Belfort - 20. května představil Alstom novou generaci svých lokomotiv, nazvanou Prima II. Lokomotiva bude využívat osvědčenou techniku svých předchůdců, současně ale nabídne nejnovější technologie. Měla by se vyznačovat vysokou modularitou a mírou individualizace pro budoucí majitele. Prvním zákazníkem jsou Marocké národní železnice (ONCF), které obdrží 20 lokomotiv pro osobní i nákladní dopravu.
V elektrické verzi bude lokomotiva dostupná v různých konfiguracích, s výkonem od 4 do 6,4 MW a nejvyšší rychlostí od 120 do 200 km/h. Vybavena bude IGBT elektronikou a poradí si s různými napěťovými soustavami (25 kV, 15 kV, 1500 V a 3000 V). Kabina řidiče disponuje velkými prosklenými plochami pro dobrý výhled strojvedoucího, klimatizací a splňuje nové evropské normy EU-DD (norma dbá na pohodlí strojvedoucího při ovládání lokomotivy). Velké rovné bočnice umožňují jednoduché umístění loga provozovatele nebo reklamních fólií. Nárazníky budou schopny absorbovat náraz v rychlosti do 65 km/h.
Ilustrační foto: Alstom
zdroj: Alstom, LOK-Report
Jsem si na šel TZ a v tom Maroku mají jezdit od 2010. Zakázka má hodnotu 74 mil Euro což je po rozpočítání na loko a koruny 92,5 mil Kč za jednu...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.