..: Dramatický růst ceny ropy se promítne i do jízdného na železnici :..

Ilustrační obrázekPraha - S druhou změnou jízdního řádu 2007/2008, tj. 15. června, vstoupí v platnost také další změna tarifu TR10, která cestující rozhodně nepotěší. Čeká nás další zdražení, dle ČD kvůli rostoucím cenám elektřiny a především nafty. Zvýšení cen se podle vyjádření ČD dotkne zhruba čtyř procent cestujících.

Nejcitelněji se změna dotkne uživatelů kilometrických bank. Sešitek, na který je možné během půlroční platnosti ujet 2000 kilometrů za 1600 korun, bude stát o 200 korun více. Ještě na podzim za ni cestující platili 1400 korun. Cena jednoho kilometru se tak zvedla během půl roku o 20 haléřů na 90 haléřů. Výhodná nabídka při nákupu pěti kilometrickýh bank najednou za cenu 1400 Kč/ks také končí.

I další výhodná nabídka - síťová nabídka ČD NET podraží o více než 10 %. Za jízdenku využitelnou na všechny spoje Českých drah nově cestující zaplatí 440 korun; varianta pro 2-5 osob zdraží o 100 Kč na 880 Kč. Podraží také víkendová síťová jízdenka SONE+ pro dálkové vlaky - také na 440 Kč; naproti tomu cena SONE+ pro osobní vlaky se nemění a bude i nadále 130 Kč.

Tradiční letní nabídka Léto-26, jež byla v minulých letech zjednodušena, se loni dočkala svého konce. Letos již nebude v prodeji - stejně jako loňské novinky, SC NET a In-gold All Inclusive, které se nedožily ani roční existence a od 15. června je již nepořídíte.

Základní jízdné se zatím nemění

Základní cena jízdného ani zákaznické jízdné a ceny síťových jízdenek Klasik se k 15. červnu nemění; nedá se ale vyloučit, že by nás s novým jízdním řádem mohlo čekat další překvapení v podobě dalšího zvýšení cen. Naposledy zdražovaly České dráhy loni v prosinci, kdy se ceny jízdného zvedly zhruba o šest až sedm procent.

Stručný přehled tarifních změn od 15. června:

  • končí nabídka jízdenky In-gold ve variantě All Inclusive
  • končí nabídka jízdenek SC Net ve všech verzích
  • končí nabídka pro mládež Léto-26
  • kilometrická banka zdražuje z 1600 Kč na 1800 Kč
  • síťová jízdenka ČD Net zdražuje z 390 Kč na 440 Kč
  • víkendová síťová jízdenka SONE+ zdražuje z 390 Kč na 440 Kč
  • "Šťastná eLiška" pro trasu Praha - Brno zdražuje ze 70 Kč na 105 Kč

zdroj: Tisková zpráva Českých drah, a.s.


Aleš Drobný Poslat mail autorovi | 8.5.2008 (15:23)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Tarify

Ďalšie z regiónu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6 ... 11      Zpráv na stránku:   
09.05.2008 (13:26)  
Tenzor: to je zajímavé, v MS kraji s obsazeností vlaků nemáme potíž v žádný den v týdnu.
registrovaný užívateľ tenzor 
09.05.2008 (13:03)  
zirecek: tipl bych si že bude přecpáno jen ve spojích pátek odpoledne a neděli večer - kapacita silniční přepravy na tohle nestačí. Jinak jsem viděl (skoro) plné vlaky jen občas ve směru Brno Tišnov o víkendu pokud je pěkné počasí, tam nastupuje hodně kolistů (kteří následovně svými vehikly zatarasí prostor u dveří). V ostatních případech se zřídka vidí vlaky jiné než poloprázdné a to i přesto, že třeba v okolí Brna jezdí většina lidí na jízdné IDS (asi poloviční oproti běžným nezákaznickým cenám) a kdyby měli platit jízdné ČD, asi by jezdilo vlakem ještě mnohém méně lidí.
Například včera, z Valtic do Břeclavi osobák 842 + BDdtx (20 minut zpoždění), obsazenost cca 20 procent. Osobák Břeclav Brno 242 + 6x Bdmtee (zpoždění 12 minut, normálně bych tím nejel, ale Hašek jako obvykle zpožděný a nechtěl jsem riskovat že se v Brně nestihne přestup) obsazenost 10 procent, pak se vyšplhala "až" na 50 procent. V prvním případě by stačil samotný motorový vůz, v druhém 3 vagony místo 6.
registrovaný užívateľ tenzor 
09.05.2008 (12:42)  
Semík: Ano, pro každodeního cestujícího se nic nezdražuje, protože se to zdražilo už v prosinci - měsíční jízdenky v průměru o 60 procent, zpáteční jízdenky o 44 procent. Teď se zdražuje jen to, co předtím zdraženo nebylo (aby to proboha, nebylo pro cestujícího výhodné a nejel náhodou vlakem místo autobusem nebo autem) - SoNe+ (13 procent) a kilometrická banka (13-25 procent).
09.05.2008 (11:59)  
Zdeněk Michl: Jsem rád za podobný názor o kvalitě novinařiny v odkazovaném článku a za názor, proč tedy lidé cestují hororovými spoji? :o)
09.05.2008 (11:36)  
Dale Cooper - I ti autobusáci posílaj na pravidelné spoje téměř vše co má kola, volant a motor, aby posílili kapacitu spojů - z Brna vidím často jet 2 busy ČSAD Semily, jednou jsem viděl i posílené ICOM/ČSAD Ústí nad Orlicí. I přesto hodně lidí se do busů nevejde a jedou vlakem.
registrovaný užívateľ Lanhut 
09.05.2008 (11:20)  
PHM použité k letecké dopravě nepodléhá spotřební dani. Proč se ČD nesnaží prosadit, aby to platilo i pro kolejovou dopravu?
registrovaný užívateľ sAd 
09.05.2008 (11:03)  
Klasika. Český národ bude nadávat na všechno, co přijde pod ruku.

Ad léto-26: Jen tak mě napadlo, byla tahle sleva před tím, než zrušili JP-ISIC? Nebyla. A argument, že stál jenom 100 Kč neobstojí, protože pokud to přepočítám na cenu Studentského průkazu, tak vychází dráž.

P.S.: Zrušení příplatku IC/EC byla jedna z největších chyb v poslední době...
09.05.2008 (10:34)  
Vy, kteří píšete, že KMB již kupovat nebudete - za jaké jízdné tedy budete jezdit? Zdražení o 30 % během půl roku mě štve, ale nic levnějšího jaksi nevidím.
09.05.2008 (10:33)  
M: Proč tolik ironie k lidem věku < 26 let?
  1 2 3 4 5 6 ... 11      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2025 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko