..: Alstom představil novou generaci svých lokomotiv :..

Alstom Prima II Belfort - 20. května představil Alstom novou generaci svých lokomotiv, nazvanou Prima II. Lokomotiva bude využívat osvědčenou techniku svých předchůdců, současně ale nabídne nejnovější technologie. Měla by se vyznačovat vysokou modularitou a mírou individualizace pro budoucí majitele. Prvním zákazníkem jsou Marocké národní železnice (ONCF), které obdrží 20 lokomotiv pro osobní i nákladní dopravu.

V elektrické verzi bude lokomotiva dostupná v různých konfiguracích, s výkonem od 4 do 6,4 MW a nejvyšší rychlostí od 120 do 200 km/h. Vybavena bude IGBT elektronikou a poradí si s různými napěťovými soustavami (25 kV, 15 kV, 1500 V a 3000 V). Kabina řidiče disponuje velkými prosklenými plochami pro dobrý výhled strojvedoucího, klimatizací a splňuje nové evropské normy EU-DD (norma dbá na pohodlí strojvedoucího při ovládání lokomotivy). Velké rovné bočnice umožňují jednoduché umístění loga provozovatele nebo reklamních fólií. Nárazníky budou schopny absorbovat náraz v rychlosti do 65 km/h.

Ilustrační foto: Alstom

zdroj: Alstom, LOK-Report


ANKU | 30.5.2008 (11:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Vozidla

More from Francie


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
Registered user gogo11 
28.11.2008 (23:14)  
a to jako když do sebe bouchnou 2 vlaky o tisíci tunách, tak na lokomotivě se jen odře barva na nárazníku? V EU už neplatí ani fyzika?
02.06.2008 (12:14)  
alstom má heské mašiny
Registered user MirekM  mail  
30.05.2008 (22:56)  
A splňuje tahle lokomotiva nové normy na pevnost skříně, co se kvůli nim musela předělávat naše 380?

EightyFour: Ten design jsi vystihl… Tohle opravdu není hračka pro malý děti, ale lokomotiva! :-)
30.05.2008 (22:42)  
http://www.novinky.cz/clanek/141266-ceske-drahy-chteji-letos-nasadit-nejrychlejsi-lokomotivy-sveta.html
Vývoj loko na českých železnicích se zasekl před desítkami let díky podílu DÚ. Schválení řady 471, 680, to byl nadlidský úkol několikaletého souboje s DÚ. MD může klidně udělat férové podmínky přístupu na tratě v ČR. Nekonkurence zajištěna, budou se tu pořád prohánět brejlovce, šestikoláky domácích. Snad se tlak na schválení Taurusů bude zvyšovat.

Twix: Odolnost vůči nárazu se stojícím vozem či vozem protijedoucím poloviční rychlostí se udává přepočteně na rychlost pro lepší názornost. Do dané rychlosti při srážce dojde k destrukci pouze nárazníků, jejichž výměna by měla být jedinou opravou (teď nevím, jestli se u Taurusů nepočítalo i s kosmetickou plechařinou na čele loko). Rychlost 5-10 km/h u českých nárazníků je spíše "kosmetická" hodnota pro umožnění posunu, spřahování/najíždění na stojící vozy.
Correspondent or Member of ŽelPage Martin Grill  mail  
30.05.2008 (20:20)  
Mno tak to je hodně povedený stroj, pokukoval jsem po tomhle Screenu z Catie před nedávnem... :o) Snad někdy uvidím live verzi. Po dlouhé době něco, co vypadá jako dříč, prostě jako mašina :o)
30.05.2008 (18:34)  
Docela se mi to líbí. Lepší než ten hnusný Taurus.
Registered user karosa  mail  
30.05.2008 (17:31)  
M: pokud sis dobře přečetl moji sázkovou nabídku, určitě jsi zaregistroval, že se jedná o to, že se jedná o vyjetí aspoň jedné SÉRIOVÉ mašiny, nikoliv prototypu. Samozřejmě, až to bude schválené pro provoz.
30.05.2008 (16:49)  
Z toho obrázku to moc nevypadá, že by kabina "řidiče" měla nějak extrémně velkou tu prosklenou plochu. Má dost široký sloupky... I když záleží na tom, kde bude fíra sedět - předpokládám, že uprostřed...
Registered user sames1 
30.05.2008 (16:46)  
Porsche design byla nejveci chyba Skodovky. Jsem rad ze novou tramvaj navrhoval Kotas. Bohuzel dle Kotase je dnes skoro vse. Pomalu to zajizdi do stereotipu. Ale i tak jeho tvorba je sqwela. Co se tyce konkurence schopnsti Skodovky. Je bohuzel pravda ze srovnavat vyrobce co se vychvaluje dodavkou 2 ele jednotek pro Litvu s zakazkou 305 ele jednotek pro Belgii. Z simence se stava docela vysoky hrac na kolejovem businese. Ja to nemcourum preju. Frantici s Alstomem a Kanadani s Bombardierem jsou snad vsude. No a Skodovka pokud nezacne stavet obchod na multikonfiguracnich modelech tak bude porad tam kde je. jinak to ze si tu sazite na jejich vyjeti bych poslal ingenirum v Skodovce mozna by to pomohlo neco uspisit :) jen zertuju.

PS: Jinak design ma vydareny. Ale to je nazor kazdeho osobni jak vnima sve okoli nekomu se libi kraken nekdo ho zase nemusi...
Registered user Luxian  mail  
30.05.2008 (16:14)  
Pendožabák: samozřejmě škodovka. Ten nynější design je jen nepovedená napodobenina Taurusu (Taura)
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko