..: Prototyp 380 už čeká v Cerhenicích na testy :..

Ilustrační obrázekVelim - Lokomotiva Škoda 109E, nyní už s označním řady 380 ČD a opatřená logem dopravce, se poprvé projela po Česku. Jeden ze dvou prototypů, 380.002, totiž ve čtvrtek večer vyrazil z Plzně přes Prahu na ŽZO Cerhenice. Tam se v následujících dnech podrobí prvním větším jízdním zkouškám. Přeprava, které se paradoxně zhostil o čtvrt století starší druhý prototyp řady 363, se ale neobešla bez komplikace. Podle informací ŽelPage se jinak bezproblémová cesta zadrhla v Radotíně na jihozápadě Prahy. Ačkoli rozkaz o zavedení vlaku počítal s cestou přes Smíchov, dispečer postavil vlakovou cestu směrem na Most inteligence.

Ilustrační obrázek Když se na omyl přišlo, vlaková cesta byla zrušena a čekalo se na volnou cestu do Smíchova. Souprava ve složení 363 + Ds + 380 + Ds tím nabrala zhruba půlhodinové zpoždění a do Velimi dorazila ve 22:32. Lokomotiva byla vzápětí odvěšena a odtažena na samotný okruh. První noc mimo mateřskou továrnu tak stráví už na okruhu.

Foto: Jaroslav Charvát, spolupráce: zpravodajové ŽP.


Honza Beránek / JTB | 5.9.2008 (15:59)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Vozidla Reportáže

Ďalšie z regiónu ČR Středočeský


  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   
10.09.2008 (20:48)  
Jiří Průša : i když vypravčí "neplácačkuje", stále je to výpravčí; ostatně ten "plácačkový" výpravčí stejně v Radotíně (když tam byli dva) neobsluhoval zabezpečovací zařízení. To dělal "hlavní výpravčí".
registrovaný užívateľ lwq  mail  
10.09.2008 (17:18)  
ekoter: tak me napadlo, ze u nas by se spis leckde dali delat pokusy v tom pri jake rychlosti vypadavaji koleje z uchytu a nebo jakou maximalni rychlosti projedete x metru dlouhy usek bez vykolejeni ... takove CzechCrachDerby :-D ... teda ... bohuzel ...
10.09.2008 (15:03)  
Ad M: Ne, že prostě v normálně fungující tržní ekonomice by do toho prachy nikdo nedal.
10.09.2008 (14:39)  
ekoter: Jak píše M, němci na těch svých tratích spíše honí rekordy, i když část zkoušení na těchto tratích probíhá... Počítám, aby 380-ka měla povolení na 200 km/h, pak bude muset vykonat zkoušku při rychlosti 220 km/h (Vmax + 10%Vmax), ale asi to pro ni nebude problém, protože její konstrukční rychlost je 230 km/h.
Nicméně, velký okruh dovoluje o 10 km/h nižší rychlost, než potřebujeme pro test, tak se bude muset zkoušet stejně jako pendolíno v úseku Břeclav - Modřice...
registrovaný užívateľ M 
10.09.2008 (13:14)  
ekoter - mam z toho vycitit neco na zpusob, jak se driv lidi meli dobre nebo k cemu ta prvni veta?
Jinak pokud jde o ty pokusy, o kterych pises ve vete druhe, tak to uz nejsou pokusy - to uz je honeni ega a dokazovani svetu, jak dlouhy maji frantici (nebo nemci) camprliky
09.09.2008 (21:36)  
Ad M: Spíše jde o to, že za minulé doby byl někdo ochoten dát tolik peněz do takové "zbytečné" stavby.
Pokusy na vyšších rychlostech se prostě už dělají rovnou na tratích - ať už 357 km/h s Taurusem (za normálního provozu) nebo 584 km/h s TGV (před otevřením trati).
registrovaný užívateľ M 
09.09.2008 (14:37)  
Tak jo teda - nas okruh je nejlepsi (nebo aspon spicka) a k tomu i za vyhodnou cenu. Dabelska kombinace, potom ty vejlety smysl asi davaji:-)
09.09.2008 (11:56)  
Ad M: Taky bych řekl, že rychlejší okruh v Evropě asi nikdo nemá.
registrovaný užívateľ Roger 
09.09.2008 (10:20)  
Pokud mě paměť nešálí, o té rychlosti mluvil chlapík z AGV v televizní reportáži. Takže na tom asi něco bude. Iniciativnější jedinci se na ni mohou podívat znovu, tam se ho totiž právě na tohle ptali :)
09.09.2008 (0:21)  
Někde (možná na K-áčku) byly odkazy na okruhy v Polsku, Německu a snad i ještě jinde. Tam se dočtete více - já jen pátrám ve svojí stařecké hlavě. Kdyžtak ty odkazy dejte i sem. Hledej, Šmudlo :-)))
  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko