Plzeň - Moment, na který česká železniční veřejnost s napětím čeká již několik let, se přibližuje. Plzeňská Škoda Transportation zítra oficiálně představí první kus nové třísystémové lokomotivy typu 109E, známé též jako řada 380 ČD. Jedná se o první elektrickou lokomotivu z dílny plzeňské škodovky v uplynulém desetiletí. Výrobce si od jejího uvedení slibuje návrat českého průmyslu mezi světovou špičku v oblasti železniční techniky; České dráhy, první uživatel řady 380, zase od dvaceti objednaných kusů očekávají výrazný přínos v dálkové dopravě. Díky důkladnému utajení se výrobci dařilo prototyp před veřejností úspěšně skrývat a ačkoli oficiálního představení světu se Škoda 109E dočká až na podzim na berlínském InnoTransu, již zítra novou vlajkovou loď Škoda Transportation ukáže médiím. A ŽelPage bude u toho.
A k Janu Burianovi lze dodat ať si počká dva roky. Prostě výrobky od Siemense jsou laděné na německé systémy, ladění na pár set kousků pro Východní Evropu je skutečně nezajímavé, když mají na podnose žluté moře nedohledné. Navíc by to už byla jiná mašina, která by si musela projít evropskou byrokracií jako ta škodovácká (i když zřejmě daleko pohodlněji díky silným vlivům) A to se skutečně nevyplatí.
Nebudu se zmiňovat, jak problematický je návrat 15 let poté,co pravicoví zaprodanci zničili úplně všechno, co v této republice bylo na solidní úrovni. Když jsem po revoluci měl možnost jezdit po Evropě, tak až na výjimky to byly staré křápy (dnes už většinou sešrotované). Pak došlo k obnově, kde si svůj podíl uchopil Siemens. Zahltil to Taurusy, ale to je už zas jiná generace než nynější naše 380.
K cenám - jestliže se vyvíjí nová generace včetně schvalovacích tanečků a klackama pod kola, tak to něco stojí. Když to rozpočítáte mezi 20 mašin, nebo mezi 800, tak to je snad rozdíl. Kdyby byli ve Škodovce přízemní troubové, s názory jako má pan Klaus (t.č. na Hradě) tak by do téhle zakázky nikdy nešli.
Samozřejmě očekávám 2 roky ladění a likvidace much jako jsem zažil u řady 363. Ale možná budu příjemně překvapen, že much nebude tolik.
Tak 100 Kusů lokomotiv by nemuselo být zas tak nereálné číslo
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.