Praha - Praha 4 by ráda společně s okolními městskými částmi zřídila železniční zastávku Kačerov s přestupem na metro a autobusy MHD. Pravidelné vlakové spojení by mělo ulehčit dopravě v této oblasti a přetíženému metru. Podle místostarosty Prahy 4 Martina Hudce by se se stavbou zastávky mohlo začít už v příštím roce. Místní dispozice jsou mimořádně vhodné, místo je snadno dostupné z Jižní spojky i Severojižní magistrály, v místě jsou k dispozici parkovací kapacity a pro další se jistě najde prostor.
Trasa metra C, obsluhující lidnaté Jižní Město, již dosáhla hranice své kapacity. Odlehčit, a v případě potřeby i zastoupit by jí měla částečně paralelní trasa D, která bude mj. obsluhovat i dopravně přetíženou oblast Kačerova, Krče a Lhotky. Jenže na dvacet let odkládanou a mnohokrát přeplánovanou stavbu dosud nejsou peníze a její zahájení je stále v nedohlednu.
Dočasné řešení se přitom přímo nabízí. Kačerovem totiž prochází elektrifikovaná železniční trať z hlavního nádraží a Vršovic do Krče, Braníku, Zbraslavi a Vraného, případně Radotína, Řevnic a Berouna. Vybudování zastávky na této trati a zavedení pravidelného vlakového spojení by mělo ulehčit MHD, omezit individuální automobilovou dopravu a případně zastoupit přerušenou trasu C směrem do centra. Praha 4 počítá s tím, že dojíždějící mimopražští by auto odstavili u zastávkek na okraji města. Do Kačerova s přestupem na MHD, případně až na hlavní nádraží by pak dojeli vlakem.
Kačerovská zastávka by mohla vzniknout v bezprostřední blízkosti stanice metra. Bylo by ovšem nutné zajistit bezbariérový přestup, protože železnice v těchto místech leží o několik metrů níže. Jinak by stavba mohla proběhnout zřejmě bez větších problémů, protože mezi dvěma kolejemi z Prahy-Krče je dostatek místa pro ostrovní nástupiště a přístup by se dal relativně snadno zajistit rozšířením již existujícího chodníku z podchodu pod Michelskou ulicí (nyní veřejnosti nepřístupný, slouží k přístupu do Dopravních podniků). Čtvrtá část nyní zjišťuje nákladnost projektu a možnosti financování. Společně s Prahou 11, 12, městskými částmi Zbraslav, Libuš a Kunratice chce během prázdnin shromáždit všechny návrhy a připomínky do společného memoranda. To pak předloží Českým drahám. Stavět by se pak v ideálním případě mohlo začít již v roce 2009.
Podle společnosti Ropid, integrující pražskou hromadnou a příměstskou dopravu, má projekt smysl, ale vlaky by měly ve špičce jezdit každých 15 minut, mimo špičku po půlhodině. To bude ale možné až po zprovoznění Nového spojení v roce 2009.
zdroj: ceskenoviny.cz
Ilustrační foto: NIcKON
A k rozšíření zářezu - na východní straně to nejde, neb je tam zkušební kolej metra, na západní straně bychom narazil na veliký problém a to je stržení a následná výstavba nového čtyřkolejného (navíc v různých úrovních) mostu metra, který nerozšíříte tak jednoduše, jako svah. :)
A vzhledem v tom okamžiku k nemožnosti: 1) jezdit až na Háje, 2) jezdit pravidleně na Kačerov (nebylo by se kde obrátit, čili od Pražského povstání by musely po každé koleji jezdit pendly), 3) odstřižené depo Kačerov; tohle vše by byl asi problém u města prosadit. :)
tak by mohli to investovat především do 471 a do oprav žabotlamů a ne aby ti experti v drahách nakoupi zase pendolina
A argument, že se z podchodu musí na povrch kvůli přechodu přes kolej metra, mi přijde lichej, tam je dostatečná výšková rezerva, aby se mohl vestibul zahloubit a podchod do něj ústil v úrovni. Jenom se to tehdy tak nedělalo a pro frekvenci po spuštění to stačilo /1974, velká jižní sídliště Lhotka-Libuš-Modřany ještě byla stěží na papíře/.
Zabývala se vůbec Praha 4 něčím takovým? Tipuji na 95% že ne, protože jinak by nenavrhovala takovou hovězinu jako nástupiště mezi stávajícími kolejemi Pacifiku a Okruhu, které by jakékoliv zdvojkolejnění spolehlivě zazdilo.
Ale ano, když zapojím trochu fantazii, také by se mi líbil
metro-esbánovský pražský okruh Holešovice-Libeň-Malešice-Strašnice-Krč-Braník-Smíchov-Hradčany-Letná-Holešovice.
Úsek Holešovice-Most inteligence v prostoru nákladního okruhu, zbytek v tunelu jako metro. Zčtyřkolejnit okruh (2 koleje pro esko, 2 pro náklady), prostor na to povětšinou je, jedině kolem Kačerova by to asi chtělo nějaký tunel.
No nic, už moc fantazíruji :)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.