..: Závěr víkendu na železnici ve znamení mimořádností: Doplněny fotografie :..

Ilustrační obrázekČesko - Závěr víkendu se nese v duchu několika mimořádností na železnici. Během dne na trati 032, v úseku mezi stanicemi Česká Skalice a Velká Jesenice došlo k požáru lokomotivy v čele spěšného vlaku. Oheň vznikl v zadní části dieselové lokomotivy. S největší pravděpodobností se vznítila elektroinstalace ve strojovně. Nedlouho předtím se na Liberecku srazil projíždějící osobní vlak s automobilem, jehož řidič byl vrtulníkem převezen do nemocnice.

K požáru lokomotivy řady 754 na Náchodsku vyrazily 4 jednotky hasičů včetně jednotky HZS SŽDC. Likvidace požáru trvala zhruba 20 minut. Jak serveru iDNES.cz potvrdil operační důstojník HZS Náchod, k ohrožení osobních vozů ani cestujících nedošlo. Provoz na trati byl přerušen do odpoledních hodin. Odhadovaná škoda na lokomotivě se pohybuje kolem 450 tisíc korun. S největší pravděpodobností se jednalo o Sp 1782 z Hradce Králové do Trutnova. Zavedena byla náhradní autobusová doprava, většina cestujících z poškozeného spěšného vlaku však do necelé 2 kilometry vzdálené České Skalice došla pěšky.

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

K další mimořádnosti došlo na trati 086 u Jablonného v Podještědí. Na železničním přejezdu se srazil osobní automobil s vlakem. Řidič utrpěl těžká zranění, z místa byl letecky transportován do Liberecké krajské nemocnice. V autě bylo přítomno ještě dítě, které bylo upoutané v dětské autosedačce. Díky tomu nemělo žádná viditelná poranění. Lékaři ho ale pro jistotu převezli do nemocnice ke kontrole. Incident vyšetřuje policie a drážní inspekce. Přejezd byl vybaven jak zvukovou, tak i světelnou signalizací, která byla dle šetření v době nehody v funkční. Provoz byl bezprostředně po události zastaven, nasazeny byly náhradní autobusy. Nyní již vlaky jezdí bez omezení.

Ve sledu těchto zpráv poněkud vybočuje informace z Polska. Tamní policie zatkla závorářku, u které bylo následnou zkouškou potvrzeno 3 promile alkoholu v krvi. Bavila se tím, že před projíždějícími automobily stahovala závory a nechala je několik minut stát v kolejišti, po té závory zase zdvihla. Za porušení předpisů, nástup do směny pod vlivem alkoholu a obecné ohrožení jí hrozí až 5 let odnětí svobody.

Ilustrační foto © Jakuza

Námět: Mato

Zdroje: iDNES.cz, Novinky.cz; Foto: spolupracovník ŽelPage


Vítek_V | 3.8.2008 (17:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Nehody a mimořádnosti

Ďalšie z regiónu Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
05.08.2008 (15:06)  
Děkuji, představa jak vypadá hřebík nahrazující pojistku 63 A je velmi úsměvná ...

Aby měli šotouši nad čím přemýšlet, tak požár může způsobit i plastiková láhev s dobrou vodou, která bude vzhledem k lomu světla působit jako čočka a paprsek bude směřovat na nějaký hořlavý materiál. Tuším, že na stanovišti je kolem oken hořlavé obložení kabiny.
05.08.2008 (11:41)  
M. Zikmund: uživatel 860 003 ví pendrek, holt to ponaučení musí vzít na svá bedra vůdce světového proletariátu.

P1 - nabíjení, 63A
P10 - v mínusové větvi 110V, 63A
P24 - MČ, 63A
P25 - stěrače, 6A
P26 - chladnička, 15A

Dále se tři kousky rychlých 160A pojistek vyskytují v obou řízených měničích.

Pojistky se nalézejí v hlavním rozvaděči (překvapivě), "rychlopalné" pojistky budících měničů jsou k nalezení v oněch měničích.

Pro úplnost uveďme, že ve specifikaci el. výzbroje lok. řady T478.4 jsou dále uvedeny dvě 63A pojistky nabíjecí zásuvky - toto zařízení už bychom ale nejspíš na lokomotivě hledali marně...

Výše napsaným samozřejmě ani v nejmenším nepodporuju tvrzení, že požár způsobil strojvedoucí nahrazováním pojistek hřebíky.

Ono vůbec určování příčiny požáru ze tří neumělých fotek je úsměvné a typické pro klasické šotovyšetřování. Dále věty "Jak může něco chytit od chladící sekce, to je možné jenom na ČD. Tam jsou asi hydrostatické pohony, tak se ulomila lopatka ventilátoru???" by mohly být zaneseny do zlatého fondu obzvlášť šťavnatých pitomostí vyskytujících se na těchto stránkách.
05.08.2008 (8:12)  
Střecha nad stanovištěm je na 754(stejně jako na 750,753) z laminátu. Vařič je na výklopné podložce,nemá vypinač,ale zapojuje se krátkou šňůrou do zásuvky,umístěné poblíž. Je-li vařič v mezistěně,tak musí být odpojen,je-li vyklopen,nemá od něj co chytit. K přemosťování jističů:nyní,kdy prakticky neexistují shodující se oběhy vozidel a strojvedoucích je to TÉMĚŘ vyloučené. Žádný ze strojvedoucích nebude dělat zásah na vozidle,na kterém je jen pár hodin,když za stejný plat může zavolat,že něco nefunguje. A možnost požáru u chladící sekce je značná-stačí hadr namotaný na jakékoli hřídeli nebo vysypané ložisko.
05.08.2008 (6:50)  
Tak
Myslel jsem to ne tak úplně vážně, z provozu vím, že strojvedoucí dělají různé zásahy. Na Brejovcích jsem zrovna nedělal, ale takový jistič přemostěný strojvedoucím kusem drátu jsem už několikrát viděl. Není v Brejlovci náhodou vařič na jednom stanovišti? Nemohl zůstat zapnutý? Jak může něco chytit od chladící sekce, to je možné jenom na ČD. Tam jsou asi hydrostatické pohony, tak se ulomila lopatka ventilátoru??? Ta shořelá střecha vypadá jako z laminátu. Jinak stěrače a lednička jsou napájené z pomocného dynama 24V shodného jako v Tatře 148 pouze za chodu motoru, tento okruh je bez baterií, ostatní síť je 110V s bateriemi, pokud nedošlo k nějaké rekonstrukci (statický měnič 110/24?).
dopisovateľ alebo člen ŽP Jakuza  mail  
05.08.2008 (6:23)  
Katr: ne ty jsi mě špatně pochopil. :-)p řevážně jističe ano, ale co jistí stěrače? Pojistka nebo jistič. Je to blbost, ve schematu je to stále jenom pojistka, at je to jistič či pojistka, ale v praxi tam snad nějaký pojistky jsou.
registrovaný užívateľ Katr  mail  
04.08.2008 (23:52)  
sohlasim s jakuzou.v rozvaděči jsou jističe.
dopisovateľ alebo člen ŽP Jakuza  mail  
04.08.2008 (23:33)  
Miroslav Zikmund - nerad bych se zmílil. Ale minimálně na stěrače na některých kusech je klasická papír+drátek. Jinak máš pravdu, převažují jističe.
registrovaný užívateľ Katr  mail  
04.08.2008 (23:23)  
860 003:byl jsi vubec někdy v PJ Trutnov.asi ne že jo.tam se rozvaděče kontrolujou tak moc že se musej i kontakty stykaču blejskat.takže o nějakym hřebíku v rozvaděči nemuže být vubec řeč protože kdyby na to přednosta No... přišel tak to by byl pěknej tanec.sám jsem dělal udržbu na rozvaděčích 750,854,810 a dokud nejsou kompletně vysáty vyčištěny a zkontrolovany tak se ta lokomotiva nehne
04.08.2008 (22:59)  
860 003 : ony jsou na brejlovcích nějaké pojistky ? Mohl byste to prosím, jako odborník na slovo vzatý, upřesnit ? Zajímalo by mne, v kterém obvodu a jaké jsou hodnoty těch pojistek, umístění pojistkové skříně apod. Nerad bych technicky zaostával.
dopisovateľ alebo člen ŽP Jakuza  mail  
04.08.2008 (21:58)  
860 003 - Požárem bylo zasaženo 2. stanoviště u chladící sekce, čili tam kde žádné pojistky ani elektrika není.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko