..: Praha 4 chce v Kačerově železniční zastávku :..

Ilustrační obrázekPraha - Praha 4 by ráda společně s okolními městskými částmi zřídila železniční zastávku Kačerov s přestupem na metro a autobusy MHD. Pravidelné vlakové spojení by mělo ulehčit dopravě v této oblasti a přetíženému metru. Podle místostarosty Prahy 4 Martina Hudce by se se stavbou zastávky mohlo začít už v příštím roce. Místní dispozice jsou mimořádně vhodné, místo je snadno dostupné z Jižní spojky i Severojižní magistrály, v místě jsou k dispozici parkovací kapacity a pro další se jistě najde prostor.

Trasa metra C, obsluhující lidnaté Jižní Město, již dosáhla hranice své kapacity. Odlehčit, a v případě potřeby i zastoupit by jí měla částečně paralelní trasa D, která bude mj. obsluhovat i dopravně přetíženou oblast Kačerova, Krče a Lhotky. Jenže na dvacet let odkládanou a mnohokrát přeplánovanou stavbu dosud nejsou peníze a její zahájení je stále v nedohlednu.

Ilustrační obrázekDočasné řešení se přitom přímo nabízí. Kačerovem totiž prochází elektrifikovaná železniční trať z hlavního nádraží a Vršovic do Krče, Braníku, Zbraslavi a Vraného, případně Radotína, Řevnic a Berouna. Vybudování zastávky na této trati a zavedení pravidelného vlakového spojení by mělo ulehčit MHD, omezit individuální automobilovou dopravu a případně zastoupit přerušenou trasu C směrem do centra. Praha 4 počítá s tím, že dojíždějící mimopražští by auto odstavili u zastávkek na okraji města. Do Kačerova s přestupem na MHD, případně až na hlavní nádraží by pak dojeli vlakem.

Kačerovská zastávka by mohla vzniknout v bezprostřední blízkosti stanice metra. Bylo by ovšem nutné zajistit bezbariérový přestup, protože železnice v těchto místech leží o několik metrů níže. Jinak by stavba mohla proběhnout zřejmě bez větších problémů, protože mezi dvěma kolejemi z Prahy-Krče je dostatek místa pro ostrovní nástupiště a přístup by se dal relativně snadno zajistit rozšířením již existujícího chodníku z podchodu pod Michelskou ulicí (nyní veřejnosti nepřístupný, slouží k přístupu do Dopravních podniků). Čtvrtá část nyní zjišťuje nákladnost projektu a možnosti financování. Společně s Prahou 11, 12, městskými částmi Zbraslav, Libuš a Kunratice chce během prázdnin shromáždit všechny návrhy a připomínky do společného memoranda. To pak předloží Českým drahám. Stavět by se pak v ideálním případě mohlo začít již v roce 2009.

Podle společnosti Ropid, integrující pražskou hromadnou a příměstskou dopravu, má projekt smysl, ale vlaky by měly ve špičce jezdit každých 15 minut, mimo špičku po půlhodině. To bude ale možné až po zprovoznění Nového spojení v roce 2009.

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

zdroj: ceskenoviny.cz

Ilustrační foto: NIcKON


NIcKON Poslat mail autorovi | 21.6.2008 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Praha


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
21.06.2008 (15:48)  
Předchůdce, v klidu. Pokud vím, tak snad dodávky CityElefantů ukončeny nebyly. Nebo snad číslo 040 bylo poslední?
21.06.2008 (15:47)  
A ještě by mě moc zajímalo, kde že tam na Kačerově existujou zmiňovaný volný parkovací kapacity a kde hodlají "najít prostor" -- nic takovýho tam nějak nevídám ;-)
21.06.2008 (15:45)  
No jako ulehčení metru pro cesty do centra by to mělo smysl, jedině pokud by přes Vršovice svištěl nějakej pendl v maximálně desetiminutovym taktu. Jinak čekací doba plus přechod (mmch zrovna na Kačerově moc pěknej, musíte vylézt až na povrch a pak hned zase hurá do podchodu, a na druhý straně můžou klidně vymyslet to samý ;-) vyrovná a překročí jakoukoli možnou úsporu jízdní doby. A reálnej význam by to mohlo mít teprv ve spojení s osobní dopravou směr Radotín.
21.06.2008 (15:24)  
Josef Petrák ,to je od tebe hezký s těmi ešusy ale kde je vemš
s prstů si je asi nevycucáš.
editor nebo admin ŽP NIcKON  mail  
21.06.2008 (15:19)  
Docela dobře si tenhle velice pohodlný a rychlý přestup dovedu představit i například při cestě z Berouna/Řevnic/Dobřichovic atd. do centra; ešusem až na Kačerov a pak pět stanic metrem do centra. Ovšem pokud to tam bude jezdit opravdu často, měl by se úsek mezi Krčí a větvením do Vršovic osobního/nákladního změnit ze souběhu tratí na dvoukolejku. A most inteligence by také neškodil dvoukolejný, ale to už trochu fantazíruju. Pak zastávka Michle, vršovické čekačky - tam se bude mohutně stavět a rychlý spoj na metro C by se jistě také uživil. A pak dále do Hostivaře a Malešic/Běchovic...
editor nebo admin ŽP NIcKON  mail  
21.06.2008 (15:12)  
Petr112: Pomalu s těmi rychlými odsudky. Nikde není ani zmínka, že by to mělo patřit ČD.
21.06.2008 (15:02)  
Mates, vidím dráty, tak sem by mohl jet klidně Elefant, ale proč ne 714 s akvárky? Bude-li to jezdit často, lidi si na tuhle linku jistě zvyknout a budou s ní jezdit. Když můžou jezdit narvané CityFrogy, proč ne Btaxy?
registrovaný uživatel Mates 
21.06.2008 (14:46)  
a co tam bude jezdit ? vesela krava s krabickama ? :) to se tam lidi pohrnou
21.06.2008 (14:00)  
jeďte se podívat do horních měcholup jak je ta zastávka zdevastovaná

tak bych v kačerově udělal zastávku teda ale bez přístřežků se stěnami stačilo by jen střecha na slopech vit strančice.
jakéklo stěny aˇuž sklo či plech bude zničené.
21.06.2008 (13:35)  
Opět blábol, novináři se to asi nikdy nenaučí. Zastávky staví SŽDC, Českým drahám nemá smysl nic předkládat. To samé s tou zprávou že Magistrát chce zrušit Masarykovo nádraží . Může si ho koupit a pak at si dělají co chtějí. Pokud jim ho někdo prodá....
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko