..: 48 hodin po nehodě: Probíhá odstraňování, jednokolejný provoz :..

Ilustrační obrázekStudénka (Aktualizace 8:19) - Podle webu Českých drah se na trati 270 přes Studénku opět rozběhl pravidelný provoz. Zatím jen po jedné koleji a s motorovou lokomotivou, ale jezdí. Vlaky SC Pendolino nadále končí ve stanici Suchdol nad Odrou. NAD je pro tyto vlaky zavedena ze Suchdola až do Ostravy. Úsek byl otevřen v 0:05. O několik desítek minut později již postiženým místem projel první vlak R 202 Chopin z Vídně do Varšavy. Podařilo se tak výrazně zmenšit předpokládaný dopad na provoz. Odklízecí a vyprošťovací práce na havarované soupravě a zříceném mostu však dále pokračují. Do Studénky dorazily dva nehodové vlaky, včetně těžké mechanizace, jeřábu EDK 1000 a vyprošťovacího tanku HZS SŽDC, který poškozené vozy a lokomotivu odstraňuje z kolejiště. Dráhy o pomoc požádaly i armádu. Na místě pracuje zhruba 120 lidí. Práci však do značné míry komplikovala nepřízeň počasí i policejní vyšetřování, které neumožňovalo odklízet trosky v epicentru nehody. Na místo byl povolán statik a soudní znalec.

Tým vyšetřovatelů společně se statiky a geometry zaměřili trosky mostu. Nyní bude následovat počítačová rekonstrukce nehody. Naplno se tak opět rozběhly odklízecí práce. Policie již vyslechla stavbyvedoucího společnosti Bögl & Krýsl, která se na rekonstrukci mostu podílela. "Můžeme zatím jen potvrdit, že naše společnost prováděla přípravné práce, nezbytné pro zásun mostu, který měl proběhnout ve večerních hodinách," sdělil ČTK její generální ředitel Josef Krýsl.

Dráhy vytvořily „operační“ tým, který bude mít na starosti odškodnění pro zraněné a pozůstalé z vlaku EC 108. Lidé, kteří mohou tento nárok uplatnit bude již v pondělí 11.8. kontaktovat právní odbor drah v Praze. Během odpoledne armádní tank odstraňoval z kolejí nosníky zničeného mostu. Kolejiště již zcela opustily dva osobní vozy. V odpoledních hodinách se pak pracovalo na vyproštění lokomotivy pomocí těžkého kolejového jeřábu EDK 1000. Během večera a noci se práce přesunou na odstranění dvou nejpoškozenějších osobních vozů. Na místě zbývají ještě trosky lokomotivy a mostu.

Omezení v osobní dopravě, která platila v době neprůjezdnosti železniční stanice Studénka

  • Vlaky od Prahy směrem do Polska jsou vedeny odklonově po trati 310 přes Olomouc, Krnov do Ostravy
  • Mezistátní spoje od Rakouska ve směru Polsko odbočují v Hranicích na Moravě a jedou po trati 280 a 323, přes Valašské Meziříčí, Frýdek-Místek do Ostravy, odkud pokračují dále po svých pravidelných trasách.
  • Mezistátní vlaky na Slovensko jsou vedeny taktéž přes Hranice na Moravě v trati 280 na hraniční přechod Horní Lideč, dále přes Púchov do Žiliny.
  • Vnitrostátní vlaky ve směru Ostrava jsou ukončeny v Suchdole nad Odrou, odkud je zajištěna náhradní autobusová doprava.
Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Situaci nadále sledujeme

Zdroje: iDNES.cz, ČTK/Českénoviny.cz, ŽelPage; Ilustrační foto: Martin Grill; Foto odklonů: Daniel Forejtar


Vítek_V | 9.8.2008 (10:38)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Reportáže Nehody a mimořádnosti

More from ČR Moravskoslezský


  1 2 3 4 5 ... 14      Zpráv na stránku:   
10.08.2008 (21:23)  
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/elektricke-lokomotivy/151/151489.html
kdo by tušil, že za pár měsícu ji potká takový osud...
Masakost: ono není zas tak jednoduché udržovat rychlost přesně na 140 km/h, stačí pak aby to "ujelo" na 141 a mohl by být průser, takže lepší je jet trochu pod stanovený limit
10.08.2008 (21:10)  
Jeden přiblblej dotaz trochu mimo. Vyšetřování ukázalo že vlak začal brzdit ze cca 134km/h. Před a za Studénkou je povolenejch 160 a přes Studénku 140. Comenius měl asi 10 minut a já myslel že vlak jedoucí se zpožděním musí(měl by) jet co to dá.....samozřejmě v tomhle případě dobře že nejel...
10.08.2008 (20:38)  
ad M:opět-jako již několikrát na Zelpage-jste můj příspěvek nepochopil. Strojvedoucí je pochopitelně povinen sledovat co se děje,ale ne na vzdálenost více než 400 metrů a mimo železniční trať. On má spoustu jiných věcí na starosti,například sledovat a dodržovat rychlost,dovolenou na daném úseku(to je to nejdůležitější). Dále stav trakčního vedení a v neposlední řadě chování lokomotivy,její chod a údaje měřicích přístrojů. A někde na konci chvostu je sledování silničních staveb,k železnici nepatřících,zvláště na vzdálenost téměř půl kilometru. Pamětníci vědí,že na výjezdu z lokomotivích dep bývaly tabule s nápisem NESPOUŠTĚJ OČI Z TRATI! Ale o silničních mostech tam opravdu nikdy nic nebylo. Takže výkon,postřeh a rychlost uvažování strojvedoucího zaslouží pochvalu,bylo to opravdu něco hodně nad služební povinnost.
10.08.2008 (20:37)  
doufám že jsem byl pochopen
10.08.2008 (20:03)  
ani ne tak teorie do Novy, jako úhel pohledu. vždy když se stane něco podobného, řeknu si jo, je to hnus, ale co, stalo se, nedá se to vzít zpět a život jde dál. pokud by mi tam zemřel někdo blízký, určitě mě to nenechá chladným, ale opět bych si to vzal jako nezvratitelný fakt. takový je prostě život. není mi jedno co se tam stalo, ale kdybych měl prožívat každou takovou událost, asi bych se ubrečel k dehydrataci.. jen si snažím usnadnit život, jelikož city a emoce umí hodně potrápit..

jinak ten předchozí text byl myšlen tak, že fíra obklopen počítači a všemi možnými i nemožnými systémy prostě nesleduje cestu před sebou, jelikož nabývá dojmu, že ta mašina obsluhu nepotřebuje a jede sama a on tam jenom zahřívá sedačku a točí knoflíkem na mikrovlnce.. a je jedno jestli má magnetickou brzdu, hyperpohon, brzdící padák nebo stroj času.. prostě nesleduje cestu před sebou a brzdit nezačne.. a provoz je třeba sledovat nejen na silnici, ale i na železnici..
Registered user RIS  mail  
10.08.2008 (19:58)  
Venca: to je těžko říct, každopádně je fakt, že tam neměly být Bee neRIC v takovém počtu, místo5 jich tam mělo být 2 kusy, zbytek Bee RIC a Bpee. Ale věřím, že tyto vozy nebo Bmz by ubrzdily více a myslím, že by ani nebyly tak zničené...
10.08.2008 (19:41)  
NE nedopadlo to dobře. Nehoda byla velmi tragická. Zemřelo tam 7 lidí. Kolik by podle vás muselo zahynout bezbranných lidí aby nehoda byla tragická? Tady je to samej cynik.
M:já bych tě chtěl vidět jak nečekaně zničeho nic musíš intenzivně brzdit.
Zajímá mě pouze jedna věc, kterou mi tu asi nikdo nepoví. Kolik by byla rychlost soupravy v době srážky s 151+Bmz při stejné situaci?????????????Já bych si tip třeba na 65-70km/h.
Registered user JK ml. 
10.08.2008 (18:05)  
M: inkognitus má svým spůsobem pravdu. Reakce pana strojvedoucího pomohla velmi velice....Ale představte si budoucnost, že by v té moderní 380, která díky zařízení jako má ešuš (že si hlídá trať a pravidelné brždění sama dle magnetů na trati, nevím jak se to učeně jmenuje), pojede tedy v podstatě sama a hlavním úkolem fíry bude papírová činnost... (třeba v lejstru zaškrtávat a vyplňovat kde byla jaká pomalá, kde se jelo odbočkou, právě vyrazí z Ostravy na relativně širou trať a může si místo sledování trati třeba číst v knize závad a oprav, -což asi stejně každý rozumný fíra by udělal i dnes natož v budoucnu-, kdy myslím, že z mašinfírů budou spíš řídící sekretářky a IT specialisté, díky sofistikovaným strojům, zbavení však základních instinktů pro řízení dnešních lokomotivv ............)
Registered user M 
10.08.2008 (17:52)  
inkognitus: nebo takto - je rok 2009, 380 jeste nejsou v pravidelnem provozu. U Studenky dopada na trat meteorit, je 5 tisic mrtvych a z tohoto pohledu dopadla predvcerejsi nehoda dobre...
S tema tvyma teoriema jdi do Novy, zapadnes
Registered user M 
10.08.2008 (17:48)  
sAd - no ja si myslim, ze je to z 90% haluz, ale to je jedno... Taky se da rict, ze KDYBY to dobrzdil na rychlost o 3 kmh vetsi, tak by neprepulil ten jeden vagon, protoze by to dopadlo jinak. Jsou to vsechno kdyby.
Ackoliv Vousac psal opak, jsem presvedcen, ze je jeho zasadnim ukolem sledovat deni pred sebou a reagovat na nej. Jestli to predpis cislo 1785 nerika, tak je to predpis spatny. Kazdopadne pochybuji o tom, ze kdyby spadly most videl na 4 kilaky a nezacal brzdit (protoze jak pravil Vousac - neni povinen sledovat, co se deje), tak by z toho vysel bez trestu a hajil se tim, ze neni povinen sledovat trat pred sebou...
  1 2 3 4 5 ... 14      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko