..: Po roce se do Zlína opět podívá "ešus" :..

Ilustrační obrázekZlín - Již tradiční záležitostí se stávají výlety elektrické jednotky řady 471 mimo trolej do Zlína. Stejně jako po minulé roky, i v úterý 3. června se na svou cestu vypraví opět zvláštní "Vlak plný úsměvů", který z Pardubic poveze děti trpící zdravotním postižením na speciální program 48. ročníku Mezinárodního filmového festivalu pro děti a mládež. Již tradičně se bude jednat o jednu ze starších jednotek řady 471, jejichž interiér lze lépe přizpůsobit většímu počtu cestujících na vozíku. Abyste jeho cestu z Pardubic do Zlína mohli patřičně zdokumentovat, přinášíme vám jeho jízdní řád. V Otrokovicích má vlak prodloužený pobyt pro přivěšení, resp. odvěšení motorové lokomotivy, která soupravu poveze po neelektrifikované trati do Zlína.

Vlak plný úsměvů již v minulosti zaznamenal mezi malými návštěvníky velký úspěch. Oproti běžnému vlakovému spojení představuje vedení jediné nízkopodlažní jednotky pro handicapované děti velkou výhodu. V železniční stanici Zlín střed pro ně bude připraven speciální program až do večerní zpáteční cesty do Pardubic.

Orientační jízdní řád

Úterý, 3. června 2008 (uvedené časy mají pouze informativní charakter)

Pardubice hl.n.07:10
Choceň07:3207:40
Ústí n.Orl.město z.07:5307:57
Česká Třebová08:04 08:15
Zábřeh na Moravě08:39 08:50
Olomouc hl.n.09:28 09:30
Zlín střed10:38

Cesta zpět:

Zlín střed17:15
Olomouc hl.n.18:19 18:20
Zábřeh na Moravě18:50 18:53
Česká Třebová19:15 19:20
Choceň19:42 19:45
Pardubice-Černá za B.19:5819:59
Pardubice hl.n.20:03

zdroj: ŽelPage


Miroslav Zikmund | 30.5.2008 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Reportáže

Další z regionu ČR Zlínský


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel PeNik 
31.05.2008 (10:25)  
Ad Miroslav Zikmund: s tím výkonem to je dosti tedy chabrus. Co bude nasazeno za loko? Já viděl papír o nasazení 751, ale teď držím v ruce depeši o nasazení 754.
30.05.2008 (18:46)  
Pan X & Spock : nic nového pod sluncem, už jsme v minulosti sunuli 471 z Olomouce Nové Ulice do Olomouce hl.n. Výpravčí na Nové Ulici chvíli nechápala, že nehodláme objíždět, protože na HLN bychom museli objíždět znovu a pak zase na Nové Ulici a hlavně by se muselo přenášet spřáhlo, ale pak jí bylo vysvětleno, že strojvedoucí na řídícím voze ovládá průběžnou brzdu, spojení mezi strojvedoucími je zajištěno vysílačkou a pochopila, že ji vlastně ulehčíme práci ...
V Oc HLN na to taky koukali poněkud překvapeně.. Dalo se to udělat, protože se sešla skupina stejně potrhlých ... a nebylo to nic proti předpisu...

JTB : myslím, že se mýlíte, protože existoval Ř 487.0 k SM 488.0 (dnes 560), který jezdil 110 km/h.
Sunuté vlaky sice měly předpisově rychlost 30 km/h, řídící vozy byly označovány dlouhou dobu za čertův výtvor, protože by prý mohlo dojít k vykolejní sunutého vlaku v oblouku.
Nicméně zcela běžně se jezdilo s "řídícími" vozy rychlostí 120 - 130 km/h, aniž by to vůbec odmítačům řídících vozů vadilo, resp. sunuté vlaky jezdily touto rychlostí, aniž by si to předpisáři uvědomovali.

Motorová jednotka tvořená motorovými vozy M 296.1 (853) s dálkovým řízením všech vozů – motorový vůz v čele nevyvíjí tažnou sílu z důvodu závady = funguje toliko jako řídící vůz. Podobně elektrické jednotky EM 488.0 (460), EM 488.0 (560). Zcela běžný jev u žabotlamů – ze čtyř elektrických vozů jel jenom jeden ..., případně u M 298.0 (jednotka Ganz).

PeNik : asi by to nejelo, on je výkon topného agregátu na T lok poněkud malý. Stačí tak na to, aby utáhl klimatizaci.
Topný výkon u 749 je 240 kVA, u 750, 754 je 400 kVA. Trakční výkon 471 je 2000 kW.
registrovaný uživatel PeNik 
30.05.2008 (17:19)  
Dnes bylo rozhodnuto, že bude na vlak plný úsměvů vystavena jednotka 471.040. pokud se do pondělka nerozbije, je to tutovka.

Na to, aby to šlo řídit z 971 nebo i 471 na tratích bez drátů nemusí mít 471/971 UIC kabel. Stačí napájet 3 kV a nezávislá loko najetá s dieselem na výkonu. A jelo by to také. Prostě by stačily 3 kV do průběhu. Pokud vím, tak se to pouze 1x vyzkoušelo a od té doby se to nepoužilo (možná zakázaná manipulace).
registrovaný uživatel V. 
30.05.2008 (16:02)  
Ano přesně tak, řídit to z 971 by bylo pro šotouše zajímavé ;-)
editor nebo admin ŽP RaPa  mail  
30.05.2008 (15:03)  
No pokud by tam byl brejla 754.013, tak ten má UIC - takže jestli má Ešus UIC, tak by se to dalo řídit z 971čky :D
30.05.2008 (13:41)  
Semik: řídící vůz se od roku 1998 (pokud se pletu, opravte mne) považuje za plnohodnotné vozidlo pro vedení vlakové soupravy. Do té doby byl považován za vozidlo sunuté, což obnášelo mmj. maximální rychlost 30 km/h. Ale v zásadě máš pravdu :)
registrovaný uživatel Semík  mail  
30.05.2008 (13:06)  
Nechci do toho kecat, ale regionova taky sune, nebo je snad ve Vizovicích točna? Takže ano ve Zlíně se běžně sunou vlaky.
registrovaný uživatel Spock 
30.05.2008 (13:02)  
Pan X: Jistě a sem tam by mohly jezdit sunuté vlaky běžně, aby to bylo zajímavé pro fotografy, že? Šotouš se nezapře.
registrovaný uživatel Honza-loko  mail  
30.05.2008 (12:59)  
Mě tak napadlo, že při nedostatku elefantů by mohli nasadit CityFrog 451/452. Dráhy by toho možná i schopný byly. Omlouvám se za blbej offtopic.
registrovaný uživatel V. 
30.05.2008 (12:31)  
Jó super, násvit bude parádní i ráno i podvečer, flek mám najítý, teď si jen zaopatřit omluvenku do školy.... ;-)

A taky nechápu proč to nemůže 754 sunout? Bylo by to pro fotografy lepší...
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko