Praha - Praha 4 by ráda společně s okolními městskými částmi zřídila železniční zastávku Kačerov s přestupem na metro a autobusy MHD. Pravidelné vlakové spojení by mělo ulehčit dopravě v této oblasti a přetíženému metru. Podle místostarosty Prahy 4 Martina Hudce by se se stavbou zastávky mohlo začít už v příštím roce. Místní dispozice jsou mimořádně vhodné, místo je snadno dostupné z Jižní spojky i Severojižní magistrály, v místě jsou k dispozici parkovací kapacity a pro další se jistě najde prostor.
Trasa metra C, obsluhující lidnaté Jižní Město, již dosáhla hranice své kapacity. Odlehčit, a v případě potřeby i zastoupit by jí měla částečně paralelní trasa D, která bude mj. obsluhovat i dopravně přetíženou oblast Kačerova, Krče a Lhotky. Jenže na dvacet let odkládanou a mnohokrát přeplánovanou stavbu dosud nejsou peníze a její zahájení je stále v nedohlednu.
Dočasné řešení se přitom přímo nabízí. Kačerovem totiž prochází elektrifikovaná železniční trať z hlavního nádraží a Vršovic do Krče, Braníku, Zbraslavi a Vraného, případně Radotína, Řevnic a Berouna. Vybudování zastávky na této trati a zavedení pravidelného vlakového spojení by mělo ulehčit MHD, omezit individuální automobilovou dopravu a případně zastoupit přerušenou trasu C směrem do centra. Praha 4 počítá s tím, že dojíždějící mimopražští by auto odstavili u zastávkek na okraji města. Do Kačerova s přestupem na MHD, případně až na hlavní nádraží by pak dojeli vlakem.
Kačerovská zastávka by mohla vzniknout v bezprostřední blízkosti stanice metra. Bylo by ovšem nutné zajistit bezbariérový přestup, protože železnice v těchto místech leží o několik metrů níže. Jinak by stavba mohla proběhnout zřejmě bez větších problémů, protože mezi dvěma kolejemi z Prahy-Krče je dostatek místa pro ostrovní nástupiště a přístup by se dal relativně snadno zajistit rozšířením již existujícího chodníku z podchodu pod Michelskou ulicí (nyní veřejnosti nepřístupný, slouží k přístupu do Dopravních podniků). Čtvrtá část nyní zjišťuje nákladnost projektu a možnosti financování. Společně s Prahou 11, 12, městskými částmi Zbraslav, Libuš a Kunratice chce během prázdnin shromáždit všechny návrhy a připomínky do společného memoranda. To pak předloží Českým drahám. Stavět by se pak v ideálním případě mohlo začít již v roce 2009.
Podle společnosti Ropid, integrující pražskou hromadnou a příměstskou dopravu, má projekt smysl, ale vlaky by měly ve špičce jezdit každých 15 minut, mimo špičku po půlhodině. To bude ale možné až po zprovoznění Nového spojení v roce 2009.
zdroj: ceskenoviny.cz
Ilustrační foto: NIcKON
s prstů si je asi nevycucáš.
tak bych v kačerově udělal zastávku teda ale bez přístřežků se stěnami stačilo by jen střecha na slopech vit strančice.
jakéklo stěny aˇuž sklo či plech bude zničené.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.