..: Z Trutnova lze po 60 letech opět jezdit do Polska vlakem :..

Ilustrační obrázek Trutnov - Během minulého víkendu (5. července) spustila společnost Viamont pravidelnou osobní dopravu z Trutnova do polských měst Lubawka, Kamienna Góra, Jelenia Góra a Lwówek Śląski. Zatím budou přes hranice jezdit 3 páry vlaků jen o letních víkendech. Jan Ivanko z Viamontu říká, že spoje by měli využívat zejména turisté. Viamont provoz přes hranice obnovil poté, co převzal po ČD provoz na trati Trutnov - Žacléř. "Do Žacléře, který má s Trutnovem rychlejší spojení autobusem, již vlaky nezajíždějí. Trať jsme protáhli do Polska," uvádí dále Ivanko.

Na financování nákladů se podílejí hradecké hejtmanství a polské Dolnoslezské vojvodství. Zatím je provoz s polskou stranou dohodnutý po dobu prázdnin, o jeho dalším pokračování a případném rozšíření i na všední dny se bude podle Ivanka jednat. "Ve všední dny by spoje mohli využívat zejména Poláci cestující na Trutnovsko za prací," sděluje Pavel Matouš z krajské společnosti Oredo, jež v hradeckém kraji organizuje dopravní obsluhu.

První vlak z Trutnova vyjíždí v 09:31 a končí v Jelení Hoře. Druhý vlak z Trutnova vyráží po poledni a končí v Lubawce za hranicemi. Třetí spoj vyjíždí v 17:51 a po 3 hodinách jízdy končí v městě Lwówek Śląski, který leží asi 30 km od Jelení Hory. Z Polských měst do Trutnova vlaky vyjíždějí v 06:29, 12:53 a 14:14 podle jízdního řádu.

zdroj: ČT24


Adys Poslat mail autorovi | 11.7.2008 (9:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby

  1 2 3      Zpráv na stránku:   
14.07.2008 (21:13)  
Mirek 1 : nemáme, "první" tratí dle D3 jsou Potůčky - Johanngeorgenstadt DB.
14.07.2008 (11:16)  
Mirek Hruška: z Hrušky jsem nespadl:D:D Mam v HK zname a kamarady a vim, jak vyhledavane jsou vychodni Krkonose....Hlavne pro lidi, co hledaji nova, nepoznana mista s minimem cestovniho ruchu..Zaclersko ma obrovsky turisticky potencial, je cim dal vice lidi, kteri jdou radsi do mene atraktivnich mist, kde jim ale nikdo nefuni za krk..Jsou zde desitky km cyklotras, krasne udoli Bobru...No predpokladam ze to tam znas, kdyz si myslis, ze tam nikdo jezdit nebude...A vem si, ze to neznamena jen HK, v budoucnu by nebyl problem ve trutnove odpojiz primy vuz z phy do zacliku..
Jinak zima sem laka radu rodin s detmi, neni to spindl, ale je to idealni pro rodinne lyzovani...
Ano,nechapete vubec nic, nemyslim jen tady ten pripad, myslim vseobecne nabizet lidem nove moznosti ve vlakove doprave a alespon trochu tim vratit lidi ze silnic na koleje...

Je skoda byti zabednenym, hlavne v dnesni dobe, kdy hlavne v zimni a letni sezone hraje zeleznice dulezitou roli pri uspokojovani poptavky po cestovani turisty
Registered user TaU  mail  
13.07.2008 (18:39)  
Další fotky lze nalézt zde: http://www.svermafilm.net/fotobanka/055/
13.07.2008 (14:23)  
Mirek 1: Ona tam byla hlavně na polském území ještě nedávno dokonce snesená kolej.

Jinak proč by se nemohlo jezdit D3? Ono je potřeba v Královci křižovat? A první není.
13.07.2008 (6:01)  
A jak se na té trati jezdí? Vrátili do Královce výpravčího, nebo tu máme první mezinárodní trať která funguje v režimu D3? Co si tak pamatuji, tak tam byla dokonce výkolejka v traťové koleji u vjezdového návěstidla od státní hranice.
12.07.2008 (21:42)  
před pár dny jsem se vydal do Sklarske.Poreby.v polsku po kolejích z Harrachova trať k hranicím,je provozuschopná aspoň mi příde provozní ale jen co jsem došel k ceduli ,,STÁTNÍ HRANICE"
tak je tam zarostlá pustina poláci a to asi ,,prd."

nebo kde to vázne , že už to tam mělo jezdit ?

alespoň,že zprovoznily tu z Trutnova.
12.07.2008 (14:00)  
Mirek Hruška: Přesně tak
Registered user karosa  mail  
12.07.2008 (11:07)  
M.H. Nehledej za tím, proboha, už zase nějakou politiku. Ten tebou nejmenovaný pán s tím nemá opravdu pranic společného. Na 043 přebral Viamont dopravu od ČD, o tom se tady jednalo už dlouho, navíc přechod Královec-Libava(pro nezasvěcené Lubawka)je normáné schváleným přechodem, na němž fungovala čilá nákladní doprava a v minulých letech tudy projelo i několik mimořádných osobních vlaků.Přechod byl v poslední době bez vlaků z důvodu omezování železniční dopravy v tomto koutě Polska.Ale zrušen nebyl.
12.07.2008 (10:42)  
R ÚPA: Takže zavedeme spojení Hr. Králové - Žacléř? Nespadl si z hrušky přímo na hlavičku?

Jinak ta tvoje věta skoda, ze se lidi naucili jezdit autem, je treba je zpet nalakat do vlaku. No je skutečně škoda, že si během těch 63 let zvykli jezdit autem. Tady si asi někdo nevšiml, že jim po tu dobu jaksi nic jiného nezbývalo že?

Jinak tohle docela zavání orodováním (nebo oredováním) jednoho pána sedícího v teplé pražské kanceláři MD a vůbec nemající spojitost s Viamontem. Podivuhodné je, že Viamont začne jezdit bez jakéhokoliv VŘ, bez zakoupené kapacity DC, bez oficiálního schválení hraničního přechodu, se zrušením dopravy do Žacléře a jako by se nechumelilo. Udělat tohle ČD, tak jsou o tom zde bouřlivé diskuze. Chtělo by to kapánek soudnosti pánové!
11.07.2008 (23:03)  
Na adrese http://www.vlakynachod.cz/clanky/cestovani/sone-31_-5_-2008 - předposlední obrázek - SA 134 focená ns konci května v Královci při zkušební jízdě z Polska do Žacléře.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko