Praha - Vedení Student Agency podle všeho zcela změnilo svou strategii vstupu na český železniční trh. Zatímco vyhrožuje opuštěním konceptu dálkových vlaků HighJet mezi Prahou a Ostravou, naplánoval majitel společnosti Radim Jančura průnik do dopravy regionální. Společně s francouzskou společností Keolis hodlá podle informací dnešního vydání deníku MF DNES založit společný podnik, který by provozoval dotovanou dopravu pro krajské úřady. Může se tedy jednat o zřejmě nejvážnější pokus o narušení monopolu ČD v regionální dopravě, ale stejně tak dobře může jít jen o další z množících se pokusů strhnout na sebe pozornost.
Jančura tvrdí, že už jedná s krajskými úřady, které jsou ze zákona povinny objednávat dopravu v rámci ZDO. "Jednáme zhruba od začátku roku. Teď jsme v kontaktu se dvěma krajskými úřady, které se snažíme přesvědčit, aby vypsali na provozování železniční dopravy výběrové řízení," citoval deník Jančuru.
zdroj: MF DNES

Jednoduše to je vždy o čase, když je pojedu klidně vlakem kamkoliv po Evropě, když ne použiji letadlo, když ani jedno nevychází, jedu autem. Autobus SA je moje volba pro trasu Praha-Plzeň.
M: jo, snad myslíme na to samé. jezdil jsem s tím 4 roky na střední. Venku -20°, v busu -25°, v létě venku 30°, vevnitř 60° a 19 kilometrů za 45 min. A abych nezapoměl, řidič Ruda, kterej z toho dělal vyhlídkové jízdy. Ale klidně bych se do těch dob vrátil;). Akorát ohledně toho místo bych polemizoval:))).
Ostatne neni ani treba do Londyna - v buse se proste poradne nedaji natahnout nohy, protoze tam nevychazeji uhly... Teda natahnout se daji, ale holene se dotykaji sedadla prede mnou a jednak to neni pohodlne, dvak mam strach, ze kdyz to zacne brzdit, tak mi to ty nohy zlomi.
Ano, sedet jako ve skole se tam da tutove - i kdyby mel clovek 2 metry 30...
a Vy si snad vyberete spíše ošmudlaný vlak (čest vyímkám, které josu v ČB), který jede o hodinu déle než luxusní autobus???
Co se týče vyjádření pana Jančury ohledně provozování dálkové železniční dopravy, možná šlo jen o dobrý marketingový tah, aby se o SA mluvilo. Co by za takovou reklamu zdarma dala kdejaká firma vč. ČD. Že si dráhy nevybudovali jméno, které si lidé spojují s positivními věcmi je problém ČD, ne SA. Na tohle si můžete říkat, co chcete, přijměte to prosím, jako fakt a drtivá většina cestujících mi dá za pravdu. ČD taky slibovali Léto-26 půl roku předem, plakáty vylepené na každém nádražíčku a nakonec se tak nějak nekoná.
Co si pamatuji, tak všechna zdražení autobusů SA byla zdůvodněna zejména v souvislosti s nárůstem vstupů, hlavně růst cen pohonných hmot a DPH. Říkat, že se SA skládáme na nové vlaky je to samé, jako tvrdit, že se Sazce skládáme na Bentley pro generálního ředitele. A nevšiml jsem si, že by to někomu vysloveně vadilo. Jednoduše se společnosti daří, tak proč by nemohla investovat do vlastní prezentace, v případě SA do svého rozvoje. V podstatě je to její povinností a jen blbec usne na vavřínech když má každý měsíc za osm hodin denně svých patnáct jistých.
Je všeobecně známé, že laťku ve veřejné dopravě nasadil hned z úvodu hodně vysoko a tím získal obrovskou výhodu na trhu. Jak jsem již v předcházejících diskuzích uvedl, autobusy SA jezdím nepravidelně, ale poměrně často v relaci Plzeň-Praha. Na delší cestu si vzhledem ke své výšce netroufám. Pravidelně jezdím vlaky a rozhodně nejsem jenom kritický. Více zkušeností mám positivních. Samozřejmě, na ČD můžu kritizovat taky všechno, ale proč, když jsem s nimi z pozice zákazníka vyjma několika málo kopanců spokojený? Hledat každou mouchu a hnát kritiku (nebo chválu) do extrému je prostě kravina. Podobně jako je kravina jízda maglevem z Ostravy do Prahy. Ale na část diskutujících se opravdu nedá jinak reagovat.
Radimu Jančurovi v každém případě držím palce, protože dokázal udělat z komára velblouda a to reálně, ne kecama, dokázal vybudovat místy kontroverzní, ale přesto jednu z nejznámějších firem a značek na trhu, které úspěch nedokáže odpustit kde kdo. To je asi vše, tak zatím;).
PS: na 1001 důvodech proti SA pracuji, ale chvíli to potrvá.
Jinak, pokud je nesmyslne nizke, tak tim chces asi rict, ze je ve ztrate, ze? Jestli jo, tak z ceho tu ztratu pokryva a proc to dela, muzes nejak jednoduse odpovedet? Pripadne proc ti vadi, ze podnika se ztratou, jinej by byl rad, ze dostava neco pod cenou...
Pokud podle tebe ve ztrate neni, tak pro zmenu nechapu, proc pises o nesmyslne nizkych cenach. Vzdycky nekdo musi byt nejlevnejsi (plus SA myslim nejlevnejsi neni!!)
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
