéž traťovou kolej) může být nejvýše výstraha, pokud u vjezdu do Mohelnice stojí vlak nebo vlak neuvolní mezistaniční oddíl, tak bude na odjezdu stůj a dá se tam postavit jedině přivolávací návěst. Na odjezdu z Mohelnice bylo velmi pravděpodobně "volno"; strojvedoucí, byť zpraven o vypnutí ZZ nemůže předpokládat, že výpravčí postaví, aniž by dostal odhlášku za předchízm vlakem. Totální kiks výpravčího.
Registrierter Benutzer IC HUTNIK  mail  
14.09.2008 (12:50)  
Nenahraditelná škoda dalšího zmařeného života strojvedoucího. Je naprosto logické,že strojvedoucí dle vyjádření své federace začínají být znepokojení. Viditelné snahy svádět automaticky zodpovědnost za téměř každou nehodu na strojvedoucího,nebo bagatelizovat její příčiny je alarmující. Jde to bohužel o to snadněji když dotyčný již nemůže zasáhnout do vyšetřování... Drážní inspekce musí dle svého vyjádření čelit nátlaku ze stran prozatím blíže neurčených skupin či jednotlivců na regulérnost své činnosti a podává trestní oznámení ve věci m.u. Moravany. Tak se vtírá otázka kam až současný stav musí zajít a jak na to budou strojvedoucí reagovat. Každý se chce domů jistě vrátit živ a zdráv!
Registrierter Benutzer taz 
14.09.2008 (11:16)  
Takže když si to zrekapituluju, tak návěstidla v daném úseku ukazovala platné návěsti, ale byla závislá na činnosti výpravčích, kteří se dorozumívali po telefonu a obsluhovali návěstidla bez závislostí na kolejových obvodech. Zjišťování volnosti koleje bylo plně v kompetenci výpravčích, tudíž lidského faktoru, a tím zřejmě došlo k chybě, která vedla k tragédii.
Registrierter Benutzer rk_kn.  mail  
14.09.2008 (10:54)  
xyz : máš pravdu, kalkulačka ma zradila.
p. Zikmund : aj Ty máš pravdu v tom, že najprv treba zistiť konktétny stav a zabezoečenie staníc a trate, a až potom mudrovať. Ja som spomínal AB len z toho dôvodu, že som predpokladal, že na takej trati takéto patenty už budú dávno. Poukazoval som na spoluvinu, alebo nevinu rušňovodiča . Konkrétne informácie o zab. zar. sa prezradili až nakoniec , keď sa už o tomto prípade dlhšie debatovalo .
14.09.2008 (9:55)  
Podle předchozích příspěvků to vypadá tak, že byl vypnutý autoblok, ale protože se jedná o úsek bez oddílových návěstidel, možná o tom strojvedoucí ani nebyli zpraveni, všechna návěstidla zůstala v platnosti.
Jak fungovala odj. návěstidla? Byla závislá jen na návěsti následujícího vj. náv. a nezávislá na volnosti tratě? Když se jedná o tak krátký úsek, asi se to mělo řešit odjezdem na PN - vlaky by sice pár kilometrů jely pomalu, ale jednalo by se o výrazné snížení rizika nehody.
Registrierter Benutzer Roger 
14.09.2008 (9:54)  
Ad reportáž v Událostech: Já bych na tu redaktorku tak přísný nebyl -- lidi zajímá, kdy a jak vlaky pojedou, a pokud Šťáhlavský prohlásí "zpoždění desítky minut" a ukáže se, že jsou to minimálně dvě hodiny, tak už to podle mě hraničí s drzou lží.
Navíc informování čekajících cestujících zřejmě probíhalo oblíbeným stylem "když tu vlak měl být podle udávaného zpoždění před deseti minutami, tak mu ho tedy zase o pět minut zvýšíme".
14.09.2008 (8:55)  
Miroslav Zikmund a taz: Že na trati nejsou oddílová návěstidla, neznamená, že tam není žádný AB, protože zařízení ABE-1 zabezpečuje i úseky s jedním oddílem. Všechna návěstidla potřebná pro jízdu vlaku svítila a v době nehody nebyla výluková zásuvka v poloze provoz, takže v tomto úseku nebyla zařízením zjišťována volnost. Pokud pan Zikmund chce tvrdit, co je v tomto úseku za zařízení, nechť navštíví stavědlovou ústřednu a podívá se sám, jakým zařízením jsou zajišťovány přenosy.
  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko