..: Dramatický růst ceny ropy se promítne i do jízdného na železnici :..

Ilustrační obrázekPraha - S druhou změnou jízdního řádu 2007/2008, tj. 15. června, vstoupí v platnost také další změna tarifu TR10, která cestující rozhodně nepotěší. Čeká nás další zdražení, dle ČD kvůli rostoucím cenám elektřiny a především nafty. Zvýšení cen se podle vyjádření ČD dotkne zhruba čtyř procent cestujících.

Nejcitelněji se změna dotkne uživatelů kilometrických bank. Sešitek, na který je možné během půlroční platnosti ujet 2000 kilometrů za 1600 korun, bude stát o 200 korun více. Ještě na podzim za ni cestující platili 1400 korun. Cena jednoho kilometru se tak zvedla během půl roku o 20 haléřů na 90 haléřů. Výhodná nabídka při nákupu pěti kilometrickýh bank najednou za cenu 1400 Kč/ks také končí.

I další výhodná nabídka - síťová nabídka ČD NET podraží o více než 10 %. Za jízdenku využitelnou na všechny spoje Českých drah nově cestující zaplatí 440 korun; varianta pro 2-5 osob zdraží o 100 Kč na 880 Kč. Podraží také víkendová síťová jízdenka SONE+ pro dálkové vlaky - také na 440 Kč; naproti tomu cena SONE+ pro osobní vlaky se nemění a bude i nadále 130 Kč.

Tradiční letní nabídka Léto-26, jež byla v minulých letech zjednodušena, se loni dočkala svého konce. Letos již nebude v prodeji - stejně jako loňské novinky, SC NET a In-gold All Inclusive, které se nedožily ani roční existence a od 15. června je již nepořídíte.

Základní jízdné se zatím nemění

Základní cena jízdného ani zákaznické jízdné a ceny síťových jízdenek Klasik se k 15. červnu nemění; nedá se ale vyloučit, že by nás s novým jízdním řádem mohlo čekat další překvapení v podobě dalšího zvýšení cen. Naposledy zdražovaly České dráhy loni v prosinci, kdy se ceny jízdného zvedly zhruba o šest až sedm procent.

Stručný přehled tarifních změn od 15. června:

  • končí nabídka jízdenky In-gold ve variantě All Inclusive
  • končí nabídka jízdenek SC Net ve všech verzích
  • končí nabídka pro mládež Léto-26
  • kilometrická banka zdražuje z 1600 Kč na 1800 Kč
  • síťová jízdenka ČD Net zdražuje z 390 Kč na 440 Kč
  • víkendová síťová jízdenka SONE+ zdražuje z 390 Kč na 440 Kč
  • "Šťastná eLiška" pro trasu Praha - Brno zdražuje ze 70 Kč na 105 Kč

zdroj: Tisková zpráva Českých drah, a.s.


Aleš Drobný Poslat mail autorovi | 8.5.2008 (15:23)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Tarify

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 11      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Best  mail  
11.05.2008 (14:50)  
tgw: To co píšete je úplně jiný směr. Tanvald-Drážďany jede ze Žitavy směr Ebersbach a dopravce DB Regio, tamto bylo ze Žitavy na sever na Görlitz a dopravce Connex ČŽ(Lausitz Bahn) Dnes do tohoto směru z Liberce nic přímého nejezdí.
registrovaný uživatel tgw 
11.05.2008 (10:43)  
Best

Aha.Tak až Berlína to nejezdí.To asi máte pravdu .Ale do Drážďan ano.Jezdí se stejným směrem.I nyní v roce 2008.
Tanvald-Jablonec nad Nisou-liberec-Chrastava-Hrádek nad nisou-Žitava-Drážďany a zpět.
registrovaný uživatel M 
10.05.2008 (21:37)  
Z hlediska bezpecnosti je nejezdit nikam nebo jit pesky (ne lesem), pripadne lodi... Pripadu, kdy nekoho zasahne blesk nebo se potopi lod na rece mnoho neni...
registrovaný uživatel Best  mail  
10.05.2008 (21:30)  
tgw: ale to je rok 2004 a toto spojení se neudrželo déle než rok.
registrovaný uživatel M 
10.05.2008 (20:00)  
V tom si dovoluji oponovat. Porovnejte ceny komerčních nabídek nízkonákladových aerolinií s mezinárodními železničními tarify.
Tak to porovnam a co? Letadlo stoji 1000 korun, vlak stoji 5000 korun. I kdyz bude nulova dan na cokoliv, tak bude vlak porad nekolikrat drazsi (na rychlost prepravy asi dane vliv nemaji) a normalni clovek o vlaku bude uvazovat jen stezi...

Jde o to, že železnice spotřební daní prakticky dotují silniční dopravu a část dotací se vlastně tímto vrací státu.

Tohle presvedceni plyne z ceho? Vynosy ze spotrebni dane jdou z casti do statniho rozpoctu (tj. dotuji "vsechno") a z casti do SFDI (tj. dotuji infrastrukturu). Nicmene penize z SFDI jdou do silnice, ale i do zeleznice. A pomer penize na silnice ku penize na zeleznici ze SFDI je myslim vuci vlaku o hodne velkorysejsi nez pomer "spotrebni dan zaplacena provozovanim silnicni dopravy" ku "spotrebni dan zaplacena provozovanim zeleznicni dopravy". Takze s tim dotovanim bych byl asi velmi opatrny, protoze je to spis tak ta "silnicni spotrebni dan" dotuje zeleznici...
registrovaný uživatel tgw 
10.05.2008 (15:08)  
Pánové někdy je levnější vlak ,někdy autobus a někdy letadlo.Ovšem z hlediska bezpečnosti vítězí vlak.

Tady předkládám důkaz, kdy může a je levnější vlak.A zároveň je to dobré vlakové spojení.A to Liberec Berlín.

http://www.novinky.cz/clanek/33421-nove-vlakove-spojeni-do-berlina-je-trikrat-levnejsi.html
registrovaný uživatel tgw 
10.05.2008 (12:57)  
Pánové někdy je levnější vlak ,někdy autobus a někdy letadlo.Ovšem z hlediska bezpečnosti výtězí vlak.

Tady předkládám důkaz kdy může a je levnější vlak.A zároveň je to dobré vlakové spojení.A to Liberec Berlín.

http://www.novinky.cz/clanek/33421-nove-vlakove-spojeni-do-berlina-je-trikrat-levnejsi.html
registrovaný uživatel Lanhut 
10.05.2008 (10:06)  
V tom si dovoluji oponovat. Porovnejte ceny komerčních nabídek nízkonákladových aerolinií s mezinárodními železničními tarify. Vnitrostátní letecká doprava je v ČR úplně zanedbatelná a obvykle je využívána jen jako přípoj.
Jde o to, že železnice spotřební daní prakticky dotují silniční dopravu a část dotací se vlastně tímto vrací státu. To není ve statistikách zohledněno.
registrovaný uživatel M 
10.05.2008 (9:34)  
lanhut-ok ale porad srovnavas melouny s hraskem. Letadla (jakkoliv mi ty dane nemusi sedet) prece nejsou (urcite ne u nas) konkurent vlaku
10.05.2008 (8:18)  
Zirecek a ja zase davam prednost tomu dorazit tam kam potrebuji vcas a WC ve vlaku je des a hruza
  1 2 3 4 5 ... 11      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko