Belfort - 20. května představil Alstom novou generaci svých lokomotiv, nazvanou Prima II. Lokomotiva bude využívat osvědčenou techniku svých předchůdců, současně ale nabídne nejnovější technologie. Měla by se vyznačovat vysokou modularitou a mírou individualizace pro budoucí majitele. Prvním zákazníkem jsou Marocké národní železnice (ONCF), které obdrží 20 lokomotiv pro osobní i nákladní dopravu.
V elektrické verzi bude lokomotiva dostupná v různých konfiguracích, s výkonem od 4 do 6,4 MW a nejvyšší rychlostí od 120 do 200 km/h. Vybavena bude IGBT elektronikou a poradí si s různými napěťovými soustavami (25 kV, 15 kV, 1500 V a 3000 V). Kabina řidiče disponuje velkými prosklenými plochami pro dobrý výhled strojvedoucího, klimatizací a splňuje nové evropské normy EU-DD (norma dbá na pohodlí strojvedoucího při ovládání lokomotivy). Velké rovné bočnice umožňují jednoduché umístění loga provozovatele nebo reklamních fólií. Nárazníky budou schopny absorbovat náraz v rychlosti do 65 km/h.
Ilustrační foto: Alstom
zdroj: Alstom, LOK-Report
EightyFour: Ten design jsi vystihl… Tohle opravdu není hračka pro malý děti, ale lokomotiva! :-)
Vývoj loko na českých železnicích se zasekl před desítkami let díky podílu DÚ. Schválení řady 471, 680, to byl nadlidský úkol několikaletého souboje s DÚ. MD může klidně udělat férové podmínky přístupu na tratě v ČR. Nekonkurence zajištěna, budou se tu pořád prohánět brejlovce, šestikoláky domácích. Snad se tlak na schválení Taurusů bude zvyšovat.
Twix: Odolnost vůči nárazu se stojícím vozem či vozem protijedoucím poloviční rychlostí se udává přepočteně na rychlost pro lepší názornost. Do dané rychlosti při srážce dojde k destrukci pouze nárazníků, jejichž výměna by měla být jedinou opravou (teď nevím, jestli se u Taurusů nepočítalo i s kosmetickou plechařinou na čele loko). Rychlost 5-10 km/h u českých nárazníků je spíše "kosmetická" hodnota pro umožnění posunu, spřahování/najíždění na stojící vozy.
PS: Jinak design ma vydareny. Ale to je nazor kazdeho osobni jak vnima sve okoli nekomu se libi kraken nekdo ho zase nemusi...
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.