Česko - Závěr víkendu se nese v duchu několika mimořádností na železnici. Během dne na trati 032, v úseku mezi stanicemi Česká Skalice a Velká Jesenice došlo k požáru lokomotivy v čele spěšného vlaku. Oheň vznikl v zadní části dieselové lokomotivy. S největší pravděpodobností se vznítila elektroinstalace ve strojovně. Nedlouho předtím se na Liberecku srazil projíždějící osobní vlak s automobilem, jehož řidič byl vrtulníkem převezen do nemocnice.
K požáru lokomotivy řady 754 na Náchodsku vyrazily 4 jednotky hasičů včetně jednotky HZS SŽDC. Likvidace požáru trvala zhruba 20 minut. Jak serveru iDNES.cz potvrdil operační důstojník HZS Náchod, k ohrožení osobních vozů ani cestujících nedošlo. Provoz na trati byl přerušen do odpoledních hodin. Odhadovaná škoda na lokomotivě se pohybuje kolem 450 tisíc korun. S největší pravděpodobností se jednalo o Sp 1782 z Hradce Králové do Trutnova. Zavedena byla náhradní autobusová doprava, většina cestujících z poškozeného spěšného vlaku však do necelé 2 kilometry vzdálené České Skalice došla pěšky.
K další mimořádnosti došlo na trati 086 u Jablonného v Podještědí. Na železničním přejezdu se srazil osobní automobil s vlakem. Řidič utrpěl těžká zranění, z místa byl letecky transportován do Liberecké krajské nemocnice. V autě bylo přítomno ještě dítě, které bylo upoutané v dětské autosedačce. Díky tomu nemělo žádná viditelná poranění. Lékaři ho ale pro jistotu převezli do nemocnice ke kontrole. Incident vyšetřuje policie a drážní inspekce. Přejezd byl vybaven jak zvukovou, tak i světelnou signalizací, která byla dle šetření v době nehody v funkční. Provoz byl bezprostředně po události zastaven, nasazeny byly náhradní autobusy. Nyní již vlaky jezdí bez omezení.
Ve sledu těchto zpráv poněkud vybočuje informace z Polska. Tamní policie zatkla závorářku, u které bylo následnou zkouškou potvrzeno 3 promile alkoholu v krvi. Bavila se tím, že před projíždějícími automobily stahovala závory a nechala je několik minut stát v kolejišti, po té závory zase zdvihla. Za porušení předpisů, nástup do směny pod vlivem alkoholu a obecné ohrožení jí hrozí až 5 let odnětí svobody.
Ilustrační foto © Jakuza
Námět: Mato
Zdroje: iDNES.cz, Novinky.cz; Foto: spolupracovník ŽelPage
Aby měli šotouši nad čím přemýšlet, tak požár může způsobit i plastiková láhev s dobrou vodou, která bude vzhledem k lomu světla působit jako čočka a paprsek bude směřovat na nějaký hořlavý materiál. Tuším, že na stanovišti je kolem oken hořlavé obložení kabiny.
P1 - nabíjení, 63A
P10 - v mínusové větvi 110V, 63A
P24 - MČ, 63A
P25 - stěrače, 6A
P26 - chladnička, 15A
Dále se tři kousky rychlých 160A pojistek vyskytují v obou řízených měničích.
Pojistky se nalézejí v hlavním rozvaděči (překvapivě), "rychlopalné" pojistky budících měničů jsou k nalezení v oněch měničích.
Pro úplnost uveďme, že ve specifikaci el. výzbroje lok. řady T478.4 jsou dále uvedeny dvě 63A pojistky nabíjecí zásuvky - toto zařízení už bychom ale nejspíš na lokomotivě hledali marně...
Výše napsaným samozřejmě ani v nejmenším nepodporuju tvrzení, že požár způsobil strojvedoucí nahrazováním pojistek hřebíky.
Ono vůbec určování příčiny požáru ze tří neumělých fotek je úsměvné a typické pro klasické šotovyšetřování. Dále věty "Jak může něco chytit od chladící sekce, to je možné jenom na ČD. Tam jsou asi hydrostatické pohony, tak se ulomila lopatka ventilátoru???" by mohly být zaneseny do zlatého fondu obzvlášť šťavnatých pitomostí vyskytujících se na těchto stránkách.
Myslel jsem to ne tak úplně vážně, z provozu vím, že strojvedoucí dělají různé zásahy. Na Brejovcích jsem zrovna nedělal, ale takový jistič přemostěný strojvedoucím kusem drátu jsem už několikrát viděl. Není v Brejlovci náhodou vařič na jednom stanovišti? Nemohl zůstat zapnutý? Jak může něco chytit od chladící sekce, to je možné jenom na ČD. Tam jsou asi hydrostatické pohony, tak se ulomila lopatka ventilátoru??? Ta shořelá střecha vypadá jako z laminátu. Jinak stěrače a lednička jsou napájené z pomocného dynama 24V shodného jako v Tatře 148 pouze za chodu motoru, tento okruh je bez baterií, ostatní síť je 110V s bateriemi, pokud nedošlo k nějaké rekonstrukci (statický měnič 110/24?).
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.