Berlín - Částečná privatizace německých drah (Deutsche Bahn) je na spadnutí. Koncem dubna schválila spolková vláda koncept restrukturalizace a částečné privatizace, který bude nyní předložen k projednání dolní komoře spolkového parlamentu. Parlamentem by měl návrh projít relativně hladce, panuje na něm shoda jak křesťanských (CDU/CSU) tak i sociálních demokratů (SPD). A obě strany velké koalice disponují pohodlnou většinou.
Plán počítá s vyčleněním dopravních činností do nově vzniklé společnosti DB Mobility Logistics. Formou úpisu na burze pak má být zatím kapitalizováno 24,9 % akcií nového dopravce, přičemž vedení drah v dohodě s odbory slíbilo neprodat v dlouhodobém horizontu více než 49,9 % akcií. Mateřská společnost jako vlastník a správce infrastruktury zůstane nadále plně ve státních rukách.
Pokud legislativa projde parlamentem podle plánu, samotný úpis akcií pak proběhne na podzim tohoto roku. Podle informací spolkového ministerstva dopravy by privatizace měla vynést okolo 6 miliard €, jedna akcie by se měla prodávat přibližně za 22 €. Kupci akcií by pak měli být jak finanční investoři a penzijní fondy, tak i privátní osoby. Počítá se i se zvýhodněnými akciemi pro zaměstnance.
Až do roku 2011 zůstane předsedou představenstva obou společností dosavadní šéf drah Hartmut Mehdorn, do pozice člena představenstva koncernu pro personální politiku pak nově nastoupí bývalý šéf největších drážních odborů Transnet Norbert Hansen. Za tuto změnu táborů si vysloužil kritiku z řad odborů i levicové opozice.
Ilustrační fotky: Deutsche Bahn AG
zdroj: SPIEGEL ONLINE, LOK Report
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.