..: Praha 4 chce v Kačerově železniční zastávku :..

Ilustrační obrázekPraha - Praha 4 by ráda společně s okolními městskými částmi zřídila železniční zastávku Kačerov s přestupem na metro a autobusy MHD. Pravidelné vlakové spojení by mělo ulehčit dopravě v této oblasti a přetíženému metru. Podle místostarosty Prahy 4 Martina Hudce by se se stavbou zastávky mohlo začít už v příštím roce. Místní dispozice jsou mimořádně vhodné, místo je snadno dostupné z Jižní spojky i Severojižní magistrály, v místě jsou k dispozici parkovací kapacity a pro další se jistě najde prostor.

Trasa metra C, obsluhující lidnaté Jižní Město, již dosáhla hranice své kapacity. Odlehčit, a v případě potřeby i zastoupit by jí měla částečně paralelní trasa D, která bude mj. obsluhovat i dopravně přetíženou oblast Kačerova, Krče a Lhotky. Jenže na dvacet let odkládanou a mnohokrát přeplánovanou stavbu dosud nejsou peníze a její zahájení je stále v nedohlednu.

Ilustrační obrázekDočasné řešení se přitom přímo nabízí. Kačerovem totiž prochází elektrifikovaná železniční trať z hlavního nádraží a Vršovic do Krče, Braníku, Zbraslavi a Vraného, případně Radotína, Řevnic a Berouna. Vybudování zastávky na této trati a zavedení pravidelného vlakového spojení by mělo ulehčit MHD, omezit individuální automobilovou dopravu a případně zastoupit přerušenou trasu C směrem do centra. Praha 4 počítá s tím, že dojíždějící mimopražští by auto odstavili u zastávkek na okraji města. Do Kačerova s přestupem na MHD, případně až na hlavní nádraží by pak dojeli vlakem.

Kačerovská zastávka by mohla vzniknout v bezprostřední blízkosti stanice metra. Bylo by ovšem nutné zajistit bezbariérový přestup, protože železnice v těchto místech leží o několik metrů níže. Jinak by stavba mohla proběhnout zřejmě bez větších problémů, protože mezi dvěma kolejemi z Prahy-Krče je dostatek místa pro ostrovní nástupiště a přístup by se dal relativně snadno zajistit rozšířením již existujícího chodníku z podchodu pod Michelskou ulicí (nyní veřejnosti nepřístupný, slouží k přístupu do Dopravních podniků). Čtvrtá část nyní zjišťuje nákladnost projektu a možnosti financování. Společně s Prahou 11, 12, městskými částmi Zbraslav, Libuš a Kunratice chce během prázdnin shromáždit všechny návrhy a připomínky do společného memoranda. To pak předloží Českým drahám. Stavět by se pak v ideálním případě mohlo začít již v roce 2009.

Podle společnosti Ropid, integrující pražskou hromadnou a příměstskou dopravu, má projekt smysl, ale vlaky by měly ve špičce jezdit každých 15 minut, mimo špičku po půlhodině. To bude ale možné až po zprovoznění Nového spojení v roce 2009.

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

zdroj: ceskenoviny.cz

Ilustrační foto: NIcKON


NIcKON Poslat mail autorovi | 21.6.2008 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Praha


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
22.06.2008 (23:25)  
Ajemgude: na ty vejšky schválně mrknu, vzhledem k počtu schodů na nástupiště vs do podchodu mi to nepřijde reálný. A zářez by se samozřejmě rozšiřoval jen severozápadně od toho mostu metra, pod nim by už mohla bejt vexle která by jednu zastávkovou kolej spojovala s průběžnou nákladní. Jak na to koukám na mostě přes Vltavu, jezděj tam tak tři čtyři kursy za den a možná pár v noci .. ostatně, do Radotína by se to po tom samym mostě muselo zvládat po dvou kolejích (a v tunelu po jedný) taky.
22.06.2008 (22:12)  
BigDye: Vzhledem k poměru lidí, kteří jezdí z Modřan, Braníka atd. na metro a lidí, kteří jezdí z Braníka vlakem, bych se něčeho takového moc nebál. Podle mě to spíš přitáhne víc lidí do vlaků než do metra. Nejlepší by bylo proložit výhledový půlhodinový interval Dobříš/Čerčany - Vrané - Praha - Všetaty - Mělník městskými spoji (Zbraslav -) Modřany - Praha - ..., což by vyžadovalo zdvojkolejnění pražského úseku a navázání autobusů i na vlaky, nejen na metro, ale mohlo by to ulehčit právě přetížené lince C, zvlášť když Böhm&spol. odsunuli řešení obsluhy velkých sídlišť na jihu Prahy až za protkání řídce zastavěného území Prahy 6 novými tunely podzemní dráhy. Úsek Braník - Modřany mohl být zdvojkolejněn již v rámci přeložky, tehdejší ČSD to ale z neznámého důvodu (cena měla být prý téměř stejná, šlo by jen o nasypání širšího náspu a kolej navíc) odmítly...
registrovaný uživatel BigDye 
22.06.2008 (18:03)  
Projektu fandím, je to snad první rozumnej návrh od P4, ale na rovinu si myslím, že to spíš lidi do metra přitáhne - ty, co jedou od Braníka.
22.06.2008 (16:01)  
jonáš - není, právě, že, bohužel, se mýlíš. Úroveň podchodu pod Michelskou ulicí je zhruba ve stejné výšce, jak kolej metra.

A k rozšíření zářezu - na východní straně to nejde, neb je tam zkušební kolej metra, na západní straně bychom narazil na veliký problém a to je stržení a následná výstavba nového čtyřkolejného (navíc v různých úrovních) mostu metra, který nerozšíříte tak jednoduše, jako svah. :)
A vzhledem v tom okamžiku k nemožnosti: 1) jezdit až na Háje, 2) jezdit pravidleně na Kačerov (nebylo by se kde obrátit, čili od Pražského povstání by musely po každé koleji jezdit pendly), 3) odstřižené depo Kačerov; tohle vše by byl asi problém u města prosadit. :)
registrovaný uživatel nezmar 
22.06.2008 (14:34)  
Me trochu zarazeji uvahy o zdvojkolejnovani. Nebylo by lepsi udalet zhruba ma na Loc: 50°2'44.144"N, 14°28'6.998"E (mapy.cz) kolejovy kriz a usek projizdet dvojkolejne?
22.06.2008 (12:53)  
schválilo se že dráhy dostanou 12 mld.na vozovej park
tak by mohli to investovat především do 471 a do oprav žabotlamů a ne aby ti experti v drahách nakoupi zase pendolina
22.06.2008 (12:50)  
Vlakosexuál sbourání masaryčky mohl vymyslet jen uplnej vypatlanej idi_t kterej si vozí prd_l a autě a kolem plno goril zrovna teď kdy se začalo s rekonstrukcí kolejiště zab zař. a už to chtěj bourat
registrovaný uživatel Randy 
22.06.2008 (12:13)  
Velice mne pobavila pře mezi Předchůdcem a Josefem Petrákem;o) To že jezdí od letošního roku na Ostravsku x jednotek řady 460, které sem byly převedeny z ÚnL, o tom nikdo nic neřekne, ale když chtějí pražáci vyměnit svoje žabotlamy za něco, co jezdí, tak to je hned haló. Pokud by měla Prahy k dispozici dostatek Peršingů a Bdmtee vozů, pak jistě nikdo nebude prostestovat. Ale to, co tu leckdy jezdí (např Bmto vozy, na jedné straně s Bobinou a na druhé straně s Banánem), tak to je opravdu ostuda... Praha je hlavní město a turisti to vidí...a nejen ti...
22.06.2008 (11:59)  
Ten zářez by se dal samozřejmě snadno rozšířit, kdyby tam nebyl ze západní strany jen sypanej svah, ale opěrná zeď. Ovšem taky by to něco stálo, i když míň než tunel.
A argument, že se z podchodu musí na povrch kvůli přechodu přes kolej metra, mi přijde lichej, tam je dostatečná výšková rezerva, aby se mohl vestibul zahloubit a podchod do něj ústil v úrovni. Jenom se to tehdy tak nedělalo a pro frekvenci po spuštění to stačilo /1974, velká jižní sídliště Lhotka-Libuš-Modřany ještě byla stěží na papíře/.
22.06.2008 (11:04)  
Má-li být cesta vlakem z Kačerova prakticky použitelná, je bezpodmínečně nutné přidat druhou kolej. Ať už k Pacifiku pro vlaky Krč-Kačeroff-Vršky-Wilson anebo k Okruhu pro vlaky Krč-Kačeroff-Malešice-Libeň(-Holešovice). Patnáctiminutový takt + stávající vlaky na jednokolejce nevyjezdíte ani omylem.

Zabývala se vůbec Praha 4 něčím takovým? Tipuji na 95% že ne, protože jinak by nenavrhovala takovou hovězinu jako nástupiště mezi stávajícími kolejemi Pacifiku a Okruhu, které by jakékoliv zdvojkolejnění spolehlivě zazdilo.

Ale ano, když zapojím trochu fantazii, také by se mi líbil
metro-esbánovský pražský okruh Holešovice-Libeň-Malešice-Strašnice-Krč-Braník-Smíchov-Hradčany-Letná-Holešovice.
Úsek Holešovice-Most inteligence v prostoru nákladního okruhu, zbytek v tunelu jako metro. Zčtyřkolejnit okruh (2 koleje pro esko, 2 pro náklady), prostor na to povětšinou je, jedině kolem Kačerova by to asi chtělo nějaký tunel.
No nic, už moc fantazíruji :)
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko