..: 48 hodin po nehodě: Probíhá odstraňování, jednokolejný provoz :..

Ilustrační obrázekStudénka (Aktualizace 8:19) - Podle webu Českých drah se na trati 270 přes Studénku opět rozběhl pravidelný provoz. Zatím jen po jedné koleji a s motorovou lokomotivou, ale jezdí. Vlaky SC Pendolino nadále končí ve stanici Suchdol nad Odrou. NAD je pro tyto vlaky zavedena ze Suchdola až do Ostravy. Úsek byl otevřen v 0:05. O několik desítek minut později již postiženým místem projel první vlak R 202 Chopin z Vídně do Varšavy. Podařilo se tak výrazně zmenšit předpokládaný dopad na provoz. Odklízecí a vyprošťovací práce na havarované soupravě a zříceném mostu však dále pokračují. Do Studénky dorazily dva nehodové vlaky, včetně těžké mechanizace, jeřábu EDK 1000 a vyprošťovacího tanku HZS SŽDC, který poškozené vozy a lokomotivu odstraňuje z kolejiště. Dráhy o pomoc požádaly i armádu. Na místě pracuje zhruba 120 lidí. Práci však do značné míry komplikovala nepřízeň počasí i policejní vyšetřování, které neumožňovalo odklízet trosky v epicentru nehody. Na místo byl povolán statik a soudní znalec.

Tým vyšetřovatelů společně se statiky a geometry zaměřili trosky mostu. Nyní bude následovat počítačová rekonstrukce nehody. Naplno se tak opět rozběhly odklízecí práce. Policie již vyslechla stavbyvedoucího společnosti Bögl & Krýsl, která se na rekonstrukci mostu podílela. "Můžeme zatím jen potvrdit, že naše společnost prováděla přípravné práce, nezbytné pro zásun mostu, který měl proběhnout ve večerních hodinách," sdělil ČTK její generální ředitel Josef Krýsl.

Dráhy vytvořily „operační“ tým, který bude mít na starosti odškodnění pro zraněné a pozůstalé z vlaku EC 108. Lidé, kteří mohou tento nárok uplatnit bude již v pondělí 11.8. kontaktovat právní odbor drah v Praze. Během odpoledne armádní tank odstraňoval z kolejí nosníky zničeného mostu. Kolejiště již zcela opustily dva osobní vozy. V odpoledních hodinách se pak pracovalo na vyproštění lokomotivy pomocí těžkého kolejového jeřábu EDK 1000. Během večera a noci se práce přesunou na odstranění dvou nejpoškozenějších osobních vozů. Na místě zbývají ještě trosky lokomotivy a mostu.

Omezení v osobní dopravě, která platila v době neprůjezdnosti železniční stanice Studénka

  • Vlaky od Prahy směrem do Polska jsou vedeny odklonově po trati 310 přes Olomouc, Krnov do Ostravy
  • Mezistátní spoje od Rakouska ve směru Polsko odbočují v Hranicích na Moravě a jedou po trati 280 a 323, přes Valašské Meziříčí, Frýdek-Místek do Ostravy, odkud pokračují dále po svých pravidelných trasách.
  • Mezistátní vlaky na Slovensko jsou vedeny taktéž přes Hranice na Moravě v trati 280 na hraniční přechod Horní Lideč, dále přes Púchov do Žiliny.
  • Vnitrostátní vlaky ve směru Ostrava jsou ukončeny v Suchdole nad Odrou, odkud je zajištěna náhradní autobusová doprava.
Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Situaci nadále sledujeme

Zdroje: iDNES.cz, ČTK/Českénoviny.cz, ŽelPage; Ilustrační foto: Martin Grill; Foto odklonů: Daniel Forejtar


Vítek_V | 9.8.2008 (10:38)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Reportáže Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 2 3 4 5 6 ... 14      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel JK ml. 
10.08.2008 (17:41)  
inkognitus: Já bych to viděl v budoucnu trochu jinak.....Rychlostí stále pouze jen 160kmh projíždí Studénkou (stále tam bude oblouk a nádr který 200kmh nedovolí) na tutéž vzdálenost spatřuje strojvedoucí padající mostovku (konstrukci mostu)do kolejiště, neprodleně použije rychlobrzdu a díky magnetickým brzdám instalovaným na celé soupravě k nárazu dochází pouze v 35kmh, z největších škod dojde k destrukci nárázníků a částečně čela na lokomotivě ř. 380. Strojvedoucí a 10 cestujících v prvním voze za lokomotivou je zraněno lehce (podlitiny, oděrky).....Takových kdyby může být....... Docela bych rád viděl model, co by kdyby jelo pendolino.
Řekl bych, že se tu zapomíná na výpravčí, kteří si museli vteřiny po ráně prožít své... (než se podařilo zajistit zastavení provozu, než zjistili že za to nemůžou, že žádná pomalá nebyla hlášena....To jsou asi taky příšerné okamžiky...)
10.08.2008 (17:05)  
Josef Vaňous: 151.018
editor nebo admin ŽP Chary  mail  
10.08.2008 (13:45)  
Josef Vaňous: hned na začátku se ptá Přema a kořa mu odpovídá. Proč si to nepřečteš?
10.08.2008 (13:37)  
pánové zdravím Vás všechny.Nevíte náhodou,co to bylo za mašinu 151 ?.Jinak se také připojuji k soustrastné gratulaci všem pozůstalým a zraněným PŘEJI brzké uzdravení.Strojvedoucímu EC 108 přeji také,aby se z této špatné psychiky brzo vypořádal a věřím,že své rozhodnutí ukončit ježdění třeba ještě změní.Bylo by to škoda,kdyby odešel z ČD a.s.,protože svým výkonem ukázal,že je správným fírou na svém místě a zachránil tím určitě mnoho životů. Kolega DKV Č.T.
registrovaný uživatel sAd 
10.08.2008 (12:40)  
M: ad letecké snímky: Taky jsem si hned po zveřejnění leteckých snímků říkal, že to nedopadlo až tak kriticky (viz přirovnávání k Eschede). Každopádně je to minimálně z 90 % skvělá práce fíry, protože v plné rychlosti by to asi dopadlo poněkud drastičtěji.
10.08.2008 (12:01)  
posuňme se v čase pár let dopředu.. 380 jsou v pravidelném provozu, ve Studénce byly nedávno dokončeny práce na koridoru a rychlost byla zvýšena na 200 km/h a souprava EC 108 Comenius, složena z vozů Xmz projíždí maximální rychlostí nádražím ve Studně a strojvedoucí sedící v moderní, bezpečné mašině, si dovolí na chvíli nesledovat provoz na trati, zatímco most před ním padá..

když se na to podívám takhle, s trochou nadsázky se dá říct, že to v pátek dopadlo "relativně dobře"..
registrovaný uživatel iksan  mail  
10.08.2008 (10:37)  
for moravany: nemusí být jen špalky, jen by se programově do souprav kde jsou jen kotouče měl vložit aspoň jeden vůz se špalky a když to není možné tak se nesmí pískovat
Apropo prosím kdo má nějaký obrázky z těch odklonů přes veřky a tak šlo by se nějak domluvit????
10.08.2008 (10:30)  
No a teď z trochu jiného soudku, kapacity škodovky v Plzni mi moc známé nejsou, ale vzhledem ke stáří řady 151 (4 MW) a nerealizované dodávce osobních lokomotiv řady 184 (5,2 MW) mě napadá dotaz: Nešla by v budoucnu dodávat čistě stejnosměrná varianta řady 380? (přeci jen vozit trafo z Prahy na výstavu do Košic mi příjde jako drahý špás)
Ten výkon by se určitě uplatnil, co si pamatuji cesty do Prahy, tak těch 160 km/h taky nebylo jak třista z místa, ale dlouho se na to rozjíždělo.
Jinak někdo se už zmiňoval o turnusové potřebě řady 151...
Předělat jednu 150 na 151 by jistě šlo, ne?
registrovaný uživatel cije 
10.08.2008 (9:50)  
za tohleto strojvedoucí nemohl!
registrovaný uživatel Olouch  mail  
10.08.2008 (9:48)  
mam dotaz jaky je opatření aby se neopakavala nehoda v moravanech?
  1 2 3 4 5 6 ... 14      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko