Praha - S druhou změnou jízdního řádu 2007/2008, tj. 15. června, vstoupí v platnost také další změna tarifu TR10, která cestující rozhodně nepotěší. Čeká nás další zdražení, dle ČD kvůli rostoucím cenám elektřiny a především nafty. Zvýšení cen se podle vyjádření ČD dotkne zhruba čtyř procent cestujících.
Nejcitelněji se změna dotkne uživatelů kilometrických bank. Sešitek, na který je možné během půlroční platnosti ujet 2000 kilometrů za 1600 korun, bude stát o 200 korun více. Ještě na podzim za ni cestující platili 1400 korun. Cena jednoho kilometru se tak zvedla během půl roku o 20 haléřů na 90 haléřů. Výhodná nabídka při nákupu pěti kilometrickýh bank najednou za cenu 1400 Kč/ks také končí.
I další výhodná nabídka - síťová nabídka ČD NET podraží o více než 10 %. Za jízdenku využitelnou na všechny spoje Českých drah nově cestující zaplatí 440 korun; varianta pro 2-5 osob zdraží o 100 Kč na 880 Kč. Podraží také víkendová síťová jízdenka SONE+ pro dálkové vlaky - také na 440 Kč; naproti tomu cena SONE+ pro osobní vlaky se nemění a bude i nadále 130 Kč.
Tradiční letní nabídka Léto-26, jež byla v minulých letech zjednodušena, se loni dočkala svého konce. Letos již nebude v prodeji - stejně jako loňské novinky, SC NET a In-gold All Inclusive, které se nedožily ani roční existence a od 15. června je již nepořídíte.
Základní jízdné se zatím nemění
Základní cena jízdného ani zákaznické jízdné a ceny síťových jízdenek Klasik se k 15. červnu nemění; nedá se ale vyloučit, že by nás s novým jízdním řádem mohlo čekat další překvapení v podobě dalšího zvýšení cen. Naposledy zdražovaly České dráhy loni v prosinci, kdy se ceny jízdného zvedly zhruba o šest až sedm procent.
Stručný přehled tarifních změn od 15. června:
- končí nabídka jízdenky In-gold ve variantě All Inclusive
- končí nabídka jízdenek SC Net ve všech verzích
- končí nabídka pro mládež Léto-26
- kilometrická banka zdražuje z 1600 Kč na 1800 Kč
- síťová jízdenka ČD Net zdražuje z 390 Kč na 440 Kč
- víkendová síťová jízdenka SONE+ zdražuje z 390 Kč na 440 Kč
- "Šťastná eLiška" pro trasu Praha - Brno zdražuje ze 70 Kč na 105 Kč
zdroj: Tisková zpráva Českých drah, a.s.
| 8.5.2008 (15:23)
Aha.Tak až Berlína to nejezdí.To asi máte pravdu .Ale do Drážďan ano.Jezdí se stejným směrem.I nyní v roce 2008.
Tanvald-Jablonec nad Nisou-liberec-Chrastava-Hrádek nad nisou-Žitava-Drážďany a zpět.
Tak to porovnam a co? Letadlo stoji 1000 korun, vlak stoji 5000 korun. I kdyz bude nulova dan na cokoliv, tak bude vlak porad nekolikrat drazsi (na rychlost prepravy asi dane vliv nemaji) a normalni clovek o vlaku bude uvazovat jen stezi...
Jde o to, že železnice spotřební daní prakticky dotují silniční dopravu a část dotací se vlastně tímto vrací státu.
Tohle presvedceni plyne z ceho? Vynosy ze spotrebni dane jdou z casti do statniho rozpoctu (tj. dotuji "vsechno") a z casti do SFDI (tj. dotuji infrastrukturu). Nicmene penize z SFDI jdou do silnice, ale i do zeleznice. A pomer penize na silnice ku penize na zeleznici ze SFDI je myslim vuci vlaku o hodne velkorysejsi nez pomer "spotrebni dan zaplacena provozovanim silnicni dopravy" ku "spotrebni dan zaplacena provozovanim zeleznicni dopravy". Takze s tim dotovanim bych byl asi velmi opatrny, protoze je to spis tak ta "silnicni spotrebni dan" dotuje zeleznici...
Tady předkládám důkaz, kdy může a je levnější vlak.A zároveň je to dobré vlakové spojení.A to Liberec Berlín.
http://www.novinky.cz/clanek/33421-nove-vlakove-spojeni-do-berlina-je-trikrat-levnejsi.html
Tady předkládám důkaz kdy může a je levnější vlak.A zároveň je to dobré vlakové spojení.A to Liberec Berlín.
http://www.novinky.cz/clanek/33421-nove-vlakove-spojeni-do-berlina-je-trikrat-levnejsi.html
Jde o to, že železnice spotřební daní prakticky dotují silniční dopravu a část dotací se vlastně tímto vrací státu. To není ve statistikách zohledněno.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










