..: Po roce se do Zlína opět podívá "ešus" :..

Ilustrační obrázekZlín - Již tradiční záležitostí se stávají výlety elektrické jednotky řady 471 mimo trolej do Zlína. Stejně jako po minulé roky, i v úterý 3. června se na svou cestu vypraví opět zvláštní "Vlak plný úsměvů", který z Pardubic poveze děti trpící zdravotním postižením na speciální program 48. ročníku Mezinárodního filmového festivalu pro děti a mládež. Již tradičně se bude jednat o jednu ze starších jednotek řady 471, jejichž interiér lze lépe přizpůsobit většímu počtu cestujících na vozíku. Abyste jeho cestu z Pardubic do Zlína mohli patřičně zdokumentovat, přinášíme vám jeho jízdní řád. V Otrokovicích má vlak prodloužený pobyt pro přivěšení, resp. odvěšení motorové lokomotivy, která soupravu poveze po neelektrifikované trati do Zlína.

Vlak plný úsměvů již v minulosti zaznamenal mezi malými návštěvníky velký úspěch. Oproti běžnému vlakovému spojení představuje vedení jediné nízkopodlažní jednotky pro handicapované děti velkou výhodu. V železniční stanici Zlín střed pro ně bude připraven speciální program až do večerní zpáteční cesty do Pardubic.

Orientační jízdní řád

Úterý, 3. června 2008 (uvedené časy mají pouze informativní charakter)

Pardubice hl.n.07:10
Choceň07:3207:40
Ústí n.Orl.město z.07:5307:57
Česká Třebová08:04 08:15
Zábřeh na Moravě08:39 08:50
Olomouc hl.n.09:28 09:30
Zlín střed10:38

Cesta zpět:

Zlín střed17:15
Olomouc hl.n.18:19 18:20
Zábřeh na Moravě18:50 18:53
Česká Třebová19:15 19:20
Choceň19:42 19:45
Pardubice-Černá za B.19:5819:59
Pardubice hl.n.20:03

zdroj: ŽelPage


Miroslav Zikmund | 30.5.2008 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Reportáže

Další z regionu ČR Zlínský


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Honza  mail  
05.06.2008 (13:27)  
Miroslav Zikmund:
Ty ešusy měly být 5 dílný, ne 2 dílny, resp. spojený vždy 3 dílný jak ho známe dnes + další ešus bez vložáku.
Ty 4 vozový 460tky zkutečně z Roudnice do Děčína dojely o 20 minut později když jely na půl a že to bylo několikrát, protože ke konci provozu 460tek je vyškrtly z pravidelných oprav (údajně) a to s tím ob den něco bylo, nebyla ani vyjímka, že to nejelo vůbec. Teď ty žabotlamy a ešusy se jakš takš držej.
04.06.2008 (12:31)  
Honza : stát se mohlo na ŽZO cokoli. Pátrat po tom, proč Ř vypadl je ztráta času, rozhodně to nemohlo být z důvodu malého poloměru oblouku. Oblouky v Rakousku (kupř. Semmering), Švýcarsku jsou mnohem ostřejší než na ŽZO, res. na mnoha českých - slovenských hlavních tratích a vesele se tam jezdí s řídícími vozy... desítky let. Např. rakouská řada 4030 byla normálně na "kuple" mezi vozy.
Od dvojdílných 471 se upustilo z kapacitních důvodů, vložák 071.001 byl původně u 471.002, pak se přesunul do dvojdílné 471.001 a do 471.002 se přiobjednal 071.002.
To prodloužení o 20 minut na 60 km se mi nezdá, ale budiž.

Nicméně zažil jsem bobinu 499.1 jedoucí z Košic do Prahy na Košičanu na jednu motorovou skupinu čili poloviční trakční výkon při dodržení jízdních dob. Jen na stoupání ze SNV na Štrbu a přes Jablunkov si strojvedoucí vyžádali postrk, aby mašinu zbytečně dál netrápili.
registrovaný uživatel Honza  mail  
04.06.2008 (9:28)  
Miroslav Zikmund: Ty Tornáda "na půl" to znám, to u nás dělali často, když jeden motorák lehnul ale: i když jsme 460tky měli ve zkrácený 4 vozový verzy, tak na cca 60 kilometrech prodloužil jízdní dobu minimálně o 20 minut a v konečný stanici už čekala náhrada. A to 460tky mají větší výkon než žabáci, nebo ne?
A za další, jedna z největších výhod pantografových jednotek je, že z jednoho stanoviště může ovládat všechny motorový vozy, tak proč to nevyužít.
A u těch Ešusů, proč teda původně plánované skládání jednotek bylo 471 + 071 + 971 + 971 + 471, když jeden 471 uveze 2 spojené ešusy v dnešním složení? Možná uveze, ale k použití to moc není.

A to že 560 vykolejila na zkušebním okruhu ve složení s řídícím vozem mi říkal jeden pan inženýr co pracuje v Cerhenicích na okruhu.
Já sám jsem spíš pro složení bez řídících vozů, mám raději oba koncový hnací.
03.06.2008 (23:23)  
Honza : případů, kdy se jelo s osmivozovým žabotlamem na "čtvrtinu", tj. tažnou sílu vyvíjel jen jeden EM byla celá řada. Jediným rizikem na trati Kolín – Praha bylo stoupání z Českého Brodu do Roztoklat, kde hrozilo spálení rozjezdových odporníků.
560 jezdil jako Ř 487.0 + N 487.0 + SM 487.0 v Brně (dva prototypy) začátkem 70. let minulého století (tehdy to snad bylo samostatné LD Brno Horní Heršpice). Žádná literatura neuvádí, že by vůz vykolejil. Problém byla malá kapacita a na trati do Žďáru nad Sázavou přece jen náročné stoupání.
460/560 tzv. "na půl" to byl běžný jev. Stejně tak když nejede jedna ze dvou 471, tak ta druhá to spolehlivě utáhne. Výkon 2 MW je na úrovni bobin, které vozily běžně soupravy o hmotnosti kolem 750 tun...

Jen pro informaci – nasazena byla 471.039, brejlovec 754.012 a nějaký darebák dokázal ve Zlíně, když byla souprava odstavena u tovární zdi, zplodit své odporné sprejerské dílo.
registrovaný uživatel PeNik 
03.06.2008 (18:32)  
Ad Honza: u 451/2 vždy táhnou všechny motorové vozy, pokud není na jednom z nich závada.
registrovaný uživatel Honza  mail  
03.06.2008 (13:42)  
Miroslav Zikmund: Proč u Tornád a Žabotlamů nevyvíjí tažnou silu přední motorový vůz, když jsou spojené? Já jsem se s tímto spojením nikdy nesetkal, za mě se to už nedělalo, ale vždycky se říká, že z jednoho stanoviště se ovládají všechny motorové vozy.
Nějak si nedovedu představit, jak by žabotlam strkal jeden z osmi vozů, to by asi daleko nedojelo.
A řídící vozy na 560 se nerealizovaly údajně proto, že při provádění bezpečnostních zkoušek na okruhu ve složení řídící + vložák + hnací zkutečně došlo k vykolejení.
03.06.2008 (8:15)  
Tak to jede 471 039-8
02.06.2008 (12:15)  
uš tam byl loni, né?
registrovaný uživatel PeNik 
01.06.2008 (17:29)  
Neseklo. V současné době čeká na opravu dílů. Bližší info na k-reportu.
registrovaný uživatel Luxian  mail  
01.06.2008 (1:42)  
předchůdce: Moment, ono to už definitivně seklo i s druhým krakenem?
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko