..: Lokomotiva řady 380 bude představena zítra, ŽelPage bude u toho :..

Ilustrační obrázekPlzeň - Moment, na který česká železniční veřejnost s napětím čeká již několik let, se přibližuje. Plzeňská Škoda Transportation zítra oficiálně představí první kus nové třísystémové lokomotivy typu 109E, známé též jako řada 380 ČD. Jedná se o první elektrickou lokomotivu z dílny plzeňské škodovky v uplynulém desetiletí. Výrobce si od jejího uvedení slibuje návrat českého průmyslu mezi světovou špičku v oblasti železniční techniky; České dráhy, první uživatel řady 380, zase od dvaceti objednaných kusů očekávají výrazný přínos v dálkové dopravě. Díky důkladnému utajení se výrobci dařilo prototyp před veřejností úspěšně skrývat a ačkoli oficiálního představení světu se Škoda 109E dočká až na podzim na berlínském InnoTransu, již zítra novou vlajkovou loď Škoda Transportation ukáže médiím. A ŽelPage bude u toho.


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 23.7.2008 (15:59)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Plzeňský


  1 2 3 4 5 6 ... 8      Zpráv na stránku:   
24.07.2008 (6:14)  
Myslím, že happy to shrnul zcela správně.
A k Janu Burianovi lze dodat ať si počká dva roky. Prostě výrobky od Siemense jsou laděné na německé systémy, ladění na pár set kousků pro Východní Evropu je skutečně nezajímavé, když mají na podnose žluté moře nedohledné. Navíc by to už byla jiná mašina, která by si musela projít evropskou byrokracií jako ta škodovácká (i když zřejmě daleko pohodlněji díky silným vlivům) A to se skutečně nevyplatí.

Nebudu se zmiňovat, jak problematický je návrat 15 let poté,co pravicoví zaprodanci zničili úplně všechno, co v této republice bylo na solidní úrovni. Když jsem po revoluci měl možnost jezdit po Evropě, tak až na výjimky to byly staré křápy (dnes už většinou sešrotované). Pak došlo k obnově, kde si svůj podíl uchopil Siemens. Zahltil to Taurusy, ale to je už zas jiná generace než nynější naše 380.

K cenám - jestliže se vyvíjí nová generace včetně schvalovacích tanečků a klackama pod kola, tak to něco stojí. Když to rozpočítáte mezi 20 mašin, nebo mezi 800, tak to je snad rozdíl. Kdyby byli ve Škodovce přízemní troubové, s názory jako má pan Klaus (t.č. na Hradě) tak by do téhle zakázky nikdy nešli.

Samozřejmě očekávám 2 roky ladění a likvidace much jako jsem zažil u řady 363. Ale možná budu příjemně překvapen, že much nebude tolik.
24.07.2008 (5:36)  
Tak jsme opet vytvorili a vyzkoumali veci davno vyzkoumane. Ceske drahy se snazi drzet ceske cesty a tim se vse prodrazuje. Nechci byt skrohlid, ale 380 nema sanci uspet na kolejich smer zapad a na vychod snad jen to RU a BUL.
24.07.2008 (0:00)  
Tak... Kde jsou fotky?!?:))
23.07.2008 (23:17)  
uz se těším až ji uvidím v č. těšíně:-)
registrovaný uživatel happy 
23.07.2008 (23:16)  
Ale Siemens není jediným konkurentem.Konkurentem může být i Alstom a jiní.To,že je na tom Siemens se zakázkami špatně je blud.POuze pochopili,že ve východní Evropě jim pšenka nepokvete,protože se tu drží domácí producenti a škoda vytahuje drábky.Ovšem počty nových vozidel jsou směšné a pro Siemens nezajímavé.Siemens se nyní soustředí na Asii,kde může skutečně velkolepě expandovat,ne motorákama na lokálky,ale opravdu solidními VR jednotkami pro movitou klientelu.To jsou zajímavé zakázky,ne 8 Desir pro ČR
editor nebo admin ŽP RaPa  mail  
23.07.2008 (21:53)  
Přesně tak, Siemens jen racionalizuje počty zaměstnanců...
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
23.07.2008 (21:46)  
Svědek: Mám dojem, že mícháš hrušky s jablky...
23.07.2008 (21:43)  
Dobrý to okamžik - Siemens krachuje a zavírá fabriky po celé Evropě - svkělý tah pro Škodovku vytáhnout svého koně :o)
registrovaný uživatel Martin Š.  mail  
23.07.2008 (21:37)  
No Bulhaři & Rumuni ještě od Siemense lokomtivy nekoupily a Škoda tam má jméno z minulosti, tak proč by tam nemohly 109Ečka jezdit
Tak 100 Kusů lokomotiv by nemuselo být zas tak nereálné číslo
registrovaný uživatel misa 
23.07.2008 (21:19)  
No jsem taky zvědavej.Teď by bylo třeba aby jim to pořádně chodilo,vychytat dětské nemoci a přišla objednávka na minimálně 100 kusů v první sérii a pak další.
  1 2 3 4 5 6 ... 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko