..: Z Trutnova lze po 60 letech opět jezdit do Polska vlakem :..

Ilustrační obrázek Trutnov - Během minulého víkendu (5. července) spustila společnost Viamont pravidelnou osobní dopravu z Trutnova do polských měst Lubawka, Kamienna Góra, Jelenia Góra a Lwówek Śląski. Zatím budou přes hranice jezdit 3 páry vlaků jen o letních víkendech. Jan Ivanko z Viamontu říká, že spoje by měli využívat zejména turisté. Viamont provoz přes hranice obnovil poté, co převzal po ČD provoz na trati Trutnov - Žacléř. "Do Žacléře, který má s Trutnovem rychlejší spojení autobusem, již vlaky nezajíždějí. Trať jsme protáhli do Polska," uvádí dále Ivanko.

Na financování nákladů se podílejí hradecké hejtmanství a polské Dolnoslezské vojvodství. Zatím je provoz s polskou stranou dohodnutý po dobu prázdnin, o jeho dalším pokračování a případném rozšíření i na všední dny se bude podle Ivanka jednat. "Ve všední dny by spoje mohli využívat zejména Poláci cestující na Trutnovsko za prací," sděluje Pavel Matouš z krajské společnosti Oredo, jež v hradeckém kraji organizuje dopravní obsluhu.

První vlak z Trutnova vyjíždí v 09:31 a končí v Jelení Hoře. Druhý vlak z Trutnova vyráží po poledni a končí v Lubawce za hranicemi. Třetí spoj vyjíždí v 17:51 a po 3 hodinách jízdy končí v městě Lwówek Śląski, který leží asi 30 km od Jelení Hory. Z Polských měst do Trutnova vlaky vyjíždějí v 06:29, 12:53 a 14:14 podle jízdního řádu.

zdroj: ČT24


Adys Poslat mail autorovi | 11.7.2008 (9:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu ČR Královéhradecký


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
11.07.2008 (21:42)  
Je to nějaké podivné, viděl jsem návrh jízdního řádu a je tam jak ČD tak Viamont asi 7 párů vlaků. Je to nějaká čertovina pana IREDA.
registrovaný uživatel petrsv  mail  
11.07.2008 (21:01)  
Tady jsou kdyžtak další fotky SA 133 - http://www.railfaneurope.net/pix/pl/diesel/dmu/SA133/pix.html
11.07.2008 (20:18)  
No pánové to je postřeh! Já už o tom vím tři neděle. Ty polské jednotky by mohly mít žlutobílou barvu. Viděl jsem je stát ve stanici Boleslawiec.
registrovaný uživatel pekař 
11.07.2008 (18:00)  
Kéž by to jezdilo alespoň tak zaplěné jako dnešní ranní osobák Bielsko - Cieszyn - Těšín a zpět.
registrovaný uživatel karosa  mail  
11.07.2008 (17:20)  
Jezdí na tom polská jednotka SA 134.
11.07.2008 (14:08)  
Honnzok: Meli by tam jezdit Polské "szynobusy" ve vlastnictví Dolnoslezského vojvodství. Konkrétně by to měl být SA 134. Něco jako je toto http://www.pesa.pl/upload/2056_zd.JPG . Na fotce je sice SA 133, ale z venku vypadají oba stejně. Plus tenhle je v nátěru jiného vojvodství. Jinou fotku jsem nenašel.
registrovaný uživatel Honnzok  mail  
11.07.2008 (13:49)  
kdoví co tam jezdí? 810?
11.07.2008 (11:59)  
kez by to vydrzelo...Zejmena nejaka zrychlenka v pondeli rano do vrchalbu by byla vyborna...Aspon se nam tu uz nebudou zabijet Polaci v aute po ceste do prace..skoda, ze se lidi naucili jezdit autem, je treba je zpet nalakat do vlaku..Myslim, ze neni na skodu, ze s tim jezdi polske soupravy, jsou docela pekne...myslim, ze ten Zaclik je skoda, sice z trutnova je bus rychlejsi, ale taky nijak extremne, ale treba osa hradec, jaromer, svatonovice, skalice...bylo by mozno udelat idealni vlakove spojeni do zacliku a polska
registrovaný uživatel karosa  mail  
11.07.2008 (11:38)  
M.J. Jen aby ses nedivil, Trutnováků jezdí do Polska(hlavně do Libavy a Kamienky, ale i dál do Walbrzychu) docela dost, ale když tam nefungovala veřejná doprava(české autobusy končily v Královci u celnice a polské začínaly asi o 800 metrů dál, železnice=0), tak byl každý nucen jet autem. Ty odjezdy z Trutnova jsou dělány tak, aby byly v TU-Poříčí přípoje z a do Hradce přímo.Ale kdyby v So a Ne mohl některý spoj jezdit až do Žaclu(třeba s rozdělením soupravy v Královci)to by nebylo asi na škodu, zejména v zimě(skiareál Prkenný důl).Ale od nádraží v Žacléři by musel fungovat skibus, jinak by to nemělo smysl.
11.07.2008 (11:22)  
Již podle těch časů odjezdů je zřejmé, že jsou to spoje zejména pro Poláky. Trutnováci do Polska nejezdí, nemají důvod, kontakty zde fungují jen jednostranně. Vytížený by mohl být ranní spoj Jelení Hora --> Vrchlabí, ale nevidím jediný důvod, proč by tuhle dopravu měla financovat česká strana.

Jinak škoda lokálky Trutnov--Žacléř, ale to už bylo nějaký čas zřejmé, když se po ní jezdilo jen o víkendu.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko