Praha - Měsíc po ukončení provozu jídelních vozů na vybraných spojích ČD se od neděle situace pro cestující opět zlepší: restaurační vozy, jejichž provoz do druhé změny platného GVD zajišťovala společnost Urblík, budou opět zařazeny na pravidelné rychlíkové a expresní spoje, nově ovšem pod hlavičkou jiného provozovatele. Servis bude zajišťovat původní personál, který již v době ukončení činnosti zastřešující firmy Urblík projevil zájem o další spolupráci s dopravcem na poskytování cateringových služeb v pronajatých vozech řadu WR domovské stanice Hradec Králové. Restaurační vozy se budou na 16 spojích objevovat postupně mezi 18. a 23. červencem. Budou jezdit na trasách z Prahy do Bohumína, Zlína, Vsetína, Veselí nad Moravou a Luhačovic. Zachován by měl být standard a cenová hladina z doby působení značky Urblík.
České dráhy pro provoz jídelních vozů našly nového partnera, který zastřeší skupinu původních dodavatelů firmy Urblík. Franchisingový model vyhovuje jak dopravci, jenž nemusí navazovat spolupráci s větším množstvím poskytovatelů služeb, tak i nové zastřešující společnosti, která získá zkušený personál bez nutnosti najímat vlastní pracovníky. Právě k přímému najímání jednotlivých posádek se podle dostupných informací České dráhy delší dobu stavěly odmítavě. "Nově vzniklá společnost naváže na dosavadní úroveň servisu v těchto vozech, který byl známý především nízkou cenovou úrovní," uvádí mluvčí ČD Ondřej Kubala.
Společnost Urblík byla jednou ze dvou firem, které stravování ve vlacích Českých drah poskytovaly. Svou činnost ukončila v červnu po přibližně půlročním jednání s dopravcem. Majitel firmy Pavel Urblík tehdy konec aktivit odůvodnil únavou z podnikání. Pracovníci společnosti však vyjádřili zájem restaurační vozy dále provozovat. Vzhledem k stáří a výbavě vozů řady WR se působení těchto posádek omezuje na vnitrostátní expresy a rychlíky. Většinovým poskytovatelem restauračních služeb u ČD však i nadále zůstává společností Jídelní a lůžkové vozy, a.s., v niž mají České dráhy majetkový podíl. Působí zejména na mezinárodních linkách a vlacích vyšších kategorií. Jídelní vůz je v současnosti řazen na více než 70 spojích ČD.
Spoje, na které se vrátí jídelní vozy:
- R 422 Cassovia Bohumín - Praha hl.n.
- R 423 Cassovia Praha hl.n. - Bohumín
- Ex 520 Zlín střed - Praha hl.n.
- Ex 521 Praha hl.n. - Zlín střed
- Ex 522 Mojmír Veselí nad Moravou - Praha hl.n.
- Ex 523 Mojmír Praha hl.n. - Luhačovice
- R 620 Matalík Vsetín - Praha hl.n.
- R 621 Matalík Praha hl.n. - Vsetín
- R 702 Luhačovice - Praha hl.n.
- R 703 Praha - Veselí nad Moravou
- R 704 Galán Luhačovice - Praha hl.n.
- R 705 Galán Praha hl.n. - Luhačovice
- R 706 Hradišťan Luhačovice - Praha hl.n.
- R 707 Hradišťan Praha hl.n. - Luhačovice
- R 928 Přerov - Luhačovice
- R 929 Luhačovice - Přerov
Návrat části restauračních vozů bude zajímavý i z hlediska nabídky a kvality služeb. Máte-li osobní zkušenosti s jídelními vozy v Česku nebo v zahraničí, podělte se s redakci a čtenáři ŽelPage! Společně s vámi budeme jídelní vozy průběžně testovat a postupně připravovat obsáhlý přehled.
zdroj: České dráhy, iDNES
Omlouvam se za off topic, ale ja s nim nezacal :)
M: K vašim povoláním si vedle ekonoma, matematika a znalce železniční dopravy (hlavně v Lotyšsku) připisuji rovněž psychologa :). No offence :).
Urblik je zrejme tak obliben jak kvuli lidove cene, tak diky lidskemu pristupu zamestnancu..Ne kazdemu vyhovuji nafoukanci, ze?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.