..: OKD - Doprava koupila Viamont Cargo :..

Ilustrační obrázekOstrava - Společnost OKD Doprava, a.s., druhý největší provozovatel nákladní dopravy v České republice, dále posiluje svou pozici na železnici. Nástupnická firma někdejší dopravní divize ostravsko-karvinského uhelného revíru, v současnosti vlastněna finanční skupinou New World Resources, totiž počátkem srpna podepsala smlouvu o akvizici dalšího významného železničního dopravce: Viamont Cargo. Ta na českém trhu působí od roku 2007 jako samostatná jednotka skupiny Viamont jako stavební firma a provozovatel vnitrostátní i mezinárodní nákladní dopravy. Odkoupením společnosti Viamont Cargo a veškerých jejich aktivit se tak OKD Doprava zase o krok přibližuje největšímu nákladnímu dopravci v zemi, společnosti ČD Cargo; jen v roce 2006 dosáhl objem nákladní dopravy společnosti Viamont 1,5 milionu tun. Kromě komerční železniční dopravy převezme OKD-D v rámci aktuálního kontraktu i provoz vleček skupiny Viamont.

„Rozvoj železniční nákladní dopravy považujeme za jednu ze strategických aktivit, které se hodláme věnovat, a možnost akvizice Viamontu Cargo velmi vítáme,“ komentoval podpis smlouvy Attila Boros, generální ředitel společnosti OKD Doprava. „Viamont Cargo považujeme za klíčovou akvizici v rámci rozšiřování našich aktivit v nákladní dopravě," dodává. V prodeji své cargo divize přitom vidí jasné výhody i skupina Viamont: podle předsedy představenstva české pobočky Luďka Pelešky tento převod umožní Viamontu lépe se soustředit na aktivity související se stavební činností - tedy původní zaměření firmy Viamont, a.s. od jejího vstupu na český trh v roce 1992. Do konce letošního roku si však budeme muset ještě počkat na stanovisko Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, který bude zkoumat koreknost celé této syntézy.

Spojení firem OKD Doprava a Viamont Cargo významně rozšíří počet obsluhovaných destinací v nákladní železniční dopravě. Vedení OKD v čele s finančníkem Zdeňkem Bakalou si od toho slibuje lepší pozici na trhu, který v současnosti v Česku prakticky ovládá ČD Cargo. To se od mateřského holdingu Českých drah oddělilo v prosinci loňského roku a v současné době patří mezi největší evropské cargo dopravce s ročním objemem přesahujícím 90 milionů tun zboží.

Zdroj: Patria Finance, Finanční noviny, Viamont Cargo; Hospodářské noviny


Eisenbahner | 19.8.2008 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nákladní doprava

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
19.08.2008 (22:31)  
Vousáč: Docela by mě zajímalo, jak by nepružný a monopolní moloch mohl konkurovat silničná přepravě, když nedokáže soutěžit ani s malinkatými soukromníčky na kolejích. Alespoň ti jej totiž možná dokáží přinutit k pohybu...a pokud mi někdo chce namítnout, že pokud by Cargo nemělo protivníky na železnici, mohlo by se soustředit na ty silniční, hodně mě rozesměje.
19.08.2008 (22:14)  
Ad Racek:pane,podle mého názoru jste se ve svém tipu spletl o 65 let. To Buštěhradská dráha(před oněmi 65 roky znárodněná) ještě perfektně fungovala,na rozdíl od dneška.
registrovaný uživatel Racek 
19.08.2008 (21:53)  
Vousáč: V tuzemsku byl její rozsudek smrti podepsán ještě v minulém století, hádejte kdy?

Tipnu si: znárodněním Buštěhradské dráhy v roce 1924?
19.08.2008 (21:43)  
Čím víc se budou drobit a rozmělňovat ČD tím lehčí to bude mít automobilová a silniční lobby. A je celkem jedno,kdo sedí na ministerstvu. Spojenému útoku na samotnou podstatu železniční přepravy může čelit jen silná a unitární železnice. V tuzemsku byl její rozsudek smrti podepsán ještě v minulém století,hádejte kdy?
Pro pana M:tohle je jen názor člověka,který v kolejové dopravě prožil celý aktivní život. Vy máte jistě názor přesně opačný.
registrovaný uživatel oliva  mail  
19.08.2008 (21:36)  
i já mám špatné zkušenosti, je to asi 6 týdnů, co jsem poptával na ČD Cargo cenu za přepravu 5 ucelených vlaků z Bíliny do Polska. Celkem mi 7 x přepojovali, mj. i na paní co mi to spočítá - ta sedí v Ústí nad L., ale už je 7 měsíců v penzi a její místo již neobsadili.... Pak mi dali nějaká telefonní čísla a snad na třetím jsem byl vyzván k napsání e-mailu s podrobnostmi. Dodnes jsem nedostal ani řádek s nabídkou. Bohužel 10000 t uhlí dnes jezdí kamionama. Při naložení 27-28 t na jedno vozidlo.......... Už se jich na nic poptávat nebudu.
19.08.2008 (21:10)  
Ja tedy jsem rád že tu je konkurence,ČD nejsou moc vtřícný.
Škoda,že to není ještě víc železničních firem.
19.08.2008 (21:06)  
Se divím, že není nic z Idnesu (zdroj...), když jsem to tam četl zcela poprvé cca. min. pátek.
19.08.2008 (18:38)  
Tak to nakonec zveřejnili. Doufám, že OKD-D se bude dále rozšiřovat, aby České Státní Dráhy se svými odnožemi měly konečně důstojnou konkurenci a tím pádem důvod k zamyšlení se nad sebou.
George_Couser: Mnohokrát dík!
registrovaný uživatel waszyn 
19.08.2008 (14:38)  
Znova pokladam otazku. Kdo a jak odehrava zakazky carga ke konkurenci? Mate vubec tuseni jak funguje doprava zbozi v CR? Kdyby jo tak byste nemohli napsat takovou blbost...
Uz jsem tady kdysi u nejakeho clanku popisoval vlastni zkusenost dostat z prahy betonove prefabrikaty vlakem do kosic. Poptal jsem i slavne cargo. odpovedeli po 4 dnech, cena uplne mimo. Nakonec to probehlo 10 kamionama...
19.08.2008 (14:04)  
Mustafa: To jsme u klasického střetu - zaměstnanci soukromníků x státu, aneb z cizího krev neteče, proč bych se měl snažit více... .
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko