..: Dráhu na letiště zřejmě zaplatí soukromý investor :..

Ilustrační obrázekPraha - Vláda přišla s návrhem, jak financovat stavbu rychlodráhy z centra Prahy na letiště v Ruzyni. Podle Ministerstva dopravy by měl pomoci soukromý investor. Šlo by tak o jedno z prvních využití nového projektu PPP, jež se spoluprací státního a soukromého sektoru v České Republice zabývá. Podle mluvčího MD Karla Hanzelky je tento způsob financování zvláště výhodný. "Finanční výsledky modelu jsou natolik příznivé, že umožní dostatečnou efektivnost i v případě, že se zcela nepotvrdí současné odhady poptávky po letištním expresu," uvedl Hanzelka. Vybraný soukromý investor by pak dráhu také sám provozoval.

Projekt letištní dráhy počítá s dvěma větvemi. První povede přímo na ruzyňské letiště, druhá do centra Středočeského kraje - Kladna. Soukromý investor by však měl podle současných plánů vystavět pouze první z nich. Kladenská větev placená státem by pak měla být zařazena do PID a měl by zde tedy platit regulovaný tarif.

Projekt letištní rychlodráhy ovšem není jediným, jež řeší nyní špatné spojení největšího letiště v hlavním městě ČR se světem. Již v roce 2016 sem pravděpodobně zavítá první vlak metra linky A, která bude prodloužena ze současné konečné stanice Dejvická, nacházející se nedaleko známého "kulaťáku".

Zdroj: České Noviny.cz


Samir Lepara | 16.6.2008 (17:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Praha ČR Středočeský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel MirekM  mail  
18.06.2008 (7:52)  
chalicek: A mezi tu zmíněnou spoustu autobusů na Kulaťák nepatří některé soukromé? A nejsou v PIDu?
18.06.2008 (7:38)  
Já žádný přeplněný autobusu z Veleslavína do Motola nevídám.

A k Motolské nemocnic kdysi zajížděla například tramvajová linka 1, 2, 8, 22, 31, 32 a jistě řada dalších.-)
18.06.2008 (0:57)  
Karloos: Prosím, prosím, která tramvaj jede k Motolské nemocnici, já se jako blbec vždycky mačkám v naprosto narvaném autobuse :-(( Vyřešit dopravu k nemocnicím je prostě potřeba (ale tramvají by to možná šlo taky)
registrovaný uživatel M 
17.06.2008 (23:49)  
chalicek - nechapu... A proc do toho soukromnika, ve kterem nebude platit PID tarif budes nastupovat?
17.06.2008 (22:53)  
Ti mě docela štvou, jestli to bude provozovat soukromník, tak to pak budu muset nuceně vystoupit na Dlouhé Míli a přestoupit na metro, které na Můstek pojede pul hodiny, protože mi u soukromníka určitě nebude platit PID:-(
17.06.2008 (22:43)  
ad waszyn: Klikaté metro přes luxusně zatramvajovanou oblast Prahy 6 (snad jen s chybějící tratí Divoká Šárka - Dědina)(vše směrováno do centra) je dopravní i ekonomický nesmysl. Metro je zajímavé, pokud se souprava odtrhává od peronu každé dvě-tři minuty a v lepším případě se do takového metra slézá několik metrů pod úroveň terénu - v Praze ideálně snad jen linka C. Srovnej o kolik déle se čeká na Ačku nebo na Béčku a jaká je to otrava, kolik času se ztratí cestováním desítek metrů pod zem. O tom, že to něco stojí (a né málo) (světla,eskalátory,dohled..) snad netřeba mluvit. Interval jízd nesouvisí s tím jestli se jedná o metro, tram nebo vlak, ale s tím, zda-li je po spojení poptávka. Stanice metra je pro lidi zajímavá pokud stojí do 400 - 500 m od jejich bydliště. Více studií hovoří o tom, že zavedení metra ekonomicky zatlačí na snížení počtu tramvajových spojů a tím fakticky pro většinu lidí (mimo 400 m od stanice) naopak cestování (s více přestupy) zhorší. Význam zajíždění do Motola je velmi sporný, jsou snad všichni obyvatelé Prahy 6 klienty Motolské nemocnice, nevyužívají také jiná zařízení? Pojede do Motola metrem také někdo z centra? Asi těžko, pojede tramvají, která tam jede přímo, bez nutnosti zalézat (někde i dost hluboko) pod zem. Železnice oproti tomu směřuje k letišti bez větších vytáček, její výstavba je významně levnější, zároveň rychlejší a v neposlední řadě víceúčelovější (viz Kladno). Pokud by byl zřetelný signál pro její podporu, určitě by se pro její financování daly rovněž použít peníze z fondů EU, které jsou v případě metra vyjma politických cílů současné vládnocí garnitury jediným motorem z ničeho nic nedávno objevené klikaté stavby METRA na letiště.
registrovaný uživatel cool 
17.06.2008 (22:28)  
Neví někdo kdy se má začít stavět?
registrovaný uživatel M 
17.06.2008 (16:15)  
Ludva z Mydlakova - no, normalni tarif je taky do Amsterdamu, Kolnu, Frankfurtu, ... Defacto nromalni tarif je i do Mnichova, ale vtipne je to udelane tak, ze tam nakupili vice pasem, podobne i Barcelona.
A urcite plati, ze vsechno tohle stavel stat (minimalne v pripade Barcelony teda hodne zprostredkovane:-)) Pises, ze jestli na tom chce nekdo vydelavat - ano, chce. Napred do toho vrazi miliardu/y, takze chce na tom vydelavat. Ale muzeme to udelat tak, ze on to postavi za svoje a potom mu vsichni budou sypat penizky z dotaci, tedy i ti, kteri na letiste nejezdi. Ale hlavne, ze to bude primove levne (a nevadi, ze to budeme platit vsichni:-)
Anebo to muezeme udelat tak, ze to postavi stat (opet za penize vsech), pripadne budeme cekat 30 let, nez to postavi. Proste variant je hafo. Mne osobne se libi ta, ktera omezi statni vydaje a z lidi se na tom budou podilet jen ti, kteri toho opravdu budou vyuzivat. Pokud existuje reseni, jak toho dosahnout, tak zadne lepsi vymyslet nejde.
No a jestli si soukromnik nadhodi cenu, kterou nikdo nebude pouzivat a bude se jezdit metro+bus? Tak to je opravdu jenom problem toho soukromnika, mne to zily netrha

Poznamka - vsechny tyhle priklady jsou ale normlani S-bahn/metro/vlak. Ani jedno z toho neni rychlodraha (* - rychlodrahou se v tomto pripade mysli neo, co skoro nikde nestavi, ne ze to jede nejakou extremni rychlosti:-)
17.06.2008 (16:06)  
tak s tím se dá z části i souhlasit
registrovaný uživatel waszyn 
17.06.2008 (16:04)  
Neco s intervalem 15 ve spicce a 30 mimo rozhodne nenahradi prody busu na evropske ani to nenalaka nikoho kdo nechava auto na kulataku. P+R znamena zaparkuj a jed. Rozhodne to neznamena zaparkuj a cekej 15-30 minut v polich, to je uspora jak prase. Jeste bych to pochopil pokud nejsi z Prahy, tady proste VHD pokud chce uspet musi nabidnout neco vic nez nabizi z Chocne do Trebove apod... Max.co to udela je to, ze lidi co ted jezdi do dejvic busem tak pojedou vlakem. Ale tim bych si taky nebyl tak uplne jisty, neznam moc dobre Kladno, ale dle mych info je to z nekterych casti na ten vlak sakra daleko. Cili abysme ukoncili tu vymenu nazoru, reko bustehradky bude atraktivni pro lidi co ted jezdi busem + cast frekvence z letiste pokud bude normalni cena. Cenu pres 100 Kc za normalni cenu nepokladam, jak dopadl AE, ze... Jinak pro obyvatele P6 kteri nahodou bydli pobliz bustehradky ten interval rovnez neni naprosto vubec atraktivni a budou nadale vyuzivat 119+A.
To metro ma proste ponekud jiny ucel a jsem pro realizaci obou techto systemu.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko