..: 48 hodin po nehodě: Probíhá odstraňování, jednokolejný provoz :..

Ilustrační obrázekStudénka (Aktualizace 8:19) - Podle webu Českých drah se na trati 270 přes Studénku opět rozběhl pravidelný provoz. Zatím jen po jedné koleji a s motorovou lokomotivou, ale jezdí. Vlaky SC Pendolino nadále končí ve stanici Suchdol nad Odrou. NAD je pro tyto vlaky zavedena ze Suchdola až do Ostravy. Úsek byl otevřen v 0:05. O několik desítek minut později již postiženým místem projel první vlak R 202 Chopin z Vídně do Varšavy. Podařilo se tak výrazně zmenšit předpokládaný dopad na provoz. Odklízecí a vyprošťovací práce na havarované soupravě a zříceném mostu však dále pokračují. Do Studénky dorazily dva nehodové vlaky, včetně těžké mechanizace, jeřábu EDK 1000 a vyprošťovacího tanku HZS SŽDC, který poškozené vozy a lokomotivu odstraňuje z kolejiště. Dráhy o pomoc požádaly i armádu. Na místě pracuje zhruba 120 lidí. Práci však do značné míry komplikovala nepřízeň počasí i policejní vyšetřování, které neumožňovalo odklízet trosky v epicentru nehody. Na místo byl povolán statik a soudní znalec.

Tým vyšetřovatelů společně se statiky a geometry zaměřili trosky mostu. Nyní bude následovat počítačová rekonstrukce nehody. Naplno se tak opět rozběhly odklízecí práce. Policie již vyslechla stavbyvedoucího společnosti Bögl & Krýsl, která se na rekonstrukci mostu podílela. "Můžeme zatím jen potvrdit, že naše společnost prováděla přípravné práce, nezbytné pro zásun mostu, který měl proběhnout ve večerních hodinách," sdělil ČTK její generální ředitel Josef Krýsl.

Dráhy vytvořily „operační“ tým, který bude mít na starosti odškodnění pro zraněné a pozůstalé z vlaku EC 108. Lidé, kteří mohou tento nárok uplatnit bude již v pondělí 11.8. kontaktovat právní odbor drah v Praze. Během odpoledne armádní tank odstraňoval z kolejí nosníky zničeného mostu. Kolejiště již zcela opustily dva osobní vozy. V odpoledních hodinách se pak pracovalo na vyproštění lokomotivy pomocí těžkého kolejového jeřábu EDK 1000. Během večera a noci se práce přesunou na odstranění dvou nejpoškozenějších osobních vozů. Na místě zbývají ještě trosky lokomotivy a mostu.

Omezení v osobní dopravě, která platila v době neprůjezdnosti železniční stanice Studénka

  • Vlaky od Prahy směrem do Polska jsou vedeny odklonově po trati 310 přes Olomouc, Krnov do Ostravy
  • Mezistátní spoje od Rakouska ve směru Polsko odbočují v Hranicích na Moravě a jedou po trati 280 a 323, přes Valašské Meziříčí, Frýdek-Místek do Ostravy, odkud pokračují dále po svých pravidelných trasách.
  • Mezistátní vlaky na Slovensko jsou vedeny taktéž přes Hranice na Moravě v trati 280 na hraniční přechod Horní Lideč, dále přes Púchov do Žiliny.
  • Vnitrostátní vlaky ve směru Ostrava jsou ukončeny v Suchdole nad Odrou, odkud je zajištěna náhradní autobusová doprava.
Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Situaci nadále sledujeme

Zdroje: iDNES.cz, ČTK/Českénoviny.cz, ŽelPage; Ilustrační foto: Martin Grill; Foto odklonů: Daniel Forejtar


Vítek_V | 9.8.2008 (10:38)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Reportáže Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 14      Zpráv na stránku:   
editor nebo admin ŽP RaPa  mail  
10.08.2008 (9:39)  
M. Hovorka: Myslím, že u souprav do 20 náprav složených jen z vozů s kotoučovými brzdami platí zákaz pískování.
registrovaný uživatel Olouch  mail  
10.08.2008 (9:27)  
mam dotaz jaké je oaptření k nehodě v moravanech? prí musi byt všude špalíkové brzdy
editor nebo admin ŽP RaPa  mail  
10.08.2008 (8:25)  
jonáš - U ČD se platí stejně za vše. Jen u pár vlaků je povinná rezervace místa, a to je pak +200/86 Kč.
editor nebo admin ŽP Vlad  mail  
10.08.2008 (8:21)  
iDNES.cz v 8:10 h zveřejnil zprávu, že přes Studénku je obnoven provoz po jedné koleji.
Jezdí se s nezávislou trakcí, jako první projel Chopin z Vídně.
10.08.2008 (7:30)  
A neplatí se za EC úplně stejně, jako za regiošukafon?
registrovaný uživatel eso  mail  
10.08.2008 (7:16)  
Přes Krnov to musí být hodně zajímavé.Tam to ti cestující asi moc nezvládnou(tu rychlost).On je to docela rozdíl-zaplatit si IC-EC a někde se pohybovat 60-kou.Pravda ale je, že to fajn krajina:-)
10.08.2008 (5:19)  
Mašinka: jsem taky psal o přetížení během brždění, ne během následnýho nárazu, tam šlo pak samozřejmě i o mnohonásobky G, podle deformačních vlastností okolí a pozice v konstrukci.
registrovaný uživatel milos  mail  
10.08.2008 (1:38)  
M: v tomto pripade (uz jsem to psal nekdy predevcirem) - myslim si to same! - podle me shoda nekolika nahod byla stestim v nestesti. Jestli v tom vlaku fakt bylo cca 400 lidi (tzn prakticky 40 na vagon) a z tech statistickych 120ti z prvnih trech vozu tam zustalo "jen" sedm, tak to povazuju za zazrak, protoze podle obrazove dokumentace tam lehce mohl nemit sanci na preziti nekolikanasobek lidi. (samozrejme tezko bych toto vysvetloval pozustalym - to fakt neni jednoduche).
Ale urcite byla velka klika - 1. jak ta konstrukce spadla, 2. jak zareagoval (podle vseho) fira, 3. jak fyzikalni niance a asi i malickosti rozhodly, jakym spusobem se tam lokomotiva a vagony poskladaly (resp. preletely)- mozna by stacil detail a mohlo to byt daleko masakroznejsi.

vysvetleni ad 1):kdyby ta konstrukce nespadla celou plochou, ale napriklad jen tou (z pohledu vlaku) vzdalenejsi casti - tak z toho mohl byt masakr nehoraznych rozmeru, protoze vse by se sestosovalo pred jednou betonovou stenou.
Mozna osmicky nepomohly sedmi lidem, ale mozna pomohly stovce dalsich... cert vi...
registrovaný uživatel szt 
10.08.2008 (1:02)  
Jak by to dopadlo kdyby tam jelo lehke hlinikove Pendolino ?
10.08.2008 (0:34)  
Škoda, že nejsou popisky u fotek odklonů, ale druhá je určitě z Valašského Meziříčí, s velkou pravděpodobností jde o soupravu, kterou jsem tam viděl, čtvrtá vypadá také na Valašské Meziříčí.
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 14      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko