..: Rekonstruované vozy dostávají nové barevné schéma :..

Ilustrační obrázekPlzeň, Trnava - V pátek 11. dubna přijel do České republiky ze slovenské Trnavy první rekonstruovaný vůz ze čtyřicetikusové série, která by měla být hotova do konce letošního roku. Prototypem pro další rekonstrukce v režii společnosti ŽOS Trnava se stal vůz Bee 20-70 508, jenž by se měl v nejbližších dnech podrobit zkouškém na cerhenickém zkušebním okruhu. Ve stejné době se na testovací proces připravuje i druhý zástupce nové vlny rekonstrukcí - vůz Apee 19-70 002, pocházející z dílen firmy MOVO Plzeň. Oba kusy přitom naznačují posun v pojímání vizuální identity Českých drah: nové barevné schéma by mělo nově modernizované vozy v očích cestujících přiblížit elitním vozům ve flotile dopravce.

Rekonstrukce z Trnavy - ne vše je dokonalé

Vůz Bee 20-70 508 dostal v rámci modernizace nová okna, vakuový systém WC, klimatizaci, zásuvky na 230V, nové sedačky vzoru Bmz241 (použitá fotografie je pouze ilustrační!) a konečně také nový nátěr. Ten vychází ze standardního schématu vozů ČD; obligátní zelený pruh v úrovni oken však nahradila barva červená. Vizuální rozdělení bočnice na bílý spodní pruh, horní červenou část a světle šedou střechu přiblížilo nové schéma vzhledu nových tlakotěsných vagonů firmy Siemens řad Ampz, Bmz a WRmz. Omlazenému Bee bohužel zůstalo původní obložení interiéru, na němž je dokonce vidět i několik starších čmáranic jako pozůstatek po neukázněných cestujících. Podle dostupných fotografií lze říci, že estetice interiéru neprospívá ani poněkud netradiční navaření nového zámku na původní dveře buňky WC.

Ilustrační obrázekIlustrační obrázekIlustrační obrázekIlustrační obrázek

MOVO Plzeň - také mnoho změn

Ve vzácné časové shodě se právě minulý týden na zkušebním okruhu v Cerhenicích nacházel vůz Apee 19-70 002, přivezený z dílen plzeňské firmy MOVO, kde se podroboval kompletní opravě. Podle předběžných informací mají provedené změny skoro stejný rozsah, jako v případě trnavské rekonstrukce. Také tento vůz dostal nový lak, jenž se ovšem od svého modernizovaného kolegy liší v provedení barvy střechy (bílá jako podokení pruh) a také v celočerveném lakování čela. Vůz dostal kromě klimatizace a zásuvek na 230V také nové vakuové WC, jejichž instalace si vyžádala odstranění a zaslepení původních oken.

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Zdroj: ŽelPage

Fotografie © Richard Sabela, Vilém Bodlák


JiříK. | 15.4.2008 (16:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Vozidla

Ďalšie z regiónu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   
16.04.2008 (22:45)  
Já bych měl jeden postřeh k původnímu tématu, a to jsou Apee.002 a Bee.508. ;) Docela mi vadí, že je nenapadlo v Apee vyměnit ty pitomě vysoko situované stolky, které navíc ve 4ce jsou jen u sedadel u okna, a ti v uličce utřou ... v tomhle je pro mě Ampz143 ideál! Snad se v dalších kusech rekonstrukcí rekonstrukcí nad tím někdo zamyslí.
16.04.2008 (22:37)  
milos: jo, to zadelani puvodniho okna do hajzliku se tedy moc nepovedlo.
MOVO se jako ZOSka asi specializovalo na nakladni vozy a nepredpokladali, ze si nekdo bude takhle ty plechy prohlizet.
Nicmene ja si tu praci objednat, tak to predelavaji...
registrovaný užívateľ M 
16.04.2008 (22:19)  
sames1 - reknu si asi to, ze plovouci podlaha v kuchyni smysl ma, v detskym pokoji ne, takze bych to mozna udelal stejne:-)
registrovaný užívateľ SergeS 
16.04.2008 (19:29)  
MJ: PO pravde receno ani jednu z tech 3 uvedenych ;-) vidim jak lidi berou znacku SA "Levny bus" ... a ja mit tu znacku tak taky musim jezdit levne ...
16.04.2008 (18:54)  
Jinak ještě doplním, celá zakázka měla stát 1 200 000 000 Kč bez DPH, konečná cena na základě VŘ je 1 232 597 646 Kč. Cena odprodaných vozů byla 510 000 000Kč. Zakázku financuje http://www.inglease.cz/
registrovaný užívateľ RIS  mail  
16.04.2008 (18:16)  
Letos se má modernizovat: 15x Bee, 15x Bpee a 5x Apee. Snad jsem to nespletl. Ale to dává počet 35... tuž tak nevím....
registrovaný užívateľ sames1 
16.04.2008 (18:15)  
ja asi uz moc rejpu, ale co si mysliste o lidech co k nim prijdete na navstevu a maji tam kazdou stenu jine barvy a v jedne casti pokoje plovouci podlahu a v druhe linoleum stul ze skla a dreveny gauc obrovskou plazmovou televizi a gramogon pod nim. pul steny z bileho lamina a druhhou pulku z dubu. No ja mel jednou schuzku s clovekem v kravate co po puhodince jednani vytahl mobil..ne to byla vysilacka a snazil se s tou veci komunikovat. Pro cizince musi byt CD chapany jako bordelarstvi. Asi jako ze Nemecke vozy vyzni poradkem v jednobarevnosti tudis i SERIOZNEJSI. Jenze jak bylo receno CD jsou monopolni zalezitost tak at rozdeluji sve produkty a dobu vzniku jejich vozu jak chteji. Hlavne aby byli ciste.

Jen k tem pozmuchlanym bocnicim. Vono zalezi na slunicku a odlesku. Novej lak strasne odrazi. At uz deformuje vas na nadrazi jak se do vagonu divate nebo z bohu kdyz pod uhlem do nej narazi paprsky. Az lesk zevsedni bude to vypadat lepe. Krom toho ze mi zda ze Slovenka rekonstrukce ma zese vic zezmuchlanou sedou strechu.

Na ten interier jsme sam zvedavy :)
16.04.2008 (17:45)  
R 1463 ÚPA: 15 ks Bee, 15 ks Bpee, 5 ks Aee, 5 ks Apee, ak sa nemýlim...
16.04.2008 (16:01)  
jen jsem se chtel zeptat: ta 40 ti kusova serie obsahuje Bee a Apee nebo bude 40 Bee a pak dalsi Apee?diky
registrovaný užívateľ Přema 
16.04.2008 (14:53)  
Vozy nevypadají vůbec špatně! Mně se líbí. Jen mohli udělat všem stejný nátěr. Pro vůbec jeden vůz má celočervená čela a druhý ne? Přikláněl bych se pro celočervená čela vozu. U toho Bee trnavské rekonstrukce se mi také nelíbí, že nejsou natřeny podvozky a podvozkové části. Jak se tak dívám, tak na to nebylo vůbec barevně potknuto.
  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2025 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko