..: OKD - Doprava koupila Viamont Cargo :..

Ilustrační obrázekOstrava - Společnost OKD Doprava, a.s., druhý největší provozovatel nákladní dopravy v České republice, dále posiluje svou pozici na železnici. Nástupnická firma někdejší dopravní divize ostravsko-karvinského uhelného revíru, v současnosti vlastněna finanční skupinou New World Resources, totiž počátkem srpna podepsala smlouvu o akvizici dalšího významného železničního dopravce: Viamont Cargo. Ta na českém trhu působí od roku 2007 jako samostatná jednotka skupiny Viamont jako stavební firma a provozovatel vnitrostátní i mezinárodní nákladní dopravy. Odkoupením společnosti Viamont Cargo a veškerých jejich aktivit se tak OKD Doprava zase o krok přibližuje největšímu nákladnímu dopravci v zemi, společnosti ČD Cargo; jen v roce 2006 dosáhl objem nákladní dopravy společnosti Viamont 1,5 milionu tun. Kromě komerční železniční dopravy převezme OKD-D v rámci aktuálního kontraktu i provoz vleček skupiny Viamont.

„Rozvoj železniční nákladní dopravy považujeme za jednu ze strategických aktivit, které se hodláme věnovat, a možnost akvizice Viamontu Cargo velmi vítáme,“ komentoval podpis smlouvy Attila Boros, generální ředitel společnosti OKD Doprava. „Viamont Cargo považujeme za klíčovou akvizici v rámci rozšiřování našich aktivit v nákladní dopravě," dodává. V prodeji své cargo divize přitom vidí jasné výhody i skupina Viamont: podle předsedy představenstva české pobočky Luďka Pelešky tento převod umožní Viamontu lépe se soustředit na aktivity související se stavební činností - tedy původní zaměření firmy Viamont, a.s. od jejího vstupu na český trh v roce 1992. Do konce letošního roku si však budeme muset ještě počkat na stanovisko Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, který bude zkoumat koreknost celé této syntézy.

Spojení firem OKD Doprava a Viamont Cargo významně rozšíří počet obsluhovaných destinací v nákladní železniční dopravě. Vedení OKD v čele s finančníkem Zdeňkem Bakalou si od toho slibuje lepší pozici na trhu, který v současnosti v Česku prakticky ovládá ČD Cargo. To se od mateřského holdingu Českých drah oddělilo v prosinci loňského roku a v současné době patří mezi největší evropské cargo dopravce s ročním objemem přesahujícím 90 milionů tun zboží.

Zdroj: Patria Finance, Finanční noviny, Viamont Cargo; Hospodářské noviny


Eisenbahner | 19.8.2008 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nákladní doprava

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
22.08.2008 (13:00)  
Dovolím si zde,na železničním webu,ne snad přímo oponovat,ale něco vysvětlit. Pokud mne přispěvatel C.M.Burns posílá do KLDR,tak bych ho rád informoval,že mně nevadí datum 17,11,1989 jako takové,ale to,co následovalo po něm. Nebo jste snad přesvědčeni o tom,že pro to,co se děje s železnicí nyní,se zvonilo klíči na náměstí? Ale mne Váš názor neuráží a ve vztahu k železnici jej klidně prezentujte na tomto webu,od toho tu mimo jiné přece je. Pana přispěvatele waszyn ujišťuji že nejsem úchyl,ale mám prostě jiný názor právě na to dění na železnici. Ten můj názor nemá nic společného s Haló novinami,ale je prostě dán životní zkušeností. Já jsem strávil ve službě na železnici celý život,jako strojvedoucí jsem také vytvářel hodnoty,dělal jsem to rád a s láskou,bez ohledu na režim. Žádný profit jsem z toho neměl,prostě mne to bavilo a dělal bych to ještě nyní,kdybych nebyl před třemi roky vyhozen jako starý a nadbytečný. A tak srovnávám,jestli se můj názor s vaším neshoduje,tak za to nemohu. Hezký víkend.
registrovaný uživatel Racek 
20.08.2008 (22:07)  
M. Zikmund: v případě Buštěhradky ten výkup zase až tak nucený nebyl. Stát měl sice právo vykoupit akcie i podle koncese, ale po 1. světové válce se společnost nebyla schopná vyhrabat ze ztráty, takže sami akcionáři přišli s tím, že by je stát mohl vykoupit ...
20.08.2008 (21:52)  
Vousáč: Že by v roce 1948?
20.08.2008 (11:34)  
Pánové, nepleťte si znárodnění a postátnění. Postátnění "soukromých drah" se dělo na základě zákonů c.k. Rakousko-Uherské monarchie (tedy těch rakouských) které platily po vzniku Československa v roce 1918 na území Čech, Moravy a Slezska. Postátnění znamenalo "nucený" výkup akcií, takže akcionáři dostali peníze a nebyli poškozeni.
registrovaný uživatel waszyn 
20.08.2008 (11:11)  
Uznavam ze na halo novinach diskuse nemaji, ale jsou i jine servery pro podobne uchyly, proto prosim Vas, a Vy vite o kom je rec, nedelejte z tohohle serveru agitku totalitnich poradku, toto je server o zeleznici a navstevuji ho lide, kteri vytvari nejake hodnoty, vazi si sve svobody a ktere tyto reci urazi. Diky a sorry za OT:)
20.08.2008 (10:32)  
Vousáč: Pokud Vám tolik vadí datum 17.11.1989, tak být Vámi se přestěhuji do země zaslíbené, KLDR. Jestli chcete, tak Vám i přispěji na letenku (samozřejmě jen cestu tam, cesta zpět by byla zbytečná, protože jsem si jist, že by Vám tento režm vyhovoval)

ČD Cargo spoléhá na to, že je to největší nákladní železniční dopravce, téměř všichni ho znají narozdíl od menších společností. A tak ho nic nenutí, aby se více snažil. Na druhou stranu právě toto stále více nahrává konkurenci ;-)
dopisovatel nebo člen ŽP topič  mail  
20.08.2008 (10:23)  
Racek: Jak to, že to nedává smysl? Vousáč má zcela jistě na mysli datum 17.11.1989.
20.08.2008 (10:13)  
ad Oliva:

a co poptat OKD-D, Viamont, ODOS (i když to je taky komplot s CD-C),UNIDO,..... a další....

Třeba se bude v budoucnu angažovat i TSS - nevíte někdo jestli mají licenci na veřejnou nákl.dopravu?
registrovaný uživatel Racek 
20.08.2008 (8:56)  
1924 + 65 vychází 1989, což nedává žádný smysl. V té době (nevím, jestli zrovna v tom roce) se přecházelo z organizačního uspořádání ministerstvo - správy drah - provozní oddíly na systém s generálním (tehdy snad ústředním?) ředitelstvím a posléze byly nižší složky nahrazeny OPŘ, ale to všechno byly kosmetické změny, které nijak nepřispěly k lepšímu (ale ani k horšímu) fungování Molocha. Ta strnulost a neschopnost reagovat na něco nového je snad ještě o století starší ...
Naopak bruselské směrnice, které připouští na dráze konkurenci (podle některých zde přítomných kořen všeho zla) jsou novější, až z 90. let. Ale Č(S)D byly neschopným molochem dávno před nástupem konkurence, takže v tom to asi nebude.
20.08.2008 (0:58)  
Vousáč: Nevím, možná to vnímám špatně či co, ale naopak bych řekl, že silná unitární železnice prokázala, že v této době není schopná obstát (nemám pocit, že by se to v posledních 20 letech zlepšovalo). Doby řízeného hospodářství a převážení uhlí a oceli semo tamo jsou dávno pryč a majoritní dopravce tak nějak peče na boj o zákazníky, takže přichází o významné dopravy.

Takže je najivní se domnívat, že velký dopravce bude mít velké přepravy. Pouze podnikavý dopravce bude mít velké přepravy...
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko