Praha - Praha 4 by ráda společně s okolními městskými částmi zřídila železniční zastávku Kačerov s přestupem na metro a autobusy MHD. Pravidelné vlakové spojení by mělo ulehčit dopravě v této oblasti a přetíženému metru. Podle místostarosty Prahy 4 Martina Hudce by se se stavbou zastávky mohlo začít už v příštím roce. Místní dispozice jsou mimořádně vhodné, místo je snadno dostupné z Jižní spojky i Severojižní magistrály, v místě jsou k dispozici parkovací kapacity a pro další se jistě najde prostor.
Trasa metra C, obsluhující lidnaté Jižní Město, již dosáhla hranice své kapacity. Odlehčit, a v případě potřeby i zastoupit by jí měla částečně paralelní trasa D, která bude mj. obsluhovat i dopravně přetíženou oblast Kačerova, Krče a Lhotky. Jenže na dvacet let odkládanou a mnohokrát přeplánovanou stavbu dosud nejsou peníze a její zahájení je stále v nedohlednu.
Dočasné řešení se přitom přímo nabízí. Kačerovem totiž prochází elektrifikovaná železniční trať z hlavního nádraží a Vršovic do Krče, Braníku, Zbraslavi a Vraného, případně Radotína, Řevnic a Berouna. Vybudování zastávky na této trati a zavedení pravidelného vlakového spojení by mělo ulehčit MHD, omezit individuální automobilovou dopravu a případně zastoupit přerušenou trasu C směrem do centra. Praha 4 počítá s tím, že dojíždějící mimopražští by auto odstavili u zastávkek na okraji města. Do Kačerova s přestupem na MHD, případně až na hlavní nádraží by pak dojeli vlakem.
Kačerovská zastávka by mohla vzniknout v bezprostřední blízkosti stanice metra. Bylo by ovšem nutné zajistit bezbariérový přestup, protože železnice v těchto místech leží o několik metrů níže. Jinak by stavba mohla proběhnout zřejmě bez větších problémů, protože mezi dvěma kolejemi z Prahy-Krče je dostatek místa pro ostrovní nástupiště a přístup by se dal relativně snadno zajistit rozšířením již existujícího chodníku z podchodu pod Michelskou ulicí (nyní veřejnosti nepřístupný, slouží k přístupu do Dopravních podniků). Čtvrtá část nyní zjišťuje nákladnost projektu a možnosti financování. Společně s Prahou 11, 12, městskými částmi Zbraslav, Libuš a Kunratice chce během prázdnin shromáždit všechny návrhy a připomínky do společného memoranda. To pak předloží Českým drahám. Stavět by se pak v ideálním případě mohlo začít již v roce 2009.
Podle společnosti Ropid, integrující pražskou hromadnou a příměstskou dopravu, má projekt smysl, ale vlaky by měly ve špičce jezdit každých 15 minut, mimo špičku po půlhodině. To bude ale možné až po zprovoznění Nového spojení v roce 2009.
zdroj: ceskenoviny.cz
Ilustrační foto: NIcKON
Pěkně děkuju, to je fakt dobrá horská dráha. :) Navíc - doporučuji si tam zajet ve špičce - už takto je schodiště pro vstup po ránu po příjezdu busů zahlceno, kdyby k tomu ještě přijelo 100lidí vlakem.... Opačně je to ještě horší, pro cestu vzhůru je k dispozici pouze jeden eskalátor, což už v současné době znamená veliké zdržení (tedy pokud nejde člověk pěšky po schodišti, že).
Je fakt, že by to umožnilo nové možnosti přepravních směrů, jsem tedy výrazně PRO, ale na tu realizaci jsem zvědav.
Skorem možná by bylo lepší ze stávajícího podchodu pod ulicí udělat odbočku hlouběji (bez schodů, jen by tam byla nakloněná rovina), kolej metra podejít a následně udělat eskalátory někde uprostřed stávajícho nástupiště metra, jak tomu je u přestupů mezi tratěmi metra.. Bylo by to finančně mnohem náročnější, ale velice rozumné řešení.
Pokud ale bude na hl. n. dojizdet stale vice lidi, jak se pak vsichni na nadrazi vejdou, kdyz chce Praha (uz zase) zbourat Masnu??? Vzdyt prece tak moc potrebujeme Palladium II. Viz http://aktualne.centrum.cz/ekonomika/domaci-ekonomika/clanek.phtml?id=608621
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.