..: OKD - Doprava koupila Viamont Cargo :..

Ilustrační obrázekOstrava - Společnost OKD Doprava, a.s., druhý největší provozovatel nákladní dopravy v České republice, dále posiluje svou pozici na železnici. Nástupnická firma někdejší dopravní divize ostravsko-karvinského uhelného revíru, v současnosti vlastněna finanční skupinou New World Resources, totiž počátkem srpna podepsala smlouvu o akvizici dalšího významného železničního dopravce: Viamont Cargo. Ta na českém trhu působí od roku 2007 jako samostatná jednotka skupiny Viamont jako stavební firma a provozovatel vnitrostátní i mezinárodní nákladní dopravy. Odkoupením společnosti Viamont Cargo a veškerých jejich aktivit se tak OKD Doprava zase o krok přibližuje největšímu nákladnímu dopravci v zemi, společnosti ČD Cargo; jen v roce 2006 dosáhl objem nákladní dopravy společnosti Viamont 1,5 milionu tun. Kromě komerční železniční dopravy převezme OKD-D v rámci aktuálního kontraktu i provoz vleček skupiny Viamont.

„Rozvoj železniční nákladní dopravy považujeme za jednu ze strategických aktivit, které se hodláme věnovat, a možnost akvizice Viamontu Cargo velmi vítáme,“ komentoval podpis smlouvy Attila Boros, generální ředitel společnosti OKD Doprava. „Viamont Cargo považujeme za klíčovou akvizici v rámci rozšiřování našich aktivit v nákladní dopravě," dodává. V prodeji své cargo divize přitom vidí jasné výhody i skupina Viamont: podle předsedy představenstva české pobočky Luďka Pelešky tento převod umožní Viamontu lépe se soustředit na aktivity související se stavební činností - tedy původní zaměření firmy Viamont, a.s. od jejího vstupu na český trh v roce 1992. Do konce letošního roku si však budeme muset ještě počkat na stanovisko Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, který bude zkoumat koreknost celé této syntézy.

Spojení firem OKD Doprava a Viamont Cargo významně rozšíří počet obsluhovaných destinací v nákladní železniční dopravě. Vedení OKD v čele s finančníkem Zdeňkem Bakalou si od toho slibuje lepší pozici na trhu, který v současnosti v Česku prakticky ovládá ČD Cargo. To se od mateřského holdingu Českých drah oddělilo v prosinci loňského roku a v současné době patří mezi největší evropské cargo dopravce s ročním objemem přesahujícím 90 milionů tun zboží.

Zdroj: Patria Finance, Finanční noviny, Viamont Cargo; Hospodářské noviny


Eisenbahner | 19.8.2008 (7:00)
Related newsopen/close

More on Nákladní doprava

More from Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
Registered user zaosai  mail  
28.08.2008 (8:39)  
Zajímavé na to je,že ke Cargu i ČD v poslední době přišlo dost strojvedoucích od Viamontu.A to není jen tak,něco tady ve Viamontu smrdí.
24.08.2008 (18:33)  
Ad Deadeye:nemohu s vámi souhlasit,mzda za práci není profit. Je to smluvně dohodnutá věc,stvrzená oběma stranami a jako taková musí být vyplácena. Je to přece smluvní vztah,zakládající povinnost konat práci a právo za to dostávat mzdu. Také nevím,co si představujete pod pojmem spravedlivá mzda,konkrétně u strojvedoucích. Strojvedoucí má za povinnost řídit vlak,dovést jej odněkud někam a k tomu vykonat další,předem či operativně stanovené úkoly. A kdo by,podle vás,měl tedy stanovit,že tento strojvedoucí je schopnější(a mábýt lépe placen) než ten druhý,když odvádějí stejnou práci se stejným výsledkem-vlak je dopraven,z velké části za okolností,které nemůže strojvedoucí ovlivnit. V tom,že dost železničářů je při výkonu služby laxních,to jsem poznal ještě v době aktivní služby a zmínil se o tom v příspěvku-snad jen to ,,na všechno času dost" má mnohdy opodstatnění,o kterém cestující neví a ani vědět nemůže. Avšak nechápu,proč píšete že podvádějící podnikatel není problém podnikatele,ale státu,zákazníků a společnosti.
23.08.2008 (13:36)  
Sám železničář nejsem, jsem fanda železnice a rád bych viděl její rozvoj u nás. Jsem i železniční modelář. Jenže železničářů z nm docela dost a bohužel drtivá většina je..ehmmm, nevím jak to jednoduše vyjádřit. Ano vedení společnosti a mnoho úředníků nedělají svou práci pořádně, vymýšlí hovadiny, jsou zbyteční atd. Na druhou stranu spousta těch zaměstnanců dole nemá ochotu měnit sama sebe, své postupy, má na vše času dost, má velmi zvláštní vztah k práci, což vede k tomu, že i kdyby vedení vymyslelo něco dobrého, tak se valná většina těch dole bude čertit a nenechá se vytáhnout ze svých zaběhlích kolejí i kdyby to bylo k jejich prospěchu, byť za cenu dočasných potíží. Nakonec to vede k tomu, že firma vůbec nefunguje. Proto jsem zastánce určité liberalizace a vstupu konkurence na železnici a zároveň pokud možno masívní reorganizace ČD a SŽDC. Například jsem zastánce podpory českého průmyslu, nicméně ne za každou cenu. Jsou jisté meze za které by se nemělo jít.
23.08.2008 (13:29)  
to Vousáč: Mzda je rovněž profit. U nás je totiž stále zakořeněno, že existuje něco jako spravedlivá odměna pak profit, co je něco navíc. Profit je pak často spojován s negativními konotacemi. Nicméně všude jinde platí, že mzda, profit, zisk atd. jsou téměř jedno a totéž. Odměna za nějakou práci, službu apod. Zda někdo vydělá na té stejné věci 10 korun a jiný 100 neznamená, že jeden dostal spravedlivou odměnu a druhý hnusný profit, jak to často z různých názorů vyznívá. Znamená to jen a pouze, že ten druhý byl schopnější. Stejně tak je cílem každé firmy, jakožto i člověka mít z dané práce co největší zisk a není na tom nic špatného. Ano, podnikatelé u nás často podvádějí, nechovají se fér, nedodržují zákony atd. Jenže to není problém tržního hospodářství, dokonce ani oněch samotných podnikatelů. Toto je problém společnosti, zákazníků a státních orgánů. Dokud budou lidé koukat jen na cenu a lidově řečeno si "nechají srát na hlavu", případně se sami různých podfuků a malých domů účastní, tak se tu nic nezmění. Proto mi vadí jakékoliv spojování některých špatných jevů ve společnosti s revolucí či s tržním hospodářstvím. Vždy je to problém lidí. Stejně tak i stav naší železnice, který není důsledkem revoluce, ale důsledkem kariérismu, klientelismu atd.
23.08.2008 (12:00)  
Ad Jiří Kareš:naprosto s vámi souhlasím,i mně jako dnes již důchodci je vlastně jedno,s jakým logem budou jezdit po českých tratích nákladní vlaky. Já pouze vyjádřil názor,že rozdrobení železnice na pidifirmy možná není to pravé,jak vzdorovat jednotné silniční a kamionové lobby. Spíš mně vadí ta reakce některých diskutujících:nadávky a jiné invektivy. A co se týká produktivity strojvedoucích:já jsem ve své dnes již bývalé služebně platil za zastánce ROZUMNÉHO zvyšování produktivy,byl jsem jedním z prvních,kteří začali jezdit bez průvodčích. Ale také jsem byl zastáncem ROZUMNÉHO zacházení s vozidly-proč nemít na všechny výkony jedno,trvale přidělené vozidlo,pokud je to možné,a o ně se starat. Obojí u kolegů i u vedení narazilo,ale to už je minulost.
Ad Chikatetsujin:v něčem s vámi musím maličko nesouhlasit.Soukromý sektor bude chtít hlavně zisk,bez ohledu na důsledky,dnes železnice,zítra výroba plyšáků,prostě co nese víc. Jsem technik,technicky myslím a proto vzor technicky vyspělé železnice vidím v SNCF. Máte pravdu v tom,že v železničářích vznikl dojem,že se nic nebude měnit. Jen bych si dovolil doplnit slovo NĚKTERÝM.
Registered user JK ml. 
23.08.2008 (11:12)  
táta je UDr 38 let valnou většinou jako strojvedoucí. Musím se Vousáče zastat. V provozu došlo ( a bude docházet) k velikému růstu produktivity, to je jasné....Dříve jedna šichta ve dvou fírech do Žiliny pouze tam, dnes na prakticky téže 150/1 nebo nově 680 Praha - Ostrava a zpátky za jednu šichtu,strojvedoucí Carga taky jaksi už netráví celé šichty v nekonečných frontách s vlaky před Prahou na nulté....), různé dálkoviny, keré uspoří desítky lidí přitom vzniká efektivnější řízení provozu , samoobslužné systémy odbavení na lokálkách... Co tu ale čtu o problémech s objednáním vlaku z A do B za to provozní zaměstnanci pohybující se na trati prostě nemůžou.... Jako Udr nepracujícímu je mi jedno jestli budou jezdit nákladní vlaky s logem Viamontu, ČD-SK Cargo,DB Cargo, OKd nebo JHMD...Je mi to fuk, hlavně když mě na dálnici nebude ohrožovat omšelý ukrajinský, bulharský, turecký,slovenský nebo český omšelý čudící kamion, řítíce se do Německa nebo za kanál, naložený na jednu stranu a s řidičem, který díky neviditelné ruce trhu kašle na povinné přestávky v řízení.
23.08.2008 (3:07)  
Vousáč: problém je spíše v tom, že železnice tak dlouho stagnovala, až v železničářích vzniknul dojem, že ustálený stav techniky a práce se nikdy měnit nebude a vlastně by ani neměl. Nicméně pohlédneme-li ale kolem sebe, zjistíme, že vše se mění a v drtivé věšině případů z toho lidé mají prospěch.

Pohlédneme-li k jiné hromadné dopravě, letectví, které také bývalo státním molochem, tak zjistíme, že letadla obsluhují dvoučlenné posádky místo šestičlenných a to s drastickým poklesem nehodovosti, klesla spotřeba paliva s novou technikou a přestože cena ropy od té doby vylezla na mnohonásobek, tak letenka stojí zlomeček tehdejších cen (v poměru ke kupní síle).

Každopádně unitární železnice se ve světě prostě přežily a jen málo zemím se do nich chce rvát pořádný kus HDP, když to soukromý sektor umí udělat za své (zatím bohužel zejména na silnici a ve vzduchu). A přestože nejsem zastáncem čistého liberalismu, tak si myslím, že SILNÁ konkurence je to co může železnici oživit. Já se budu radovat z každého dopravce, který poveze cosi po kolejích. Každopádně čím víc se tomu bráníte, tím víc vás to bude bolet. Strategie EU je jednoznačná a její dotace asi využívat budeme chtít, že...
22.08.2008 (22:11)  
Ad Deadeye: tak tohle snad nemyslíte vážně. Mzda za odvedenou práci není přece profit,to je přirozený nárok každého za mzdu pracujícího,jak v socializmu,tak v kapitalizmu. Profitem jsem měl na mysli kupříkladu lepší turnus(pokud vám to něco říká),nebo různé výhody jako např. přednostní příděl něčeho,co bylo původně pro všechny-třeba odborářské rekreace. Ale to není můj případ. Problém je v tom,že vám pravděpodobně není známo,jak kapitalizmus a tržní hospodářství zachází s železnicí jako takovou. A jestli se to lidem,kteří dali železnici téměř vše včetně vlastního zdraví nelíbí,tak snad mohou vyjádřit svůj názor na železničním webu. To je také svobodná volba. Já jsem v Čechách vyrostl,za mnou zůstalo v Čechách kus práce,podle vás jsem se vlastně svobodně rozhodl,že v Čechách zůstanu a budu svůj názor bránit. Tak mi prosím neraďte,kde mám mít domov. Panu waszin bych rád něco řekl o produktivitě na železnici,aspoň v lokomotivním hospodářství. Když jsem jako strojvedoucí začínal,byli na osobním vlaku čtyři zaměstnanci(jedním z nich byl topič,jehož práci nahradil diesel či elektřina). A když jsem končil,tak jsem na osobním vlaku jezdil úplně sám,i jízdenky jsem prodával. To si nestěžuji,ale jen dokumentuji,jak je to vlastně s tou produktivitou.
22.08.2008 (19:06)  
to Vousáč: Och, takže jste nepobiral mzdu, že jste z toho žádný profit neměl? Dělal jste to jen pro radost? Aha, buď pěkně kecáte (což je pravděpodobné) a nebo jste mzdu někomu odevzdával (zajímalo by mne komu). To je totiž přesně ten problém ČD, lidé, kteří to dělají "s láskou", mají "rádi vláčky, mašinky", ale nemají absolutně ponětí o tom, co je to tržní hospodářství. V 89 se necinkalo klíči kvůli tomu, aby si každý fanda železnice mohl jezdit svou mašinkou, cinkalo se kvůli tomu, aby lidé měli možnost svobodné volby a aby vyhrál ten nejlepší. Ano, něco se nepovedlo, ale právě kvůli starým kreaturám a kádrům, kteří místo rovné soutěže koukají jen kde co odrbat, jak koho podrazit ci podfouknout. Problem je, ze to se deje i na Zapade, delo se to v 19. stoleti, delo se to za komunistu. Takovi jsou lide. Nyni ale mate volbu se sbalit a vyrazit zit tam, kde si myslite, ze se budete mit lepe. To je ten vyrazny roydil.
Registered user waszyn 
22.08.2008 (13:50)  
To co se deje s zeleznici je spojeno do velke miry prave s tim prezivanim. CD se naprosto nebyly schopny vyrovnat s tim zvonenim, cargo zakazky shani "jen jako". A to napr.tak, ze si u firmy, ktera patri synovi nakeho papalase z nabrezi po cele republice za premrstene prachy objednaji bilbordy na ktere si daji nove logo. Ale mezi logistiky o nich nikdo nikdy neslysel. Zamestnanci misto zvysovani produktivity a dalsich ukazatelu jezdi na nakupy do Prahy a hazou slamu na magistralu aby jim nebrali stravenky, a pak tady breci na netu, ze kdyz tam delali 30 let jak si nekdo mohl dovolit je vyhodit. Pripomenu, ze u nas pracuje pul milionu cizincu, prace je tedy evidentne dost.. Praci u CD bych nehodnotil jako nejaky narok, ale beru ji jako praci jako kazdou jinou, kdyz nekdo nepodava vykon, je odejit apod...
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko