..: Praha 4 chce v Kačerově železniční zastávku :..

Ilustrační obrázekPraha - Praha 4 by ráda společně s okolními městskými částmi zřídila železniční zastávku Kačerov s přestupem na metro a autobusy MHD. Pravidelné vlakové spojení by mělo ulehčit dopravě v této oblasti a přetíženému metru. Podle místostarosty Prahy 4 Martina Hudce by se se stavbou zastávky mohlo začít už v příštím roce. Místní dispozice jsou mimořádně vhodné, místo je snadno dostupné z Jižní spojky i Severojižní magistrály, v místě jsou k dispozici parkovací kapacity a pro další se jistě najde prostor.

Trasa metra C, obsluhující lidnaté Jižní Město, již dosáhla hranice své kapacity. Odlehčit, a v případě potřeby i zastoupit by jí měla částečně paralelní trasa D, která bude mj. obsluhovat i dopravně přetíženou oblast Kačerova, Krče a Lhotky. Jenže na dvacet let odkládanou a mnohokrát přeplánovanou stavbu dosud nejsou peníze a její zahájení je stále v nedohlednu.

Ilustrační obrázekDočasné řešení se přitom přímo nabízí. Kačerovem totiž prochází elektrifikovaná železniční trať z hlavního nádraží a Vršovic do Krče, Braníku, Zbraslavi a Vraného, případně Radotína, Řevnic a Berouna. Vybudování zastávky na této trati a zavedení pravidelného vlakového spojení by mělo ulehčit MHD, omezit individuální automobilovou dopravu a případně zastoupit přerušenou trasu C směrem do centra. Praha 4 počítá s tím, že dojíždějící mimopražští by auto odstavili u zastávkek na okraji města. Do Kačerova s přestupem na MHD, případně až na hlavní nádraží by pak dojeli vlakem.

Kačerovská zastávka by mohla vzniknout v bezprostřední blízkosti stanice metra. Bylo by ovšem nutné zajistit bezbariérový přestup, protože železnice v těchto místech leží o několik metrů níže. Jinak by stavba mohla proběhnout zřejmě bez větších problémů, protože mezi dvěma kolejemi z Prahy-Krče je dostatek místa pro ostrovní nástupiště a přístup by se dal relativně snadno zajistit rozšířením již existujícího chodníku z podchodu pod Michelskou ulicí (nyní veřejnosti nepřístupný, slouží k přístupu do Dopravních podniků). Čtvrtá část nyní zjišťuje nákladnost projektu a možnosti financování. Společně s Prahou 11, 12, městskými částmi Zbraslav, Libuš a Kunratice chce během prázdnin shromáždit všechny návrhy a připomínky do společného memoranda. To pak předloží Českým drahám. Stavět by se pak v ideálním případě mohlo začít již v roce 2009.

Podle společnosti Ropid, integrující pražskou hromadnou a příměstskou dopravu, má projekt smysl, ale vlaky by měly ve špičce jezdit každých 15 minut, mimo špičku po půlhodině. To bude ale možné až po zprovoznění Nového spojení v roce 2009.

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

zdroj: ceskenoviny.cz

Ilustrační foto: NIcKON


NIcKON Poslat mail autorovi | 21.6.2008 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Praha


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
22.06.2008 (10:32)  
Zrovna Kačerov, jak už tu někdo psal, je velice nevhodná stanice na veškeré přestupy. :( Z nástupiště vlaku by člověk musel vyjít po schodech (eskalátorech, to je fuk) na úroveň lávky do depa Kačerov. Tam by pokračoval podchodem pod silnicí, následně je tam ne moc široké pevné schodiště, kde si nějak nedokážu představit zabudování jakéhokoliv zvedacího zařízení. Vylezete vlastně na úroveň ulice (musíte, protože přecházíte pravou kolej metra), vlezete do vestibulu a pak zase po pevném schodišti šup dolů na nástupiště metra.
Pěkně děkuju, to je fakt dobrá horská dráha. :) Navíc - doporučuji si tam zajet ve špičce - už takto je schodiště pro vstup po ránu po příjezdu busů zahlceno, kdyby k tomu ještě přijelo 100lidí vlakem.... Opačně je to ještě horší, pro cestu vzhůru je k dispozici pouze jeden eskalátor, což už v současné době znamená veliké zdržení (tedy pokud nejde člověk pěšky po schodišti, že).

Je fakt, že by to umožnilo nové možnosti přepravních směrů, jsem tedy výrazně PRO, ale na tu realizaci jsem zvědav.

Skorem možná by bylo lepší ze stávajícího podchodu pod ulicí udělat odbočku hlouběji (bez schodů, jen by tam byla nakloněná rovina), kolej metra podejít a následně udělat eskalátory někde uprostřed stávajícho nástupiště metra, jak tomu je u přestupů mezi tratěmi metra.. Bylo by to finančně mnohem náročnější, ale velice rozumné řešení.
22.06.2008 (10:07)  
predchudce: Dolni Mecholupy znam a pouzivam. Znicene pristresky jsou ostuda, ale to je jiny problem. Nejvetsim problemem teto zastavky je NENAVAZNOST autobusu, ktere vas na zastaku privezou tesne po odjezdu vlaku, pripadne odjedou tesne predtim, nez na zastavku vlakem prijedete. Pulhodinovy takt vlaku je docela OK a na hl. n. je to nejrychlejsi spojeni (i s tim ze zde zastavuje az na nejvzdalenejsi koleji od nadrazni budovy).

Pokud ale bude na hl. n. dojizdet stale vice lidi, jak se pak vsichni na nadrazi vejdou, kdyz chce Praha (uz zase) zbourat Masnu??? Vzdyt prece tak moc potrebujeme Palladium II. Viz http://aktualne.centrum.cz/ekonomika/domaci-ekonomika/clanek.phtml?id=608621
21.06.2008 (22:50)  
mol1111: ale z té zase neni výhled na "hnusný baráky depa" a nemáte tam "nad hlavou magisrálu", nebo jak to psal. No tahle je sice větší, ale taky by jí byla víc škoda, i když se na ní stejně za chvíli začne stavět další větev křižovatky JS/Vídeňská. Tomu popisu odpovídá spíš tenhle trojúhelníček http://www.mapy.cz/#x=133169008@y=135792800@z=16@mm=FP@dm=133168336+135793248+976-672-2096-1760+1088+2416@ax=133160752@ay=135777216@at=@ad=, kde by se parkoviště udělat dalo, za cenu nový světelný křižovatky mezi magistrálou a metrem, možná by se tam vešlo tak padesát aut, ona je hrana zářezu v podstatě hned za přístřeškem MHD. Pokud teda nevyvlastněj i toho soukromníka, co má plac pod magistrálou.
21.06.2008 (21:55)  
Vítek_V Pokud víme, tak by se jednalo o trať z Vršovic os.n. Ne z čekaček, kde je soustředěna nákladní vozba.Můžeš mi říc kde je na čekačkách ukrytá ta nákladní vozba ?
21.06.2008 (21:42)  
jonáš: Já myslím, že NIcKON myslel tuhle plochu: http://www.mapy.cz/#x=133161808@y=135778992@z=16@mm=FP@ax=133160752@ay=135777216
21.06.2008 (21:29)  
Tož zeleň neni jen od toho, aby se tam lavičkovalo a procházelo, ale i od toho, aby nebyl samej beton. Jestli myslíte tu hranu od zastávky k magisrále ("nad hlavou magistrála", ovšem proč pak píšete "od MHD dolů") tak tam by to asi šlo, akorát se tam asi moc aut nevejde, a v každym případě bude příjezd jen od Vídeňský a odjezd jen do Michle, bo se tam nikde nedá bezpečně otočit a najet do protisměru. Ale jinak proti zastávce nic, jen proti bulíkům :-)
21.06.2008 (21:19)  
NIcKON: Původně jsem myslel to hlídané parkoviště, ale to je moje chyba, že jsem to nenapsal. Nicméně díky za odpověď. Ano, tenhle kus země nikoho mě také napad, ale ta druhá strana je otázka, zda má smysl zrovna na Kačerov tahat další auta, IMHO by P+R má smysl spíš na úplných okrajích města
21.06.2008 (19:31)  
Jistě, tam je jenom nějakej zbytečnej park, kterej se dá vždycky vyasfaltovat. Ale vydávat to oplocený parkovišťátko za "volný kapacity pro parkování" může snad jen ten, kterej tam vybírá vstupný ;-) V praxi se dá zaparkovat nejvejš až mezi barákama u Budějovický, a to je už lepší jít na metro.
editor nebo admin ŽP NIcKON  mail  
21.06.2008 (19:05)  
mol1111: Předpokládám, že reagujete na ty pozemky. Například od stanice MHD směrem dolů mezi čtyřproudovkou a tratí je volného místa docela dost. Vzhledem k dispozicím pozemků nepředpokládám, že by to byly stavební parcely. A kolem nynějšího parkoviště pod magistrálou je taky ještě docela dost místa.
21.06.2008 (19:00)  
NIcKON: Můžu se zeptat, kde konkrétně?
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko