..: Zahajuje se zkušební provoz Nového spojení v Praze :..

Ilustrační obrázekPraha - V pondělí 1.září bude uvedeno do zkušebního provozu "Nové spojení", které výrazně ovlivní provoz mezi nejvýznamnějšími pražskými nádražími (hlavní nádraží, Masarykovo nádraží, Libeň, Vysočany, Holešovice) díky vybudování zcela nového kolejového propojení, které se bude technologicky řadit ke světové špoičce. Odpadne tak například nutná jízda úvratí z Masarykova nádraží do Vysočan nebo pomalá jízda (někdy až 40 km/h) mezi nádražími samotnými a výrazně se zvýší i kapacita tratí. Nové spojení umožní postupně převést drtivou většinu přiměstských a dálkových spojů přímo do centrálních nádraží Prahy.

Bylo vystavěno několik železničních mostů, nejvýznamější jsou čtyřkolejná estakáda z hlavního nádraží k Vítkovským tunelům a estakáda Sluncová. Celkem bylo postaveno 2615 m opěrných zdí, 2807 protihlukových stěn, přes 27 km kolejí a 16 km trolejového vedení. Zcela nové je i trakční vedení, zabezbečovací a sdělovací technika.

Zkušební provoz nového spojení bude zahájen 1.záři 2008, původní plán hovořil o podzimu 2010. První bude uvedena do provozu jedna kolej mezi hlavním nádražím a Holešovicemi v jižním tunelu a dvoukolejně mezi hlavním nádražím a Libní v severním tunelu. O deset dní později by se měl rozjet provoz i po druhé koleji mezi hlavním nádražím a Holešovicemi a dvoukolejný provoz z hlavního nádraží do Vysočan. 1.října 2008 se rozjede provoz i na posledním úseku a to na dvoukolejném propojení Masarykova nádraží a Vysočan.

V průběhu zkušebního provozu se s Novým spojením budou seznamovat výpravčí, dispečeři a strojvedoucí, aby od změny GVD mohlo Nové spojení sloužit v plném svém rozsahu. S novými tratěmi se již nyní seznámili první strojvedoucí a dispečeří. Po zaškolení českých strojvedoucích se plánuje na nových tratích zaškolit i strojvedoucí z okolních států: Slovenska a Německa zajíždějících na české území.

Po zahájení zkusebního provozu zaroveň skončí dvouměsíční výluka mezi hlavním a Smíchovským nádražím, během níž bylo ve Vinohradském tunelu opraveno kolejiště a trakční vedení. Další rekonstrukce probíhá na samotném hlavním nádraží, kde platí některá omezení, pro cestující zejména přístup k nástupištím pouze severním podchodem. Nástupiště 1a, 1 a 2 budou až do konce listopadu mimo provoz.

Dá se říci, že prosincová změna jízdního řádu přinese některé významné novinky: díky Novému spojení se zrychlí doprava na lince S2 z Masarykova nádraží do Vysočan, dojde ke kompletnímu zprovoznění nástupišť a podchodů na hlavním nádraží a v pracovní dny zvažují České dráhy také prodloužit některé spoje linky S9 ze Strančic přes hlavní nádraží až do Vysočan.


Základní údaje:
• Název: Nové spojení Praha hl. n., Masarykovo n. – Libeň, Vysočany, Holešovice
• Investor: Správa železniční dopravní cesty, státní organizace
• Zhotovitel: Sdružení Pražské spojení – Skanska DS a.s. (vedoucí sdružení), Stavby silnic a železnic, a.s., Metrostav a.s., Subterra a.s.
• Projektant: SUDOP PRAHA a.s.
• Doba výstavby podle smlouvy: červenec 2004 - září 2010
• Doba výstavby reálně: červenec 2004 – červen 2009
• Zkušební provoz: od 1.9.2008
• Uvedení do provozu: prosinec 2008


Zdroj: Tisková zpráva ČD, www.novespojeni.cz


xfilipís | 31.8.2008 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Praha


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
31.08.2008 (19:40)  
jsem zvědav za jak dlouho naší umělci ty prosklené protihlukové stěny zmalují
31.08.2008 (19:32)  
Miroslav Zikmund: pravda, ještě kadibouda, na tu jsem zapomněl. Díky.
31.08.2008 (19:19)  
Sobota + Neděle se jezdilo seznání M 810.143-8.
Ukončení výluky Praha hl.n. - výhybna Vyšehrad nemá příčinnou souvislost se zahájením zkušebního provozu na "Novém spojení". To jsou dvě, na sobě, zcela nezávislé akce.
Oficiální zahájení je stanoveno na 4.10, půlnoční rozjezd se uskuteční ještě po staré dobré Vítkovské trati. Posledním vlakem do Libně je 9331, úplně posledním na Vítkov a do Vysočan je 9441 v 0.18.

Nejsem si jistý, zda do provozu bude uvedena jedna kolej z HLN do Holešovic (301, 302), protože v cca 17.00 na kolejích do Holešovic pilně pracovníci Elektrizace železnic natahovali některé vodiče, takže dost pochybuji, že by se jim to časných ranních hodin povedlo dodělat a ještě by tam stačila přihopkat kolaudační komise.
registrovaný uživatel SergeS 
31.08.2008 (19:02)  
Tak teda sem se stihl projet pravidelnym vlakem po "starem" spojeni :-D vcera ... tesne pred ukoncenim provozu nejspis
31.08.2008 (18:53)  
Jiří Průša:
s řešeními nejsou seznámeni provozní zaměstnaci

rozhodně nesouhlasím, minimálně strojvedoucí PJ Vršovice již mají všichni (no dobrá, možná až na pár leťáků) za sebou školení, a velká část má i jízdu za účelem seznání s 111 + Bpee (kdesi byla fotka - tuším railpage?) co se jezdila ve čtcrtek a v sobotu.
31.08.2008 (18:12)  
Zkušební provoz bude opravdu zajímavý,no nechme se překvapit snad půjde vše lépe než má,protože spousta věci není ještě v tuto chvíli dořešena resp. s řešeními nejsou seznámeni provozní zaměstnaci.Zítřejší den bude plný inprovizace,pro všechny zůčastněné.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko