Ostrava - Společnost OKD Doprava, a.s., druhý největší provozovatel nákladní dopravy v České republice, dále posiluje svou pozici na železnici. Nástupnická firma někdejší dopravní divize ostravsko-karvinského uhelného revíru, v současnosti vlastněna finanční skupinou New World Resources, totiž počátkem srpna podepsala smlouvu o akvizici dalšího významného železničního dopravce: Viamont Cargo. Ta na českém trhu působí od roku 2007 jako samostatná jednotka skupiny Viamont jako stavební firma a provozovatel vnitrostátní i mezinárodní nákladní dopravy. Odkoupením společnosti Viamont Cargo a veškerých jejich aktivit se tak OKD Doprava zase o krok přibližuje největšímu nákladnímu dopravci v zemi, společnosti ČD Cargo; jen v roce 2006 dosáhl objem nákladní dopravy společnosti Viamont 1,5 milionu tun. Kromě komerční železniční dopravy převezme OKD-D v rámci aktuálního kontraktu i provoz vleček skupiny Viamont.
„Rozvoj železniční nákladní dopravy považujeme za jednu ze strategických aktivit, které se hodláme věnovat, a možnost akvizice Viamontu Cargo velmi vítáme,“ komentoval podpis smlouvy Attila Boros, generální ředitel společnosti OKD Doprava. „Viamont Cargo považujeme za klíčovou akvizici v rámci rozšiřování našich aktivit v nákladní dopravě," dodává. V prodeji své cargo divize přitom vidí jasné výhody i skupina Viamont: podle předsedy představenstva české pobočky Luďka Pelešky tento převod umožní Viamontu lépe se soustředit na aktivity související se stavební činností - tedy původní zaměření firmy Viamont, a.s. od jejího vstupu na český trh v roce 1992. Do konce letošního roku si však budeme muset ještě počkat na stanovisko Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, který bude zkoumat koreknost celé této syntézy.
Spojení firem OKD Doprava a Viamont Cargo významně rozšíří počet obsluhovaných destinací v nákladní železniční dopravě. Vedení OKD v čele s finančníkem Zdeňkem Bakalou si od toho slibuje lepší pozici na trhu, který v současnosti v Česku prakticky ovládá ČD Cargo. To se od mateřského holdingu Českých drah oddělilo v prosinci loňského roku a v současné době patří mezi největší evropské cargo dopravce s ročním objemem přesahujícím 90 milionů tun zboží.
Zdroj: Patria Finance, Finanční noviny, Viamont Cargo; Hospodářské noviny
Tipnu si: znárodněním Buštěhradské dráhy v roce 1924?
Pro pana M:tohle je jen názor člověka,který v kolejové dopravě prožil celý aktivní život. Vy máte jistě názor přesně opačný.
Škoda,že to není ještě víc železničních firem.
George_Couser: Mnohokrát dík!
Uz jsem tady kdysi u nejakeho clanku popisoval vlastni zkusenost dostat z prahy betonove prefabrikaty vlakem do kosic. Poptal jsem i slavne cargo. odpovedeli po 4 dnech, cena uplne mimo. Nakonec to probehlo 10 kamionama...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.