..: Společné Cargo je zase o kus blíž, odsouhlasili jej i premiéři :..

Ilustrační obrázekPraha - Spojení ČD Cargo a jeho slovenského protějšku ŽS Cargo Slovakia se zdá být hotovou věcí. Dnes o něm dokonce jednal i český premiér Mirek Topolánek se svým slovenským protějškem Robertem Ficem. Po jednání dali svým ministrům dopravy mandát k dalšímu jednání o spojení obou společností, v nichž by prý měly mít obě země rovnocenný podíl.

"V této chvíli mají oba ministři od nás tento mandát pro jednání," řekl Topolánek. O vytvoření společného podniku se hovoří již několik měsíců, vládám jde především o zvýšení konkurenceschopnosti i tržní hodnoty vzniklé firmy.

Vzniklá společnost by se okamžitě stala třetí největší společností na evropském železničním trhu, výrazně větší by bylo jen německé cargo. Výrazně větší přínos by obstarali Češi, jejichž Cargo má bezmála dvojnásobné výkony. Podle kuloárních informací však Slováci trvali na paritním zastoupení ve vedení.

zdroj: FinančníNoviny.cz


Honza Beránek / JTB | 21.8.2008 (16:44)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nákladní doprava

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel ivanka 
23.08.2008 (18:20)  
MZ: Nevidím důvod k tomu, aby když někde zdechne na vl. osobní přepravy lokomotiva, tam někdo jiný dával svoji. Analogie: Když zůstane bus stát pro poruchu, taky nezastavím první jedoucí kamion, neodvěsím návěs a bus odtáhnu. Využívat lok. jiných firem (ne jen ČDC) bych viděl jen za úplatu, když nebudou mít výkon (jízda Lv vlaků do dep na údržbu). Je to sice pro cestující mrzuté, ale doba, kdy se vše dělalo pro lidi, skončila bohužel, zvoněním klíčů.
23.08.2008 (16:40)  
zaza : vynucený následek toho co jsem popsal 22.08.08 ve 14.12 hod.

Petr112 : potvrzujete obecné konstatování co říká více lidí "nejlepší ze všech nejhorších řešení".

bugear : není to spravedlivě rozděleno, lok patří Cargu.
Abyste tomu uvěřil, citace ze závěrečné zprávy týkající se mimořádné události ze dne 27.07.2008 "stržení TV vlakem 174" mezi stanicemi Přelouč – Pardubice hl.n.

• HDV vlaku EC 174 lokomotiva 350.002-2 – vlastník Železničná spoločnosť Cargo Slovakia a. s., RD Bratislava. Výrobce Škoda Plzeň, rok výroby 1974, výrobní číslo 6559, technický průkaz č. E 0028, technická kontrola provedena dne 14.6.2008.

S těmi lokomotivami to bude ještě dost zajímavé, protože české Cargo má svoje lokomotivy, slovenskému ale patří všechny, takže tuhle asymetrii bude třeba řešit. Takže nakonec se můžeme dočkat buď toho, že se i slovenské lokomotivy rozdělí mezi Cargo a osobní dopravu, tím pádem se rozdělí i depa a nebo – což bych považoval za nejrozumnější řešení (model ÖBB), sejdou se všichny nejvyšší hlavy, dají je dohromady a dohodnou se, že se Carga zbaví lokomotiv, ČD i ZSSK vytvoří dceřinnou společnost "ČSD Trakce", které bude patřit vozidlový park ČD a ZSSK a osobní doprava i Cargo si budou objednávat vozbu ... u Trakce.
Tím se vyřeší základní problém, když někde chcípne na osobní dopravě lok, nebude problém vzít lok od nákladního vlaku, protože to bude jednoho pána ...
Efektivně se využijí vozidla > jedním směrem náklad, opačným směrem osobní přeprava apod., stejně tak strojvedoucí. Odpadla by komedie s "vyrovnávkou" lokomotivních km na území sousední železnice, strojvedoucí budou mít efektivnější turnusy atd. atd. U elektrické vozby v podstatě shodný vozidlový park umožní provádět turnusově základní stupeň údržby (provozní ošetření) v cizím než domovském depu. Pražské 150/151 (Ex E 499.2) dělaly za dob ČSD provozní ošetření jak v Košicích, tak Čierne nad Tisou, tzv. běžné opravy se dělaly bez nějakých složitostí na slovenských lokomotivách v Praze nebo naopak v Žilině, na Spiši, v Košicích. Bratislavské nulky jezdily na střed (Masaryčku) na opravy regulátorových skříní apod. Brněnské laminátky se dostávaly i do Budapešti, pražské bobiny tahaly manipuláky do Prešova či Čaně.
registrovaný uživatel JOHNZ 
23.08.2008 (9:42)  
C.M.Burns: Najlukrativnejsou castou ZSSK-CARGO v podstate nie je ani tak samotna nakladna doprava, ale fakticky monopol na udrzbu kolajovych vozidiel v celej Slovenskej republike, t.j. vratane vozidiel ZSSK a vsetkych nestatnych dopravcov ...
23.08.2008 (9:36)  
Čím se mohou oba podniky chlubit? Z větší části mají vše starší 30 let. Dva chudáci žádnou díru do světa neudělají. Ať obě Carga podnikají v druhé zemi a uvidíme jak se jim povede. Jestli jediný důvod je přepřah Lv tak je to trochu málo.
23.08.2008 (9:27)  
Takže ČDC bude zase někoho dotovat. Tentokrát půjdou peníze na Slovensko a ne do naší osobní přepravy...
Jsem zvědavý, jak taková společnost se ziskem v červených číslech (aspoň součet zisků za rok 2007 tomu napovídá) bude schopna obnovy vozového parku a dalších výdajů spojených se životem firmy. To budou zase pobírat dotace od států?
Podle mého názoru se jedná o rozšíření molochu :-(
registrovaný uživatel M 
23.08.2008 (7:50)  
Beru, ale porad si myslim, ze kdyz se spojim s Microsoftem 50:50, tak na tom vydelam "o neco" vic nez MS - tomu by stacilo nejaka smlouva o vypomoci.
No ale pekne na tom je, ze jsme tak krasne velkorysy narod. Letiste Praha bysme mohli treba venovat Polakum:)
registrovaný uživatel JOHNZ 
22.08.2008 (23:38)  
M: Na jazdenie s jednou masinou cez pol Europy treba mat aj nejake to zazemie a to len sam volny trh nezabezpeci ... kopec firiem (napr. LTE), ma taketo zazemie na vozbu 1. max. 2 vlakov a inak povacsinou aj ti sukromnici na hraniciach prepriahaju (castokrat dokonca za statnych, v takej Horni Lidci neni problem vidavat preprahy CZ-CDC->SK-SZDS a naopak CZ-UNIDO->SK-ZSSKC).

A propos, nepocitajuc tych sukromnikov (i ked obcas dokonca aj to), vsetky tie "rakouske, slovinske a italske" rusne v tom Villachu jazdia pod hlavickou OBB, ci uz na vyrovnavku alebo na prenajom ...

bugear: Ale tiez to neni 100%, pretoze aj ked masiny formalne patria ZSSK, Cargo je v podstate jedina firma, ktora moze zabezpecit (a zabezpecuje) ich udrzbu a v pripade ze nie su schopni udrzat prevadzkovy stav, su povinni nasadit svoje stroje, takze vysledok je skoro taky, akoby patrili Cargu vsetky masiny ...
registrovaný uživatel bugear 
22.08.2008 (22:34)  
Důvod 50:50 je jasný, Fico se stůj co stůj snaží zabránit i částečné privatizaci z české strany, takto nebude mít ani jedna strana výhodněji prodatelnou majoritu.
> protože slovenské lokomotivy patří Cargu i když jsou používány v osobní dopravě
Ne, takhle to má PeKaP, na Slovensku je spravedlivě rozděleno.
registrovaný uživatel zaza 
22.08.2008 (20:35)  
já nevěřím svým očím, oni to opravdu myslí vážně? Proč se teda před lety ŠD dělily, když teď vznikne ČSD Cargo...
22.08.2008 (17:54)  
Přátelé!
Ndělejte si starosti jak se to bude jmenovat a kde to bude sídlit. Já to vidím už jasně protože na rozdíl od Vás vím, že do 14 dnů po spojení těchto dvou firem přiletí Marťané a vloží se do československé nákladní dopravy a nově vzniklá společná firma se bude jmenovat CARGO-MARS. Lokomotivy i vozy budou zelené a antény vysílačů na strojích oranžové s modrými bambulkami. FRK
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko