..: Dráhu na letiště zřejmě zaplatí soukromý investor :..

Ilustrační obrázekPraha - Vláda přišla s návrhem, jak financovat stavbu rychlodráhy z centra Prahy na letiště v Ruzyni. Podle Ministerstva dopravy by měl pomoci soukromý investor. Šlo by tak o jedno z prvních využití nového projektu PPP, jež se spoluprací státního a soukromého sektoru v České Republice zabývá. Podle mluvčího MD Karla Hanzelky je tento způsob financování zvláště výhodný. "Finanční výsledky modelu jsou natolik příznivé, že umožní dostatečnou efektivnost i v případě, že se zcela nepotvrdí současné odhady poptávky po letištním expresu," uvedl Hanzelka. Vybraný soukromý investor by pak dráhu také sám provozoval.

Projekt letištní dráhy počítá s dvěma větvemi. První povede přímo na ruzyňské letiště, druhá do centra Středočeského kraje - Kladna. Soukromý investor by však měl podle současných plánů vystavět pouze první z nich. Kladenská větev placená státem by pak měla být zařazena do PID a měl by zde tedy platit regulovaný tarif.

Projekt letištní rychlodráhy ovšem není jediným, jež řeší nyní špatné spojení největšího letiště v hlavním městě ČR se světem. Již v roce 2016 sem pravděpodobně zavítá první vlak metra linky A, která bude prodloužena ze současné konečné stanice Dejvická, nacházející se nedaleko známého "kulaťáku".

Zdroj: České Noviny.cz


Samir Lepara | 16.6.2008 (17:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Praha ČR Středočeský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel waszyn 
18.06.2008 (13:57)  
Zvláštní, že stejný princip-tzn.jeden tarif na všechny spoje, aby nebyl nikdo znevýhodněn, neplatí např.do Ostravy, kde se ne zcela nevýznamná částka připlácí za ušetřených 15% jízdní doby. Takže proč by měli platit lidi v Pendolínu nějaký příplatek a na letiště ne? Do té Prahy taky jezdí pracovat nebo jako turisti:))
registrovaný uživatel Web 
18.06.2008 (13:28)  
MZ: Částečně lze souhlasit - například v tom, že je vhodné letištním rovnou vnutit týdení lítačku. Na druhou stranu vaši denní cestující si koupí nějakou předplacenku a mají vymalováno, ty příplatky pro turisty trápit nebudou.

Nad výhodama rychlodráhy uvažujete uplně zle. Respektive z pohledu člověka, který ví kudy kam a rozumí všem okolo. Cizince nezajímá, zda pojede 25, nebo 19 minut, ale zajímá ho jestli pojede busem (který třeba u nich jezdí kudy chce - ne všude mají tak dobrou MHD jako u nás), nebo po kolejích, kde má celkem jistotu že to řidič neotočí pro tchýni někam do XY. Nevím jak jste zcestovalý, ale osobně mám v zahraničí vždycky mnohem lepší pocit pokud jedu do města vlakem.

A díky těmhle odstavcům jsou podchyceni prakticky všichni cestující z letiště :-) Stejně jich ale bude málo...
18.06.2008 (12:48)  
Na letiště nejezdí jen letečtí cestující, jsou tam zaměstnány stovky lidí v obslužných profesích nebo službách majících standardní předplatní jízdenku PID (MHD). Takže proč by měli platit nějaký příplatek.
Podobně ne všichni letečtí cestující jezdí do centra města, ani to neptřebují.
Já postrádám ten "expresní spoj" (Louis de Mydlaque), protože současná nejrychlejší cesta Letiště - Masarykovo nadraží vychází na 34 minuty, v opačném směru na 36 minut. O kolik rychleji pojede vlak ? Pod 25 minut se vlak byť v elektrické trakci zřejmě nedostane (předpoklad dalších zastávek) takže úspora kolem 9 - 11 minut není rozhodně tak velká aby zakládala nárok na vyšší jízdné, za zkrácení cestovní doby. Prostory letište nachází na území obce Praha, takže není důvod vytvářet další pásma, aby se zvýšila cena jízdenky.
Tím spíše, že leteckým cestujícím ze zahraničí, kteří jedou na několikadenní pobyt do Prahy je výhodné nabídnout vícedenní časovou jízdenku MHD (PID), kterou použije již na cestu z letiště a nebude se muset patlat s nákupem jednotlivých jízdenek. Vnucovat mu další tarif je proti zdravému rozumu.
18.06.2008 (12:04)  
M:Tak výši příplatku by si určil ten soukromník. Já to myslel tak, že by na této trase normálně fungovala PID, jen ty příplatky by šly čistě do kapsy soukromníka, z PID by si bral jinak normálně svůj "podíl na lupu".:-)

V podstatě je ten příplatek i jinej tzarif to samý, ale člověk s režijkou by zalatil míň, než člověk bez ní a člověk s jednotlivou jízdenkou by na jeden doklad mohl dojet z letiště až domů, ne jenom na Masaričku.
18.06.2008 (12:00)  
Budťe na zemi. Pokud má kolejová doprava dorazit v rozumném časovém horizontu na letiště, pak těžko chalupoidním = předlouhým a tedy drahým metrem. Reálně tam bude železnice dříve. Ale na letiště jezdí i řada "normálních" cestujících - zaměstnanci, domorodci. Pro ty asi bude paradox, přesedat v Ruzyni ze železnice na autobus, protože budou preferovat PID tarif. Asi to vyřeší jiná relativně výhodnuá cena pro kupón na vnější pásmo "Letiště" a speciální už méně výhodná cena pro individuální jízdenku z/do Letiště.
registrovaný uživatel M 
18.06.2008 (11:46)  
Jak urcit vysi priplatku, kdyz tam PID fungovat nebude a taky jaka by mela byt vyse priplatku proti mesicni jizdence (pochopim treba priplatek proti jednotlive jizdence).
Nicmene ja navrhuji specialni tarif, ty navrhujes priplatek. Podle mne je to totez, jen jinak nazvane:-) V obou pripadech si ten s litackou bude muset neco dokoupit
18.06.2008 (11:12)  
M:souhlasím s tím, že by ty investice měli vrátit ti lidé, co s tím jezdí=vyšší jízdné (expresní příplatek za expresní rychlodráhu),ale pokud se ten příplatek bude připlácet k tarifu PID a člověk s lítačkou si tudíž bude muset zaplatit jen ten příplatek, ostatní mohou ject na jeden lístek třeba z Lhotky až na letiště s přestupem na rychlodráhu, etc., tak si myslím že má soukromník vyší šanci vydělat prachy, než když si tam dá svůj vlastní tarif.

Karloos: Ono je občas lepší skloubit tramvaje a metro do jednoho, tak jak to plánujou Brňáci, nebo jak to funguje v Linci, nebo Stuttgartu.
18.06.2008 (8:55)  
Rychlodráze na letiště fandím, i tomu že to má postavit soukromník. Naproti tomu metro na letiště přes Motol je velmi nešťastné. Na letiště se to táhne aby to získalo podporu ze státních a evropských fondů a přes Motol se to táhne aby to dělalo dojem, že to obslouží co nejvíce území. Výsledkem je děs a občané P6 se pak budou chytat za hlavu, že tohle vůbec není to, čeho chtěli dosáhnout. V první polovině trasy metro přetne tři fungující tramvajové tratě (důsledky si každý domyslí), aniž by ovšem u stanic byl vhodný prostor k ukončení městských a příměstských busů, zatímco v druhé polovině trasy je naopak prostoru dost, protože u těch stanic téměř nikdo nebydlí (na Dědině má být stanice zcela mimo sídliště) a cestovat stávající povrchovou dopravou bude nadále rychlejší. Já doufám, že se to hned tak nepostaví, vždyť úsek Dejvická - Letiště Ruzyně je delší než celá trasa Dejvická - Depo Hostivař.
18.06.2008 (8:46)  
ad karloos:Tesat.Skvěle a věcně vystižené a bez emocí:o)
18.06.2008 (7:53)  
Tak to já v 167 většinou stojím na jedné noze a ještě né vlastní. Nevím, co myslíš tím zajíždět, jestli tramvaj vyskočí z kolejí nebo tak něco, protože k nemocnici žádné nevedou.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko