..: Společné Cargo je zase o kus blíž, odsouhlasili jej i premiéři :..

Ilustrační obrázekPraha - Spojení ČD Cargo a jeho slovenského protějšku ŽS Cargo Slovakia se zdá být hotovou věcí. Dnes o něm dokonce jednal i český premiér Mirek Topolánek se svým slovenským protějškem Robertem Ficem. Po jednání dali svým ministrům dopravy mandát k dalšímu jednání o spojení obou společností, v nichž by prý měly mít obě země rovnocenný podíl.

"V této chvíli mají oba ministři od nás tento mandát pro jednání," řekl Topolánek. O vytvoření společného podniku se hovoří již několik měsíců, vládám jde především o zvýšení konkurenceschopnosti i tržní hodnoty vzniklé firmy.

Vzniklá společnost by se okamžitě stala třetí největší společností na evropském železničním trhu, výrazně větší by bylo jen německé cargo. Výrazně větší přínos by obstarali Češi, jejichž Cargo má bezmála dvojnásobné výkony. Podle kuloárních informací však Slováci trvali na paritním zastoupení ve vedení.

zdroj: FinančníNoviny.cz


Honza Beránek / JTB | 21.8.2008 (16:44)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nákladní doprava

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
22.08.2008 (16:29)  
Na Ringstrasse "sidli" OPEC (no a mozna i nekdo dalsi, nicmene Anowis asi na statni instituce nemiril:-)

A nikdo nic neziska? Opet priklad spojeni "MojeMalinkaFirmicka" a Microsoft - pokud se spoji a zisky si budou delit napul, tak tim nikdo nic neziska? Jinak receno, pokud tim nikdo nic neziska, tak neni duvod to spojovat. Spis ale jde o to, jestli jsme udelali dobrej byznys. Vypada to, ze Slovaci se muzou placat po ramenou a my spis do hlavy...
Kazdopadne to, co jste popsal neni podle mne otazka spojeni firem, ale otevreni extremne regulovaneho trhu, ke kteremu stejne zakratko dojde. Mezi Salzburgem a Villachem (tedy relativne hluboko ve vnitrozemi - pokud se to v pripade Rakouska takhle da rict) a asi i jinde jezdi lokomotivy rakouske, slovinske, italske i soukrome. Pochybuji, ze se k tomu potrebovali spojovat v jednu firmu. Cili popsal jste vyhody volneho trhu (a nevyhody regulace vseho druhu), ale podle mne jste nepopsal vyhody (nebo nevyhody) fuzovani firem

edit - pokud teda ring bude celej ring a ne jenom pulring:)
22.08.2008 (14:12)  
M : vídeňská Ringstraße mi skutečně nic neříká.
Sladké tajemství - 50:50 je zřejmě dáno vazbou na zachování jízdních výhod od obou matek.
Nezíská tím nikdo nic (míněno ČD ani ZSSK), tím spíše "stát", protože z obou stran je to nejlepší řešení ze všech špatných. Z Kutné Hory se může jezdit laminátkami až na rumunské hranice, nebýt absence "spojky" v H.Brodě, mohlo by se jezdit jedním laminem ze západních Čech na střední Slovensko (do BB) nebo zase na ty maďarsko–rumunské hranice. Takže s jedním přepřahem v KH lze převézt vlak z DD do Budapešti.
S trochou škodolibosti na tom mohou vydělat lokomotivy, pokud bude jejich údržba dělána v českých DKV. Bude třeba vyřešit asymetrii, protože slovenské lokomotivy patří Cargu i když jsou používány v osobní dopravě, zatímco české lokomotivy jsou rozděleny mezi ČD Cargo a ČD a.s.
registrovaný uživatel happy 
22.08.2008 (13:39)  
Dost se mně nelíbí podíl 50:50.Topolánek opět dokázal,jak je špatným finančníkem.čili z výkonů našeho Carga budeme dotovat slovenského molocha.To zavání RVHP.Dělení financí by mělo být pružné dle aktuálních výkonů.Navíc se mně nelíbí toto federativní uspořádání společnosti.Jsem pro pouze v případě,že vznikne jedna společnost bez pachuti národních dílců v té společnosti.Takže by nenastalo žádné porcování 50:50.Slováci si můžou otevřít šampáňo protože udělali kšeft století.
22.08.2008 (13:05)  
Stoupa: ...mezinarodni Brigady (post)socialisticke prace... Mazec :-) Kazdy den takove bohuzel vidam...
registrovaný uživatel M 
22.08.2008 (13:03)  
MZ - Uzghorod je sice prima napad, ale mam pocit, ze jste mozna ne zcela pohopil tu videnskou Ringstrasse...

POkud jde o to 50:50, tak tezko hodnotit, kdyz nevime, co bude do podniku vstupovat, jake bude rizeni, atd, atd. Pokud by vsechno melo byt fifty-fifty, tak je to od nas asi projev neskonale velkorysosti vuci zaostalejsimu bratrovi. Jine vysvetleni by mne nenapadlo:) Pak je jeste vysvetleni, ze je to ojeb jako prase a jestli chteli Slovaci pulku, tak bych je poslal do rite. Asi jak kdybych udelal fuzi s Microsoftem a chtel pulku zisku.... Snad se na to bude nekdy ptat Moravec v otazkach nebo impulsech... Topolanka tezko, protoze tomu jsou lidi u prdele, ale Rebicek tam chodi.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
22.08.2008 (11:16)  
... a tak mne napadlo, ze by se uz mohly zacit pripravovat i mezinarodni Brigady (post)socialisticke prace a druzebni vecery u prechodovych stanic.....

Spolecne nadnarodni odbory by tez mohly byt osvezenim pro dejiny MDH (vysvetlivka pro mladsi: Mezinarodni Delnicke Hnuti) a státnemonopolisticky pristup k deni nasemu vezdejsimu.....
registrovaný uživatel Martin Š.  mail  
22.08.2008 (11:10)  
No já si nemyslím, že je to tak špatný nápad, ale, mělo se to spíše udělat tak, že ČD Cargo by pohltilo slovenské, nebo naopak.
22.08.2008 (10:11)  
waszyn: "kancelarska deratizace" - to je pěkný, to si musím zapamatovat!!!
22.08.2008 (9:56)  
skvele...ted se premalovalo spoustu vozu a HV na cd cargo....a bude se to premalovavat zase jinak?
dopisovatel nebo člen ŽP Payus  mail  
22.08.2008 (9:27)  
...a už jen změnit to otřesný logo "přelomený mobil" (cituji Vlada) :-D
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko