Praha - Vláda přišla s návrhem, jak financovat stavbu rychlodráhy z centra Prahy na letiště v Ruzyni. Podle Ministerstva dopravy by měl pomoci soukromý investor. Šlo by tak o jedno z prvních využití nového projektu PPP, jež se spoluprací státního a soukromého sektoru v České Republice zabývá. Podle mluvčího MD Karla Hanzelky je tento způsob financování zvláště výhodný. "Finanční výsledky modelu jsou natolik příznivé, že umožní dostatečnou efektivnost i v případě, že se zcela nepotvrdí současné odhady poptávky po letištním expresu," uvedl Hanzelka. Vybraný soukromý investor by pak dráhu také sám provozoval.
Projekt letištní dráhy počítá s dvěma větvemi. První povede přímo na ruzyňské letiště, druhá do centra Středočeského kraje - Kladna. Soukromý investor by však měl podle současných plánů vystavět pouze první z nich. Kladenská větev placená státem by pak měla být zařazena do PID a měl by zde tedy platit regulovaný tarif.
Projekt letištní rychlodráhy ovšem není jediným, jež řeší nyní špatné spojení největšího letiště v hlavním městě ČR se světem. Již v roce 2016 sem pravděpodobně zavítá první vlak metra linky A, která bude prodloužena ze současné konečné stanice Dejvická, nacházející se nedaleko známého "kulaťáku".
Zdroj: České Noviny.cz
A k Motolské nemocnic kdysi zajížděla například tramvajová linka 1, 2, 8, 22, 31, 32 a jistě řada dalších.-)
A urcite plati, ze vsechno tohle stavel stat (minimalne v pripade Barcelony teda hodne zprostredkovane:-)) Pises, ze jestli na tom chce nekdo vydelavat - ano, chce. Napred do toho vrazi miliardu/y, takze chce na tom vydelavat. Ale muzeme to udelat tak, ze on to postavi za svoje a potom mu vsichni budou sypat penizky z dotaci, tedy i ti, kteri na letiste nejezdi. Ale hlavne, ze to bude primove levne (a nevadi, ze to budeme platit vsichni:-)
Anebo to muezeme udelat tak, ze to postavi stat (opet za penize vsech), pripadne budeme cekat 30 let, nez to postavi. Proste variant je hafo. Mne osobne se libi ta, ktera omezi statni vydaje a z lidi se na tom budou podilet jen ti, kteri toho opravdu budou vyuzivat. Pokud existuje reseni, jak toho dosahnout, tak zadne lepsi vymyslet nejde.
No a jestli si soukromnik nadhodi cenu, kterou nikdo nebude pouzivat a bude se jezdit metro+bus? Tak to je opravdu jenom problem toho soukromnika, mne to zily netrha
Poznamka - vsechny tyhle priklady jsou ale normlani S-bahn/metro/vlak. Ani jedno z toho neni rychlodraha (* - rychlodrahou se v tomto pripade mysli neo, co skoro nikde nestavi, ne ze to jede nejakou extremni rychlosti:-)
To metro ma proste ponekud jiny ucel a jsem pro realizaci obou techto systemu.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.