Velim - Lokomotiva Škoda 109E, nyní už s označním řady 380 ČD a opatřená logem dopravce, se poprvé projela po Česku. Jeden ze dvou prototypů, 380.002, totiž ve čtvrtek večer vyrazil z Plzně přes Prahu na ŽZO Cerhenice. Tam se v následujících dnech podrobí prvním větším jízdním zkouškám. Přeprava, které se paradoxně zhostil o čtvrt století starší druhý prototyp řady 363, se ale neobešla bez komplikace. Podle informací ŽelPage se jinak bezproblémová cesta zadrhla v Radotíně na jihozápadě Prahy. Ačkoli rozkaz o zavedení vlaku počítal s cestou přes Smíchov, dispečer postavil vlakovou cestu směrem na Most inteligence.
Když se na omyl přišlo, vlaková cesta byla zrušena a čekalo se na volnou cestu do Smíchova. Souprava ve složení 363 + Ds + 380 + Ds tím nabrala zhruba půlhodinové zpoždění a do Velimi dorazila ve 22:32. Lokomotiva byla vzápětí odvěšena a odtažena na samotný okruh. První noc mimo mateřskou továrnu tak stráví už na okruhu.
Foto: Jaroslav Charvát, spolupráce: zpravodajové ŽP.
Nicméně, velký okruh dovoluje o 10 km/h nižší rychlost, než potřebujeme pro test, tak se bude muset zkoušet stejně jako pendolíno v úseku Břeclav - Modřice...
Jinak pokud jde o ty pokusy, o kterych pises ve vete druhe, tak to uz nejsou pokusy - to uz je honeni ega a dokazovani svetu, jak dlouhy maji frantici (nebo nemci) camprliky
Pokusy na vyšších rychlostech se prostě už dělají rovnou na tratích - ať už 357 km/h s Taurusem (za normálního provozu) nebo 584 km/h s TGV (před otevřením trati).
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.